2 setjes, iemand ideeen?
Moderator: Beheerdersteam
- autotuning_sem
- Berichten: 139
- Lid geworden op: di 23 jun 2009, 13:53
- Locatie: Doesburg
2 setjes, iemand ideeen?
Hallo,
Heb hierbij een vraag.
Kennissen van ons hebben een hotel in luxemburg.
Het zijn echte muziekliefhebbers, helaas zijn de boxen "van wat mindere kwaliteit".
Nu wil ik dus voor hun een setje luidsprekers gaan maken.
Het komt in een bar te staan, dus mag best een beetje bas en volume in zitten.
Zelf heb ik 2 jaar terug een set visaton ALTO II gemaakt, een mooi pakket, maar die kost onderhand ook al 230e zonder kasten en afwerking, te duur dus.
Iemand hier dus ideeen voor een set luidsprekers, max prijs 200e de set.
Gewoon goed geluid, met een leuke bas erin en een leuk hoog.
Belangrijk criterium, de luidsprekers moge niet te groot zijn, dus zeg maar 20cm breed en max 30cm diep.
Daarnaast zoekt een andere kennis ook een ander setje.
Hijs nog aant dobben over zelfbouw of kant en klaar 2ehands.
Hij heeft ook maximaal 200e te besteden.
Monitor/vloerstaander maakt niet uit, formaat ook niet.
Hoog is voor hem ERG belangrijk, laagweergave moet gewoon goed en strak zijn.
Iemand ook hier ideeen voor?
Ik zie graag jullie ideeen tegemoet en wie weet ben ik binnekort weer aant zagen ;D
Heb hierbij een vraag.
Kennissen van ons hebben een hotel in luxemburg.
Het zijn echte muziekliefhebbers, helaas zijn de boxen "van wat mindere kwaliteit".
Nu wil ik dus voor hun een setje luidsprekers gaan maken.
Het komt in een bar te staan, dus mag best een beetje bas en volume in zitten.
Zelf heb ik 2 jaar terug een set visaton ALTO II gemaakt, een mooi pakket, maar die kost onderhand ook al 230e zonder kasten en afwerking, te duur dus.
Iemand hier dus ideeen voor een set luidsprekers, max prijs 200e de set.
Gewoon goed geluid, met een leuke bas erin en een leuk hoog.
Belangrijk criterium, de luidsprekers moge niet te groot zijn, dus zeg maar 20cm breed en max 30cm diep.
Daarnaast zoekt een andere kennis ook een ander setje.
Hijs nog aant dobben over zelfbouw of kant en klaar 2ehands.
Hij heeft ook maximaal 200e te besteden.
Monitor/vloerstaander maakt niet uit, formaat ook niet.
Hoog is voor hem ERG belangrijk, laagweergave moet gewoon goed en strak zijn.
Iemand ook hier ideeen voor?
Ik zie graag jullie ideeen tegemoet en wie weet ben ik binnekort weer aant zagen ;D
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
Re: 2 setjes, iemand ideeen?
misschein NET iets buiten budget, maar ik denk dat je iets kunt zoeken in deze richting:
http://www.hifitest.de/test/selbstbaupr ... 9_1767.php

de laagdriver is in de aanbieding bij mivoc overigens
http://mivoc.de/shop/de/schnaeppchen/de ... PA%208%20M
Het is dan wel geen zelfbouw, maar voor 200€ kun je dit gewoon niet nabouwen...
aktief! setje met 12" laag en topjes....

http://mivoc.de/shop/de/schnaeppchen/de ... 20MK%20III
http://www.hifitest.de/test/selbstbaupr ... 9_1767.php

de laagdriver is in de aanbieding bij mivoc overigens
http://mivoc.de/shop/de/schnaeppchen/de ... PA%208%20M
Het is dan wel geen zelfbouw, maar voor 200€ kun je dit gewoon niet nabouwen...
aktief! setje met 12" laag en topjes....

