Adres gezocht voor goed passief filter ontwerp
Moderator: Beheerdersteam
Adres gezocht voor goed passief filter ontwerp
Je hebt een kast staan met drivers.
Nu moet er gemeten worden en een filter gebrouwd. Wie kan dat het beste voor me doen straks (ik kom uit Eindhoven, maar maar ook ver weg zijn)?
En wat voor prijs mag je daarvoor verwachten, los van de kosten voor het filter zelf?
Nu moet er gemeten worden en een filter gebrouwd. Wie kan dat het beste voor me doen straks (ik kom uit Eindhoven, maar maar ook ver weg zijn)?
En wat voor prijs mag je daarvoor verwachten, los van de kosten voor het filter zelf?
Re: Adres gezocht voor goed passief filter ontwerp
Je hebt zelf geen meetapparatuur? Anders zou je evt. metingen kunnen doen en mensen hier er eens mee laten simuleren 
Dat is ook een mogelijkheid. Ik heb nog geen meetapparatuur maar kan deze wel aanschaffen.
Welke ik dan moet nemen blijft moeilijk te achterhalen na 100 zoekacties hier.
Ik heb een m-audio delta AP geluidskaart.
Welke ik dan moet nemen blijft moeilijk te achterhalen na 100 zoekacties hier.
Ik heb een m-audio delta AP geluidskaart.
- b_force
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
Misschien handig om te vertellen om wat voor systeem het gaat?
Mij lijkt een 2e-hands M-Audio Mobile Pre (€ 50,--) en een Behringer ECM8000 i.c.m. ARTA een goed begin. Wel nog zelf voor een tientje een impedantiemeetboxje bouwen voor LIMP (bij ARTA geleverd). Ben je voor rond de 100 Euro klaar. En als je het netjes wil doen betaal je nog een licentie voor ARTA.ivosp schreef:Welke ik dan moet nemen blijft moeilijk te achterhalen na 100 zoekacties hier.
Is zon impedanitiemeetboxje niet gewoon te koop?
En waar vind ik zo'n tweedehands microfoon? Zier geen op marktplaats.
En waar vind ik zo'n tweedehands microfoon? Zier geen op marktplaats.
Volgens mij is een nieuwe ECM8000 €44,- bij Thomann. Hier en daar zijn ze ook voor iets meer te koop, voorzien van meetkarakteristiek, zodat je in ARTA een correctiefile kunt aanmaken. Maar voor beginnend filteren is dat niet nodig.
Het impedantiemeetboxje is niet te koop (tenzij je voor grof geld die van mij wil overnemen
). Maar een stukje Europrint, vijf weerstandjes, twee zeners en wat chassisdelen in een kastje zetten is een half avondje knutselen. Het schema vind je in de handleiding van LIMP (bij ARTA inbegrepen).
Het impedantiemeetboxje is niet te koop (tenzij je voor grof geld die van mij wil overnemen
Ok, dus voor minder dan 150 euro moet dit alles wel realiseerbaar zijn? Das wel interessant dan...