Aangezien ik geen netwerk-nerd ben, wil ik vragen of zoiets als dit gaat werken (alles bekabeld, niets draadloos):

* aantal plijtjes aangepast na eerste post
Moderator: Beheerdersteam

Ik bedoelde inderdaad elk met een eigen kabel. Ik heb de "schets" aangepast.b_force schreef:Ja
Elk apparaat een aparte kabel natuurlijk.
Niet in het plaatje te zien, maar ik neem aan dat je dat al van plan was![]()
Gaat het enkel om muziek, of ook films?
Met muziek is 100mbit snel zat, wil je echt films gaan overgooien dan is een gigabit netwerk wel zo handig.
(anders duuuurt het zo lang)
Voor muziek is draadloos ook snel genoeg, maar je zult waarschijnlijk wel een praktische reden hebben om niet draadloos te gaan.
Precies; gelijk gigabit nemen. Wel even van een redelijk merk nemen. Die HP die ik sinds kort heb bevalt goed en was maar iets van een tientje duurder dan een hashibashi-switch.Geenius schreef:
Het prijsverschil tussen een 100Mbit en 1000MBit is gering, dus ik dacht maar meteen voor een Gigabit switch te gaan en "snelle" netwerkkabels. Zo een switch moet neem ik aan een "unmanaged switch" zijn zodat ik niet met allerlei IP-adressen aan de gang hoef?

Lijkt me ook interessant, vooral het stuk in de demo over "it works right out of the box" en "there's no software to configure"b_force schreef:Dan zou ik eerder nog voor een Cisco gaan
(Cisco SG 100D-08).........

Of deze:Geenius schreef:Lijkt me ook interessant, vooral het stuk in de demo over "it works right out of the box" en "there's no software to configure"b_force schreef:Dan zou ik eerder nog voor een Cisco gaan
(Cisco SG 100D-08).........![]()
http://www.cisco.com/en/US/prod/collate ... 0D-08.html
Volgens mij heeft de experiabox geen gigabit poorten (Toch?)Geenius schreef:Het gaat in eerste instantie om muziek, maar wil in de toekomst mogelijk ook films gaan bekijken. Door het hele huis komt CAT-7 en ik wil straks ook HD muziek en film kunnen streamen vanaf een server die aan een andere poort van de Experia Box hangt.
Dat vraag ik me ook af. Als je later echt 10Gbps wilt: CAT6A is goedkoper en bovendien veel dunner te produceren. Dunner betekent ook dat het een veel makkelijker kabel is om te trekken. CAT6 en CAT7 zijn trouwens helemaal niet grappig qua afwerken: het is precisiewerk, anders is de verbinding niet in orde. Voor CAT7 moeten eigenlijk ook speciale patchkabels gebruikt worden.Vwb. Cat 7... waarom?
Precies; de switch wordt het "hart" van je netwerk. Je 20mbit adsl verbinding kan prima over die 100mbit verbinding naar de switch. Maar alsjeblieft niet je server. Juist je verbinding die het meest te verduren zal krijgen moet je niet via 100mbit laten gaan.Geenius schreef:Ik heb nog zo een oude Experia Box, inderdaad beperkt tot 100Mbps. Dus als ik meer snelheid nodig zou hebben, dan moet ik de Experia Box buiten de onderlinge verbindingen laten en alleen gebruiken voor verbindingen met de buitenwereld. De bekabeling wordt afgeschermd, CAT-7 is inderdaad wat over-done.