vraag over meetsystemen

... is weten!

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
jelle boonekamp
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 05 mei 2010, 12:04

vraag over meetsystemen

Bericht door jelle boonekamp »

Hallo meet-goeroe's,
Ik heb net een set actieve speakers gebouwd met hypex plaat versterkers (met dsp). Ik wil graag de frequentie respons van mijn speakers meten zodat ik de juiste software correcties kan doen in mijn hypex dsp's. Echter, ik heb nog nooit gemeten. Ik wil eens vragen aan de lezers van dit forum of er iemand is van jullie die voor mij zou willen meten, en mij het een en ander er over zou willen uitleggen. Ook ben ik opzoek naar een leuk gebruikt meetsetje (voor op de pc denk ik).

Bij voorbaat dank!

Jelle
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: vraag over meetsystemen

Bericht door b_force »

Welkome Jelle.

Misschien is het verstandig te melden waar je woont en om wat voor soort speakers het gaat.
jelle boonekamp
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 05 mei 2010, 12:04

Re: vraag over meetsystemen

Bericht door jelle boonekamp »

Ah jah, dom van me. Ik woon in Noordhorn (11km ten westen van Groningen).

Ik heb een actieve gesloten twee-weg speaker gebouwd met de scanspeak d3004/662000 en 18wu uit de illuminator serie. Voor de versterkers heb ik de as2.100 gebruikt van hypex. De hypex is al voorzien van software, maar doordat ik de speakers nu in een andere ruimte heb geplaatst merk ik dat er een heel vervelende resonantie is. dmv meten hoop ik euvel te kunnen verhelpen. Ik zal vandaag of morgen even een nieuw topic starten waarin ik vertel hoe ik ze gebouwd heb, als daar interesse voor is :)

groetjes jelle.
bert stoltenborg
Ook commercieel actief
Berichten: 465
Lid geworden op: vr 20 nov 2009, 14:52

Re: vraag over meetsystemen

Bericht door bert stoltenborg »

Als je naar de achterhoek komt (lekker 270 over de autobahn jagen) wil ik het met plezier voor je meten.
:D
jelle boonekamp
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 05 mei 2010, 12:04

Re: vraag over meetsystemen

Bericht door jelle boonekamp »

dank je Bert voor het aanbod :) Het mooie juist van het hypex systeem is dat je ze aan kan passen aan (resonanties van) de ruimte waar de speakers in staan. Daarom wil ik graag bij mij thuis meten!
jelle boonekamp
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 05 mei 2010, 12:04

Re: vraag over meetsystemen

Bericht door jelle boonekamp »

Het bouwen van de speakers is hier te volgen: http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... =3&t=14256
Plaats reactie