K+T CT250 lage versie

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

bas focal m180
Contacteer:

Re: K+T CT250 lage versie

Bericht door bas focal m180 »

Hebben we het lijmen van de magneten gemist , of ging jij zo vlot dat het al langggggg is gebeurd.
WielkeB
Contacteer:

Bericht door WielkeB »

@bas: dat heb je inderdaad niet gemist hahaha... heb er 1 binnen en die andere 3 staan nog in backorder... dat wordt week 2 van september :-(

maarja...nu toch eerst wachten op dat spoeltje... en dan dinsdag de filters in elkaar zetten, wordt nog wat... met 6 spoelen... om die netjes gepositioneerd te krijgen.
WielkeB
Contacteer:

Bericht door WielkeB »

Gisteren dus het eerste filter in elkaar gezet, met wat herpositioneren uiteindelijk alles netjes op z'n plek gekregen. Was al laat genoeg en geen puf meer om filter 2 nog te solderen.
Uiteraard wel eentje aangesloten om toch "stiekum" te proberen...alhoewel ik nog op de magneten zit te wachten. Maar was wel verrast...

- zeer gevoelig, hoef het volume echt niet ver open te draaien
- stemmen klinken best mooi...je hoort de zuchtjes van de adem en je hoort duidelijk de trillingen in stemmen.
- erg fel/dynamisch. geprobeerd met een stukje klassiek waarin op een gegeven moment op een pauk geslagen wordt...deze komt echt als een donderwolk over je heen...weet niet hoe ik het anders moet omschrijven, de kat schrok in ieder geval.

Vanavond filtertje 2 ff maken en dan eens het setje samen beluisteren...
bas focal m180
Contacteer:

Dat klinkt goed , het is en blijft hoogrendement wat net iets extra geeft wat andere net niet hebben vindt ik.
Met wat voor versterker draai je eigenlijk??
]eep
Contacteer:

Bericht door ]eep »

Ik vraag me af of er tussen 1 en 3kHz niet een flinke bult zit.

Je schiet wel lekker op. :) En hoog rendement is idd wel erg lekker. Er zijn hele leuke versterkers te vinden die daar dankbaar gebruik van kunnen maken.
bas focal m180
Contacteer:

]eep schreef:

Je schiet wel lekker op. :) En hoog rendement is idd wel erg lekker. Er zijn hele leuke versterkers te vinden die daar dankbaar gebruik van kunnen maken.
Nee hoor het filter wat er bij hoort filterd dat weg.
WielkeB
Contacteer:

Bericht door WielkeB »

bas focal m180 schreef:
Ik draai momenteel met een Yarland FV34III, de originele versie en als bronnen heb ik een Sony DVP-900NS en een Pro-Ject RPM5 draaitafel die via een NAD PP-3 aangesloten zit. Verder had ik dus nog een Mede8er MED500X die ik gebruikte voor de gedownloade NZB'tjes maar die is nu uit het rek.

Ben nu als vervanger van die Mede8er een HTPC aan het bouwen in een MS-Tech MC-1200 kastje met daarin een MSI moederbordje met HDMI uit en een Sempron 145 processor, software wordt MediaPortal op Windows 7. Uiteindelijk komt er ook nog een DVB-C kaartje in te zitten en een BluRay spelertje... daar heb ik momenteel nog niks voor.

Daarna komt nog een projectje om de Phonodude die ik van Mischa72 over heb genomen af te bouwen... en dat naast een fulltime baan...een lerarenopleiding...en een 1-persoons huishouden... het is druk op de Raamstraat :lol:
mischa72
Contacteer:

Bericht door mischa72 »

Hey Wil,

Nou, dat luisteren zal deze week niks meer worden. Dit wil niet zeggen dat je op je gemak kunt gaan doen, want we verwachten we progressie natuurlijk. Als ik je set zo bekijk, ben ik verrast. Dit had ik niet achter je gezocht :wink: .

We kijken volgende week wel even, dan valt er best wat te regelen en heb je de PhonoDude bij je thuis liggen.

Groeten,
Mischa
]eep
Contacteer:

Bericht door ]eep »

WielkeB schreef:
bas focal m180 schreef:
Ik draai momenteel met een Yarland FV34III, de originele versie
Is dat de A de B of de C? Ik neem aan de FV34AIII met 2 EL34? Die heb ik namelijk ook :) Maar dan de niet meer zo originele versie (andere 5670, KT77 buizen en PiO caps). Ik was de eerste in NL met deze versterker, nog voordat hij officieel geïmporteerd werd. Een hele mooie versterker voor weinig geld. Dat is zeker de moeite waard om een hoog rendement speaker voor te maken.

