Vraagje over ARTA/REW en instellen sample rate

... is weten!

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
MH
Berichten: 418
Lid geworden op: vr 21 aug 2009, 17:47
Locatie: Zeeuws Vlaanderen

Vraagje over ARTA/REW en instellen sample rate

Bericht door MH »

Ik ben in het bezit van een Phonic FireFly 302 USB en samen met REW en ARTA heb ik inmiddels wat metingen uitgevoerd. Nu heb ik geprobeerd om de Sample rate aan te passen. Ik kan in Arta wel een andere sample rate selecteren, maar ik heb niet het idee dat dit veel effect heeft op de Phonic. Ik heb geprobeerd om in de bijgeleverde (driver) software de sample rate te veranderen, maar deze geeft aan dat dit niet mogelijk is, omdat het apparaat in gebruik is. Dit zegt hij ook als ik geen programma heb opgestart. Voor de goede orde, mijn meet-laptop is voorzien van Windows-7 (64-bit).

Heeft iemand een idee hoe ik mijn Phonic zo ver kan krijgen dat hij een andere sample rate gaat hanteren?
Gebruikersavatar
bertor
Berichten: 1368
Lid geworden op: vr 25 mei 2007, 20:24
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Vraagje over ARTA/REW en instellen sample rate

Bericht door bertor »

Heb je voor je Phonic de drivers geinstalleerd die bij de kaart horen? Dat maakt nogal eens verschil.

REW heeft tegenwoordig ondersteuning voor ASIO, maar ik weet niet of REW verder gaat dan 48 kHz.
Gebruikersavatar
MH
Berichten: 418
Lid geworden op: vr 21 aug 2009, 17:47
Locatie: Zeeuws Vlaanderen

Re: Vraagje over ARTA/REW en instellen sample rate

Bericht door MH »

bertor schreef:
Heb je voor je Phonic de drivers geinstalleerd die bij de kaart horen? Dat maakt nogal eens verschil.

REW heeft tegenwoordig ondersteuning voor ASIO, maar ik weet niet of REW verder gaat dan 48 kHz.
Jep, ik heb de laatste phonic drivers van hun site geplukt.
Gebruikersavatar
markbakk
Berichten: 5698
Lid geworden op: wo 15 sep 2010, 21:27
Locatie: Arnhem

Re: Vraagje over ARTA/REW en instellen sample rate

Bericht door markbakk »

bertor schreef:
REW heeft tegenwoordig ondersteuning voor ASIO.
Naar ik begrijp heeft ARTA 1.70 ook ASIO-ondersteuning (heb het niet geprobeerd...)
Gebruikersavatar
MH
Berichten: 418
Lid geworden op: vr 21 aug 2009, 17:47
Locatie: Zeeuws Vlaanderen

Re: Vraagje over ARTA/REW en instellen sample rate

Bericht door MH »

markbakk schreef:
bertor schreef:
REW heeft tegenwoordig ondersteuning voor ASIO.
Naar ik begrijp heeft ARTA 1.70 ook ASIO-ondersteuning (heb het niet geprobeerd...)
Yes! De ASIO ondersteuning doet de truc! ARTA past de sample rate nu keurig aan en de loopback ziet er nu feilloos uit! Bedankt voor de tips!!
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Vraagje over ARTA/REW en instellen sample rate

Bericht door Pjotr »

Zelfde verhaal als met de E-MU tracker. Overigens kan ik daar wel met de hand de SR instellen in het control panel onder de WDM driver maar dan moet ARTA niet bezig zijn met opnemen. Met ASIO gaat dat wel weer automatisch.
Plaats reactie