Dat dacht ik ook ja... Het hele klankbeeld veranderd namelijk.
Maar zij zou de versterker mono gaan schakelen en met de balans werken... Lijkt mij een nogal halfslachtige oplossing als je een goed systeem wil bouwen, maar goed... Isabelle is iemand van "eerst zelf zien en dan geloven", dus probeer ik haar haar gang te laten gaan zonder me al te veel te moeien... Wat duidelijk niet altijd lukt, want ik had me ergens voorgenomen om uit dit topic weg te blijven.
Persoonlijk had ik het heel anders aangepakt...
Ik heb graag een uitstekend geluid, maar absoluut niet de kennis van passieve filtering, en heb ook niet echt de interesse om me er in te gaan verdiepen.
Zoals ik al eerder aanhaalde is er voor het budget dat hier in gaat kruipen, volgens mij wel leuks in de winkel te vinden (al dan niet in bouwpakket), maar is voor mij de drijfreden de oneindige mogelijkheid van mix-en-match om het eindresultaat van wat je zélf voor ogen hebt (bij benadering) te creëren, het mooie aan zelfbouw.
Voor mij persoonlijk zou het dus gewoon kwestie zijn om speakers te (laten

) bouwen met de drivers en design die ik voor ogen heb, en deze dan vol-actief te gaan aansturen, inderdaad ook vanwege de flexibiliteit.
Voor Isabelle lijkt het mij dat ze gewoon goed geluid wil om naar muziek te kunnen luisteren, en minder belang hecht aan een correcte weergave, echter heb ik een muzikaal verleden en ontgaat het kleinste detail me niet zomaar... Vandaar dat ik ook een systeem wil dat alles zo goed mogelijk kan weergeven om er uiteindelijk van te kunnen genieten (ik heb bij mindere systemen nogal de neiging om de muziek te gaan analyseren, en het valt me dan ook meteen op als er iets niet klopt, zij het in de muziek, opname of de weergave-apparatuur.
Misschien ben ik op dat vlak wel veeleisender dan haar...