Wat vinden we van t forum....
Moderator: Beheerdersteam
hovingtim
Berichten: 1206 Lid geworden op: zo 19 jun 2005, 23:37
Locatie: Ergens Bij Nijmegen
Bericht
door hovingtim » ma 11 jul 2005, 20:25
Probeer XT host. 30mb plaatjes blijven online tot het eind der tijden en gratis
XT Host offers:
- 30MB webspace,
- browser and ftp upload,
- ad-free webhosting,
- no registration required
- short domain: xthost.info/username,
- for free.
http://www.xthost.info/
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448 Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn
Bericht
door Edo » ma 11 jul 2005, 20:30
Handig...altijd makkelijk wat webspace.
voodooless
Berichten: 4775 Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:
Bericht
door voodooless » ma 11 jul 2005, 20:34
en vast ook lekker traag
Mja, hou ze wel lekker op mijn ADSL servertje
. Is ook traag, maar wel zo makkelijk, en zo'n 160 GB plek.
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448 Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn
Bericht
door Edo » ma 11 jul 2005, 20:39
deepspace schreef: en vast ook lekker traag
Mja, hou ze wel lekker op mijn ADSL servertje
. Is ook traag, maar wel zo makkelijk, en zo'n 160 GB plek.
Makkelijk zo'n vast IP nummer en een oude PC (met IIS)
voodooless
Berichten: 4775 Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:
Bericht
door voodooless » ma 11 jul 2005, 21:00
Maar het nog trager
Zet er linux en apache op. Dan heb je er tenminste nog echt plezier van
JuuL
Berichten: 2616 Lid geworden op: za 12 mar 2005, 16:38
Bericht
door JuuL » di 12 jul 2005, 0:03
Hoe kom jij aan 160 gig dan deepspace? Extra bijbetaalt ofzo?
Ik heb 20 Mb
Terwijl ik een aardig leuk abbonementje heb (versatel).
voodooless
Berichten: 4775 Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:
Bericht
door voodooless » di 12 jul 2005, 0:21
Dude, server staat gewoon thuis aan adsl ip
daar kan ik net zoveel in pleuren als ik zelf wil
JuuL
Berichten: 2616 Lid geworden op: za 12 mar 2005, 16:38
Bericht
door JuuL » di 12 jul 2005, 0:28
Dude!
Dat kan ook nog
Met WSFTP ofzo?
Alleen moet je pc dan wel 24/7 online zijn.
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448 Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn
Bericht
door Edo » di 12 jul 2005, 0:29
JuuL schreef:
Alleen moet je pc dan wel 24/7 online zijn.
Staat ie ook...
(server althans)
voodooless
Berichten: 4775 Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:
Bericht
door voodooless » di 12 jul 2005, 0:33
Edo schreef: JuuL schreef:
Alleen moet je pc dan wel 24/7 online zijn.
Staat ie ook...
(server althans)
Tuurlijk
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822 Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:
Bericht
door Henkjan » di 12 jul 2005, 0:48
deepspace schreef: Dude, server staat gewoon thuis aan adsl ip
daar kan ik net zoveel in pleuren als ik zelf wil
moet ik ook eens aan beginnen. is een 133MHz pentium op 98lite een goed uitgangspunt? wat voor sw voor de server?
voodooless
Berichten: 4775 Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:
Bericht
door voodooless » di 12 jul 2005, 0:52
Henkjan schreef: deepspace schreef: Dude, server staat gewoon thuis aan adsl ip
daar kan ik net zoveel in pleuren als ik zelf wil
moet ik ook eens aan beginnen. is een 133MHz pentium op 98lite een goed uitgangspunt? wat voor sw voor de server?
Als je het aandruft, ga dan met linux aan de slag. Heb je veel meer performance. Windows heeft toch alleem maar veel onnogdige bagage aan boord.
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448 Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn
Bericht
door Edo » di 12 jul 2005, 0:55
Ik denk voor Apache prima te doen. Of in combinatie met Linux.
