Ik heb van een vriend een paar mishandelde Driade 33's gekregen.
1 tweeter defect en beide woofers kraken (lopen lichtjes aan ? hoewel ik niet echt iets waarneem als ik ze met de hand beweeg)
Het rare is dat 1 woofer pas geluid gaat maken bij hogere volumes. Bij zachtjes spelen blijft hij stil of ik moet de konus met de hand bewegen waarna hij mee gaat spelen.
Weet iemand wat er met de woofer aan de hand is ?
Driade (eton) woofers
Moderator: Beheerdersteam
Re: Driade (eton) woofers
Nee nog niet, ik heb er nog geen tijd voor gehad. Zal het straks proberen.
Maar het stil blijven heb ik nog niet eerder mee gemaakt en ik vraag me af waar dat door komt.
Maar het stil blijven heb ik nog niet eerder mee gemaakt en ik vraag me af waar dat door komt.
Ik heb ze net omgedraaid maakt wel wat verschil maar ze blijven aanlopen.
Overigens heeft de andere woofer het uitval verschijnsel ook maar alleen als ik de conus aanraak en dan ook niet constant.
De andere functioneert nu weer gewoon dus valt niet uit maar ook bij deze moet ik van de konus afblijven.
Ra ra politiepet ???
Zou het nut hebben de conus en de ophanging lost te maken en opnieuw gecentreerd terug te lijmen ?
Overigens heeft de andere woofer het uitval verschijnsel ook maar alleen als ik de conus aanraak en dan ook niet constant.
De andere functioneert nu weer gewoon dus valt niet uit maar ook bij deze moet ik van de konus afblijven.
Ra ra politiepet ???
Zou het nut hebben de conus en de ophanging lost te maken en opnieuw gecentreerd terug te lijmen ?
- pvanlingen
Lijkt er op dat de soldeerverbindingen tussen de litze draden en de spreekspoel draden onbetrouwbaar zijn geworden.
Als je erg veel ervaring hebt misschien nog te repareren.
Anders weggooien.
Paul.
Als je erg veel ervaring hebt misschien nog te repareren.
Anders weggooien.
Paul.
Het 'stil blijven' is idd draadbreuk, voor de rest het advies van Paul opvolgen ... niet te veel tijd insteken om ze te repareren
Wat je wel kunt doen is ze verder mishandelen of ontleden voor wetenschappelijke doeleinden
Of ze zover ontleden (magneet verwijderen) zodat je fijn kunt experimenteren met je nieuwe passieve radiators 
Wat je wel kunt doen is ze verder mishandelen of ontleden voor wetenschappelijke doeleinden
Ik heb bij 1 woofer het stofkapje verwijderd en kan idd zien dat hij niet goed gecentreerd meer is.
Ga proberen voorzichtig de konus los te maken en dan gelijk eens kijken naar de losse draadjes.
In het ergste geval worden het idd passieve membranen, ik frees dan nog zo'n woofer gat in de kast en ga eens experimenteren met een goede woofer uit mijn andere 33's. Ach het houd je bezig he.
Bedankt voor jullie input !
Ga proberen voorzichtig de konus los te maken en dan gelijk eens kijken naar de losse draadjes.
In het ergste geval worden het idd passieve membranen, ik frees dan nog zo'n woofer gat in de kast en ga eens experimenteren met een goede woofer uit mijn andere 33's. Ach het houd je bezig he.
Bedankt voor jullie input !