Als het de versie met ClarityCaps is dan is hij wel beter (betere ruimtelijkheid en meer bas maar teveel en te wollig) dan mijn originele versie (Solen caps; klonk kaal en miste subbas totaal) maar nog steeds niet bepaald neutraal. Mocht je nog tips willen voor mods of buisjes (ik heb er tig) moet je maar een PB sturen.
bas focal m180 schreef:
]eep schreef:
Nee hoor het filter wat er bij hoort filtert dat weg.
Ik vraag het me af. Ik zei het namelijk met het oog op de beschrijving van het geluid met in het achterhoofd de grafiek. Het is nog niet gemeten he? ;)
(dat ik dat zeg... :sure: )
WielkeB
Contacteer:

Bericht door WielkeB »

]eep schreef:
Is dat de A de B of de C? Ik neem aan de FV34AIII met 2 EL34?
het is inderdaad de A :D
had eerst dat kleine EL84 versterkertje en daar was ik al redelijk tevreden mee. Zit er wel al een tijd over te denken om de EL34's te vervangen door KT88's... alhoewel ik twijfel... is de voeding wel geschikt cq zwaar genoeg.
WielkeB
Contacteer:

Bericht door WielkeB »

mischa72 schreef:
We kijken volgende week wel even, dan valt er best wat te regelen en heb je de PhonoDude bij je thuis liggen.
Ja moeten gewoon doen, deze week is al zowat om en nu dit weekend eens eerst naar Elsrock....Legion of the Damned! Komen uit Panningen en dan ga ik naar Rijssen kijken hahahaha

Ben trouwens verbaasd dat je verbaasd bent over m'n set haha
bas focal m180
Contacteer:

]eep schreef:
bas focal m180 schreef:
]eep schreef:
Nee hoor het filter wat er bij hoort filtert dat weg.
Ik vraag het me af. Ik zei het namelijk met het oog op de beschrijving van het geluid met in het achterhoofd de grafiek. Het is nog niet gemeten he? ;)
(dat ik dat zeg... :sure: )
Ff snel een grafiekje wat bij K&T is gemeten .
Natuurlijk is ie niet kaarsrecht , zou kunnen met meer filter onderdelen maar dan haal je wat leven uit de speakers.
Bijlagen
ct250.jpg
mischa72
Contacteer:

Bericht door mischa72 »

WielkeB schreef:
mischa72 schreef:
Ja moeten gewoon doen, deze week is al zowat om en nu dit weekend eens eerst naar Elsrock....Legion of the Damned! Komen uit Panningen en dan ga ik naar Rijssen kijken hahahaha

Ben trouwens verbaasd dat je verbaasd bent over m'n set haha
Nou ja, als ik zie waar je naartoe gaat en dan welke set dat je hebt draaien.... Ik zou niet zo snel verwachten dat iemand die zich interesseert in hardrock (of extremer) thuis met een buizenset draait.
Ik kan dat echter alleen maar waarderen en ben erg benieuwd naar je nieuwe speakers.

Groeten,
Mischa
]eep
Contacteer:

Bericht door ]eep »

WielkeB schreef:
]eep schreef:
Is dat de A de B of de C? Ik neem aan de FV34AIII met 2 EL34?
Zit er wel al een tijd over te denken om de EL34's te vervangen door KT88's... alhoewel ik twijfel... is de voeding wel geschikt cq zwaar genoeg.
Nee, KT77, (niet 88). Die kun je er zo inprikken zonder iets te veranderen. Dat geeft direct een beter geluid: ruimtelijker, dynamischer en neutraler (dat wat neuzige geluid van de el34 is er dan uit).
En de voorbuisjes moet je zeker veranderen. De standaard Chinese zijn niet geweldig. Een paar mooie 5670 kosten heel weinig.

Ik snap het wel hoor. Hardrock klinkt juist erg lekker op buizen.

Die meting ziet er wel eerlijk uit. Inderdaad geen echte pieken. 200-400 is wel stevig. Dat heeft ook vast met die 'slagkracht' van de bas te maken.
Martijn M
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door Martijn M »

Zoals ik in dit topic al eerder zei, is het gemeten afstraalgedrag niet zo betrouwbaar. De tweeter bundelt veel minder dan ze hier laten zien.
WielkeB
Contacteer:

Bericht door WielkeB »

sow...terug van Elsrock en helemaal brak, vandaag gebeurt er iig niks meer.

de bundeling in het hoog is voor mij objectief niet echt aanwezig maar let op: ik speelde tot nu met Fostex hoorns en die bundelen gruwelijk veel!