http://mivoc.de/shop/de/schnaeppchen/de ... 20MK%20III
Laatst gewijzigd door bartsegers op do 25 aug 2011, 12:30, 2 keer totaal gewijzigd.
- autotuning_sem
- Berichten: 139
- Lid geworden op: di 23 jun 2009, 13:53
- Locatie: Doesburg
Re: 2 setjes, iemand ideeen?
kosten pro box; 145.
dit is denk ik excl hout en afwerking right?
zowiezo dus eigenlijk al 100e boven budget.
dit is denk ik excl hout en afwerking right?
zowiezo dus eigenlijk al 100e boven budget.
Re: 2 setjes, iemand ideeen?
Je wilt dus kleine speakers met goede laagweergave, goede hoogweergave, goed midden en relatief goedkoop? Laat maar horen als je wat gevonden hebtautotuning_sem schreef:max prijs 200e de set.
Gewoon goed geluid, met een leuke bas erin en een leuk hoog.
Belangrijk criterium, de luidsprekers moge niet te groot zijn, dus zeg maar 20cm breed en max 30cm diep.
Als je de wensen aan laagweergave en kwaliteit met wat korrels zout neemt, dan lijkt dit me wel interessant: Sowieso kun je op die siteveel leuke ontwerpen vinden
- autotuning_sem
- Berichten: 139
- Lid geworden op: di 23 jun 2009, 13:53
- Locatie: Doesburg
Re: 2 setjes, iemand ideeen?
goedgoed, goed is natuurlijk een relatief begrip. wat is goed.
zeg maar ongeveer net zo klinkend als een setje Visaton Alto IIs.
zeg maar ongeveer net zo klinkend als een setje Visaton Alto IIs.
- autotuning_sem
- Berichten: 139
- Lid geworden op: di 23 jun 2009, 13:53
- Locatie: Doesburg
Re: 2 setjes, iemand ideeen?
Kheb even op die site gekeken.
Dit leken mij voor de hand liggende modellen:
http://lautsprechershop.de/hifi/sb25jm.htm (wel heel low budget)
http://lautsprechershop.de/hifi/ct213.htm
http://lautsprechershop.de/hifi/tbhorn.htm
http://lautsprechershop.de/hifi/stella_light.htm
iemand die deze modellen kent?
Dit leken mij voor de hand liggende modellen:
http://lautsprechershop.de/hifi/sb25jm.htm (wel heel low budget)
http://lautsprechershop.de/hifi/ct213.htm
http://lautsprechershop.de/hifi/tbhorn.htm
http://lautsprechershop.de/hifi/stella_light.htm
iemand die deze modellen kent?
Re: 2 setjes, iemand ideeen?
Wat voor versterker hebben ze? Moeten er echt feestjes mee kunnen gegeven of meer achtergrondmuziek?
Die mivoc wordt nu trouwens gebouwd door een forumlid, zie bij houtbewerking.
Die mivoc wordt nu trouwens gebouwd door een forumlid, zie bij houtbewerking.
- autotuning_sem
- Berichten: 139
- Lid geworden op: di 23 jun 2009, 13:53
- Locatie: Doesburg
Re: 2 setjes, iemand ideeen?
kennis van me heeft me ouwe Denon PMA 1500r (momenteeel 1 kanaal kapot du moet gerepareerd worden).
andere lui nog niks, koop ik er ook bij voor hun, zal gewoon een goedkoop ding worden.
andere lui nog niks, koop ik er ook bij voor hun, zal gewoon een goedkoop ding worden.
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
- autotuning_sem
- Berichten: 139
- Lid geworden op: di 23 jun 2009, 13:53
- Locatie: Doesburg
Re: 2 setjes, iemand ideeen?
nadeel is dat ze 290e de set zijn, dan nog hout en afwerking kost ie al gauw 350e.bartsegers schreef:Voor die kroeg versla je die MPA set niet voor 200€
Daarnaasst zijn ze te breed.
tis trouwens zo dat ze normaal gewoon als achtergrond staan, en dat ze soms ff lekker wat harder kunnn bij een goed nummer ;]
ze draaien nu met een echt driet-setje, dus ALLES is een superverbetering.
Re: 2 setjes, iemand ideeen?
Het Mivoc-setje (SB25JM) heeft echt een fantastische prijs/kwaliteitsverhouding, ik heb zelf de MTL138 gebouwd, dat is ook een transmissielijn met dezelfde drivers, maar dan met één in plaats van 2 woofers. Dingen klinken voor dat geld echt verbazend goed en er komt veel meer geluid uit dan je zou verwachten, met name het laag is indrukwekkend. Ze staan bij mij thuis in een ruimte van 50m2 en daar hebben ze echt geen enkele moeite mee.
Ik heb ze eigenlijk gebouwd als proefprojectje, maar inmiddels staan ze al meer dan een jaar tot volle tevredenheid te spelen. Ik was voor een setje, inclusief afwerking, maar iets van 150 euro kwijt.
http://www.lautsprechershop.de/hifi/mtl138.htm