Ik gebruik hier een oude PII 350Mhz met 160MB. Stille voeding, paar schijven van 20Gb en 2x120Gb (raid). IIS erop en werkt (al jaren) perfect.
Als SW heb ik een Draytek staan (Vigor 2600G)
asterduc
Berichten: 4164 Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:
Bericht
door asterduc » ma 30 jan 2006, 21:13
zou het niet handiger zijn als forum.zelfbouwaudio.nl zelf ruimte had om fotos op te slaan. Dat zou het voor velen wel wat aangenamer maken.
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448 Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn
Bericht
door Edo » ma 30 jan 2006, 21:21
Denk dat dat redelijk snel vol zit. Maar het gros van de mensen die een internet aansluiting heeft, heeft ook "space" van zijn provider gekregen.
Veelal rond de 20Mb. Daar kunnen een hoop plaatjes op en je kan dat in eigen beheer bijhouden.
Christian
Berichten: 337 Lid geworden op: wo 05 okt 2005, 10:50
Locatie: Zwolle
Bericht
door Christian » ma 30 jan 2006, 22:04
Heren,
Kijk voor een eigen server ook naar deze linux distro (E-smith).
http://contribs.org/modules/news/
Is webserver, fileserver en router ineen. Draait makkelijk op een P100.
Downloaden, branden op CD en installeren. Draait stabiel en snel.
En het voordeel van linux is dat je er genoeg aan kan knutselen (dat moet de rechtgeaarde DIY'er toch aanspreken).
O ja, en is gratis.
voodooless
Berichten: 4775 Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:
Bericht
door voodooless » ma 30 jan 2006, 22:22
Christian schreef:
En het voordeel van linux is dat je er genoeg aan kan knutselen (dat moet de rechtgeaarde DIY'er toch aanspreken).
De echte DIY'er gaat natuurlijk voor LFS
. Ik blijf bij gentoo steken
asterduc
Berichten: 4164 Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:
Bericht
door asterduc » ma 30 jan 2006, 22:54
ik zou al blij zijn als ik mijn speakermetingen naar mijn provider's webpage krijg via Web CEO.
Het heeft een half jaar goed gewerkt en vandaag ineens niets meer!
Grrr.
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822 Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:
Bericht
door Henkjan » ma 30 jan 2006, 23:01
asterduk schreef: zou het niet handiger zijn als forum.zelfbouwaudio.nl zelf ruimte had om fotos op te slaan. Dat zou het voor velen wel wat aangenamer maken.
we zijn er mee bezig, watch this space but don't hold your breath
asterduc
Berichten: 4164 Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:
Bericht
door asterduc » ma 30 jan 2006, 23:06
Henkjan schreef: asterduk schreef: zou het niet handiger zijn als forum.zelfbouwaudio.nl zelf ruimte had om fotos op te slaan. Dat zou het voor velen wel wat aangenamer maken.
we zijn er mee bezig, watch this space but don't hold your breath
Wow
, maar geen haast hoor, ik wacht wel tot morgen!
Pjotr
Berichten: 36743 Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek
Bericht
door Pjotr » vr 03 feb 2006, 12:35
Hoi Asterduk,
Werkt het met FTP ook niet? Dat soort basic communicatie met je web space moet toch minimaal mogelijk zijn?
asterduc
Berichten: 4164 Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:
Bericht
door asterduc » zo 19 mar 2006, 10:17
Henk-Jan,
op de DDIY zei je dat de upload mogelijkheid er zat aan te komen.
Wat zijn de verwachtingen daaromtrent?
Ed.
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822 Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:
Bericht
door Henkjan » zo 19 mar 2006, 16:36
uitgerekend die update schijnt erg tricky te zijn, onze vrijwilliger gaat dus eerst ff droog oefenen
Jan-Willem
Berichten: 650 Lid geworden op: vr 06 jan 2006, 20:40
Locatie: Nijeveen (bij Meppel)
Contacteer:
Bericht
door Jan-Willem » zo 23 apr 2006, 3:11
Nee, nog niet, maar ik zal het eens proberen