De KT77... das inderdaad ook een optie... ook een stukje goedkoper om te proberen denk ik... eens gaan zoek ;-)
mischa72
Contacteer:

Bericht door mischa72 »

WielkeB schreef:
ik speelde tot nu met Fostex hoorns en die bundelen gruwelijk veel!
Welke? Ik ben al een tijdje aan het proberen om Fostex hoorns te kunnen beluisteren. Ik heb hier een setje FE103 en FE167E liggen, maar ik wil graag eens een hoorn met die grote horen voordat ik zelf ga bouwen.

Groeten,
Mischa
WielkeB
Contacteer:

Bericht door WielkeB »

helaas... de FE103

Als ik jou was zou ik trouwens de FE206 in de behuizing van de FE208 zetten, heb die combinatie een tijd terug kunnen horen en dat was erg lekker aan de oren!
(wilde ik eigenlijk maken tot ik de CT250 tegenkwam)
bas focal m180
Contacteer:

WielkeB schreef:
helaas... de FE103

Als ik jou was zou ik trouwens de FE206 in de behuizing van de FE208 zetten, heb die combinatie een tijd terug kunnen horen en dat was erg lekker aan de oren!
(wilde ik eigenlijk maken tot ik de CT250 tegenkwam)
Ik heb hier tekeningen liggen voor de acr/fostex FE103 , met een ongelovelijke 95 db in het laag tot 50 hz.
mischa72
Contacteer:

Bericht door mischa72 »

Hey Bas,

Als je wil, mag je ze mij eens pr PB sturen. Ik heb de 103's wel eens gehoord bij Drummputter (ook hier op het forum) en ik moet zeggen dat dat best te pruimen was.

Ach, het zou mooi zijn om die 167's eens in een hoorn te hoor'n. Het komt er wel een keer van.

Groeten,
Mischa
bas focal m180
Contacteer:

mischa72 schreef:
Hey Bas,

Als je wil, mag je ze mij eens pr PB sturen. Ik heb de 103's wel eens gehoord bij Drummputter (ook hier op het forum) en ik moet zeggen dat dat best te pruimen was.

Ach, het zou mooi zijn om die 167's eens in een hoorn te hoor'n. Het komt er wel een keer van.

Groeten,
Mischa
Ik zal ze in mijn kast opzoeken , of lag het onder mijn bed ?
Als ik ze heb pb ik ze .

Mischien ken je ze , de ct164 van berndt timmermans .
Ik heb het artikel van toendertijd .

Ik heb ze , gaan naar je toe.
mischa72
Contacteer:

Bericht door mischa72 »

Heb hem al gevonden. Niet het hele artikel, maar ergens op het grote www.

Maar goed, ik wil het topic van Wil niet kapen. Back on topic !!

Bedankt voor de tip Bas, ik had hem alleen al eens gezien :wink:.
WielkeB
Contacteer:

Bericht door WielkeB »

sow... weer een hele tijd terug maar ok... magneten zijn binnen en morgen ff geschikte lijm halen en dan plakken. Vandaag het laatste filter in elkaar gezet... exact hetzelfde als het eerste... maar ik heb volumeverschil! Ergens een slechte soldeerverbinding denk ik? Morgen maar alles nameten :-(

Mischa... wij moeten nog wat afspreken hé... niet dat die phonodude m'n neus voorbij gaat!
mischa72
Contacteer:

Bericht door mischa72 »

WielkeB schreef:
Mischa... wij moeten nog wat afspreken hé... niet dat die phonodude m'n neus voorbij gaat!
No way. Die is en blijft gewoon voor jou !!!! Het is de laatste weken gewoon bizar druk en ook de avonden zitten goed vol. Vorige week geen avond zonder afspraak. Ook deze week geen avond dat ik kan gaan en staan waar ik wil. Mocht je interesse hebben, je kunt als introducee mee naar de meeting van de audioclub bij Roermond.

Als je interesse hebt, stuur je maar even een PB, dat hoeft niet in je topic. Het wachten loont dan in elk geval wel, ze zijn dan helemaal af!! Succes bij het zoeken naar de verzwakking.

Groeten,
Mischa
Dagon

Bericht door Dagon »

Is hier nog een update van, met foto's indien mogelijk?
Hoe bevallen de speakers uiteindelijk?
Ik vind dit 1 van de meest interessante K&T ontwerpen, vandaar mijn nieuwsgierigheid.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”