Vraagje over ARTA/REW en instellen sample rate

... is weten!

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
MH

Vraagje over ARTA/REW en instellen sample rate

Bericht door MH »

Ik ben in het bezit van een Phonic FireFly 302 USB en samen met REW en ARTA heb ik inmiddels wat metingen uitgevoerd. Nu heb ik geprobeerd om de Sample rate aan te passen. Ik kan in Arta wel een andere sample rate selecteren, maar ik heb niet het idee dat dit veel effect heeft op de Phonic. Ik heb geprobeerd om in de bijgeleverde (driver) software de sample rate te veranderen, maar deze geeft aan dat dit niet mogelijk is, omdat het apparaat in gebruik is. Dit zegt hij ook als ik geen programma heb opgestart. Voor de goede orde, mijn meet-laptop is voorzien van Windows-7 (64-bit).

Heeft iemand een idee hoe ik mijn Phonic zo ver kan krijgen dat hij een andere sample rate gaat hanteren?
bertor
Contacteer:

Re: Vraagje over ARTA/REW en instellen sample rate

Bericht door bertor »

Heb je voor je Phonic de drivers geinstalleerd die bij de kaart horen? Dat maakt nogal eens verschil.

REW heeft tegenwoordig ondersteuning voor ASIO, maar ik weet niet of REW verder gaat dan 48 kHz.
MH

Bericht door MH »

bertor schreef:
Heb je voor je Phonic de drivers geinstalleerd die bij de kaart horen? Dat maakt nogal eens verschil.

REW heeft tegenwoordig ondersteuning voor ASIO, maar ik weet niet of REW verder gaat dan 48 kHz.
Jep, ik heb de laatste phonic drivers van hun site geplukt.
markbakk

Bericht door markbakk »

bertor schreef:
REW heeft tegenwoordig ondersteuning voor ASIO.
Naar ik begrijp heeft ARTA 1.70 ook ASIO-ondersteuning (heb het niet geprobeerd...)
MH

Bericht door MH »

markbakk schreef:
bertor schreef:
REW heeft tegenwoordig ondersteuning voor ASIO.
Naar ik begrijp heeft ARTA 1.70 ook ASIO-ondersteuning (heb het niet geprobeerd...)
Yes! De ASIO ondersteuning doet de truc! ARTA past de sample rate nu keurig aan en de loopback ziet er nu feilloos uit! Bedankt voor de tips!!
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Zelfde verhaal als met de E-MU tracker. Overigens kan ik daar wel met de hand de SR instellen in het control panel onder de WDM driver maar dan moet ARTA niet bezig zijn met opnemen. Met ASIO gaat dat wel weer automatisch.
Plaats reactie