Ik heb ze eigenlijk gebouwd als proefprojectje, maar inmiddels staan ze al meer dan een jaar tot volle tevredenheid te spelen. Ik was voor een setje, inclusief afwerking, maar iets van 150 euro kwijt.
http://www.lautsprechershop.de/hifi/mtl138.htm


- autotuning_sem
- Berichten: 139
- Lid geworden op: di 23 jun 2009, 13:53
- Locatie: Doesburg
Re: 2 setjes, iemand ideeen?
kijk aan dat soort antwoorden heb ik wat!
ik denk dat dat hem gaat worden!
ik denk dat dat hem gaat worden!
- autotuning_sem
- Berichten: 139
- Lid geworden op: di 23 jun 2009, 13:53
- Locatie: Doesburg
Re: 2 setjes, iemand ideeen?
me duits is dus echt verschrikkelijk.
voor die 36e per box, heb ik dan alles behalve het hout?
of zijn filter onderdelen apart?
want eronder staat nog iets over 40e voor filter ofso?
voor die 36e per box, heb ik dan alles behalve het hout?
of zijn filter onderdelen apart?
want eronder staat nog iets over 40e voor filter ofso?
Re: 2 setjes, iemand ideeen?
Ik zou voor de set van MPA gaan, die kan veel harder dan een setje hifispeakers. Als je de subwoofer ervan verstopt zie je alleen maar twee redelijk kleine speakers.
Re: 2 setjes, iemand ideeen?
De set is compleet, maar inderdaad wel zonder hout. Voor dat geld zit er een normaal filter bij, de versie van 40 euro heeft iets hoogwaardigere componenten. Er is overigens ook een engelse productomschrijving: http://lautsprechershop.de/hifi/sb25jm_en.htmautotuning_sem schreef:me duits is dus echt verschrikkelijk.
voor die 36e per box, heb ik dan alles behalve het hout?
of zijn filter onderdelen apart?
want eronder staat nog iets over 40e voor filter ofso?
Overigens heeft Casper wel een punt, voor een wat grotere zaal is een PA-set wellicht beter dan een Hifi-setje. Aan de andere kant: voor dit geld kan je wel een kansje wagen.
- autotuning_sem
- Berichten: 139
- Lid geworden op: di 23 jun 2009, 13:53
- Locatie: Doesburg
Re: 2 setjes, iemand ideeen?
mpa zijn zoals eerder gezegt te duur.Casper schreef:Ik zou voor de set van MPA gaan, die kan veel harder dan een setje hifispeakers. Als je de subwoofer ervan verstopt zie je alleen maar twee redelijk kleine speakers.
290e en dan nog kast + afwerking is dus rond de 350e.
het moet wel een aardigheidje blijven.
Als ik dat geld uitgeef kan ik ze net zo goed een set B&W matrix 3 geven.
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
Re: 2 setjes, iemand ideeen?
die set kost 200€!
http://mivoc.de/shop/de/schnaeppchen/de ... 20MK%20III

zitten nette drivers in, geen piezzo hoog als ik het goed heb.
subje verstoppen, en je hebt een volwassen sound met twee kleine sattelietjes in het zicht.
http://mivoc.de/shop/de/schnaeppchen/de ... 20MK%20III

zitten nette drivers in, geen piezzo hoog als ik het goed heb.
subje verstoppen, en je hebt een volwassen sound met twee kleine sattelietjes in het zicht.
Re: 2 setjes, iemand ideeen?
Dat is als je 'm direct als pakket bij lautsprechershop weghaalt, ga je prijsbewust shoppen kom je denk ik meer richting 250 incl kast/afwerking uit.autotuning_sem schreef:mpa zijn zoals eerder gezegt te duur.
290e en dan nog kast + afwerking is dus rond de 350e.
En zoals bart net al aangaf, die MPA is het tweede setje wat ie had gepost, en die is alles bij elkaar kompleet klaar voor 200,-
Moet je hooguit wat op dat 'kein Auslandsversand' gaan vinden...
Re: 2 setjes, iemand ideeen?
Zelf heb ik pas geleden een 13cm composetje in een kistje gebouwd van 315x215x215mm (HXBXD), dit klinkt zeer strak en dit is bedoeld voor aangenaam achtergrond muziek en het beluisteren van eigen muziek die ik aan het mixen ben. Complete bouw kostte mij zo'n 3 tientjes, maar dat was omdat ik geen hout aangeschaft had maar uit rest stukken kon halen op me werk.

Een optie zou zijn om even te kijken op de site van pimtensen.nl, een caraudio compo van bijv. Clarion of MTX heb je daar als voor nog geen 100 euro incl filters en aansluitmateriaal en excl hout uiteraard
.
16cm zou ik persoonlijk eerder voor gaan ivm bassweergave (over het algemeen dan)
suc6
Een optie zou zijn om even te kijken op de site van pimtensen.nl, een caraudio compo van bijv. Clarion of MTX heb je daar als voor nog geen 100 euro incl filters en aansluitmateriaal en excl hout uiteraard
16cm zou ik persoonlijk eerder voor gaan ivm bassweergave (over het algemeen dan)
suc6
- autotuning_sem
- Berichten: 139
- Lid geworden op: di 23 jun 2009, 13:53
- Locatie: Doesburg
Re: 2 setjes, iemand ideeen?
Inmiddels zijn er 2 setjes Tannoy F3 gekocht.
125e de set nieuw, klinkt verassend goed.
Zag ze toevallig staan bij een winkel waar ik beetje aant rondkijken was ;]
topic kan dus dicht
125e de set nieuw, klinkt verassend goed.
Zag ze toevallig staan bij een winkel waar ik beetje aant rondkijken was ;]
topic kan dus dicht
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: 2 setjes, iemand ideeen?
En je hebt weer lekker energie van anderen verspild, in 1 dag tijd starten en roepen dat het weer dicht kan.autotuning_sem schreef:Hallo,
Heb hierbij een vraag.
(...)
Nu wil ik dus voor hun een setje luidsprekers gaan maken.
(...)
Iemand hier dus ideeen voor een set luidsprekers, max prijs 200e de set.
Belangrijk criterium(...)
Daarnaast zoekt een andere kennis ook een ander setje.
(...)
Iemand ook hier ideeen voor?
Ik zie graag jullie ideeen tegemoet en wie weet ben ik binnekort weer aant zagen ;D
Heel erg vervelend dit soort acties!!
- autotuning_sem
- Berichten: 139
- Lid geworden op: di 23 jun 2009, 13:53
- Locatie: Doesburg
Re: 2 setjes, iemand ideeen?
vriend,, als ik nieuw ineens een aanbieding zie voor 30% van de nieuwprijs laat ik dat niet staan, zeker als zelfbouw toch niet beter gaat klinken.
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: 2 setjes, iemand ideeen?
makker, dat hoeft ook helemaal niet.
Bedenk je alleen even dat als je aangeeft wat te gaan bouwen voor een ander mensen met je gaan meedenken.
Jij hebt blijkbaar tijd over voor een ander en dan gaan mensen met je meedenken en dingen opzoeken die nog ergens in het achterhoofd zit. Vervolgens, niet na een week concluderend dat het hem niet wordt met zelfbouw, is het einde van de dag in zicht en mag er een slotje op.
DAT is wat ik een jammere actie vindt. Ik kan wel 100 setjes vinden met fikse korting, maar ga dan niet eerst een topic openen om het vervolgens dezelfde dag nog zonder bedankje te beeindigen. Begrijpelijk dat je de aanbieding niet laat lopen, maar je toont geen enkele dank of respect voor de inzet en betrokkenheid van anderen.
Hopelijk begrijp je nu waar ik op doel.
Je vriend
Bedenk je alleen even dat als je aangeeft wat te gaan bouwen voor een ander mensen met je gaan meedenken.
Jij hebt blijkbaar tijd over voor een ander en dan gaan mensen met je meedenken en dingen opzoeken die nog ergens in het achterhoofd zit. Vervolgens, niet na een week concluderend dat het hem niet wordt met zelfbouw, is het einde van de dag in zicht en mag er een slotje op.
DAT is wat ik een jammere actie vindt. Ik kan wel 100 setjes vinden met fikse korting, maar ga dan niet eerst een topic openen om het vervolgens dezelfde dag nog zonder bedankje te beeindigen. Begrijpelijk dat je de aanbieding niet laat lopen, maar je toont geen enkele dank of respect voor de inzet en betrokkenheid van anderen.
Hopelijk begrijp je nu waar ik op doel.
Je vriend
Re: 2 setjes, iemand ideeen?
Het is te laat, anders had ik je deze populaire kit aangeraden:
http://www.lautsprechershop.de/hifi/ct230.htm
Zou trouwens wel eens levendiger kunnen klinken dan die entry level Tannoys.
http://www.lautsprechershop.de/hifi/ct230.htm
Zou trouwens wel eens levendiger kunnen klinken dan die entry level Tannoys.
