2 versterkers op 1 speaker
Moderator: Beheerdersteam
2 versterkers op 1 speaker
Ik heb de volgende versterker vraag.
In de auto wil ik een eindversterker aansluiten op de normale speakers, maar ik heb ook een carkit (dus ook met versterker)die via de normale speakers de beller aan de andere kant vd lijn laat horen.
Kan ik zonder schade aan te richten die carkit op de eindversterker aansluiten zodat die ook via de normale speakers blijft gaan? de eindversterker (tel-mute op de radio) gaat automatisch op mute zodra er gebeld wordt. Dus de 2 versterkers zullen nooit tegelijke tijd signaal geven
In de auto wil ik een eindversterker aansluiten op de normale speakers, maar ik heb ook een carkit (dus ook met versterker)die via de normale speakers de beller aan de andere kant vd lijn laat horen.
Kan ik zonder schade aan te richten die carkit op de eindversterker aansluiten zodat die ook via de normale speakers blijft gaan? de eindversterker (tel-mute op de radio) gaat automatisch op mute zodra er gebeld wordt. Dus de 2 versterkers zullen nooit tegelijke tijd signaal geven
Re: 2 versterkers op 1 speaker
Zou ik maar niet doen.Een versterkeruitgang is heel laagohmig,ofwel wat de een levert gaat niet zozeer naar de LS als wel naar de andere versterker.En dan is er nog dat vaak de uitgang van de radio gebalanceerd is dus geen van de LS-aansluitingen aan massa ligt,wat bij de kit waarschijnlijk wel het geval is.
Je moet de LS met een relais omschakelen met het (versterkt) mute signaal.
Anne
Je moet de LS met een relais omschakelen met het (versterkt) mute signaal.
Anne
Hier was ik al een beetje bang voor... Bedankt voor de bevestiging.
Ik sluit denk ik gewoon maar een aparte speaker aan voor de carkit. Zoals het gebeurt met carkit zonder mute-schakeling...
Ik sluit denk ik gewoon maar een aparte speaker aan voor de carkit. Zoals het gebeurt met carkit zonder mute-schakeling...
kun je het niet in je autoradio regelen, dus de carkit op de autoradio?
Ik heb een aparte carkit (parrot) en dus aparte radio. Of bedoel je dat niet? En wat bedoel je precies met regelen?
welke parrot heb je precies?
Meesta Zet je die parrot tussen de speakers van de radio en de radio in.
Daar zit dan een schakeling in die zorgt dat de radio op mute gaat en de speakers worden omgeschakeld naar de parrot.
Meesta Zet je die parrot tussen de speakers van de radio en de radio in.
Daar zit dan een schakeling in die zorgt dat de radio op mute gaat en de speakers worden omgeschakeld naar de parrot.
Een parrot mki9200, ja daar had ik nog helemaal niet aan gedacht... ik kan de parrot tussen de eindversterker en de speakers zetten. Ik wou er toch een iso blokje tussen solderen.
Hoort ook via een iso blokje aangesloten te worden.
Op de site van parrot staat een uitgebreide handleiding hoe je deze het beste kan aansluiten.
http://www.parrot.com/fr/support/guides ... ide_nl.pdf
Op pag 5 staat precies hoe je deze het beste kunt aansluiten met een standaard radio. gebruik je een auto met fabriek af gemonteerde radio dan staat op deze site beschreven hoe je het beste de parrot in kan bouwen.
http://www.parrot.com/nl/support/installatie-schema
Suc6 met het inbouwen.
Moet nu niet lastig meer zijn.
Groetjes George
Op de site van parrot staat een uitgebreide handleiding hoe je deze het beste kan aansluiten.
http://www.parrot.com/fr/support/guides ... ide_nl.pdf
Op pag 5 staat precies hoe je deze het beste kunt aansluiten met een standaard radio. gebruik je een auto met fabriek af gemonteerde radio dan staat op deze site beschreven hoe je het beste de parrot in kan bouwen.
http://www.parrot.com/nl/support/installatie-schema
Suc6 met het inbouwen.
Moet nu niet lastig meer zijn.
Groetjes George
met eindversterker bedoel ik (zie plaatje beneden), vandaar dat het niet helemaal standaard met iso blokjes is, maar kan dat wel zo maken...
- Bijlagen
-
- 413F1PsyRQL._SL500_AA300_.jpg (10.87 KiB) 397 keer bekeken
Aha dat had ik even gemist.
maar dat zou het zelfde moeten kunnen werken de parrot onderbreekt immers het signaal van nu de versterker en zet dan het signaal van de telefoon door naar de speakers.
in dat geval is er dus altijd maar een versterker tegelijk aangesloten op de speaker.
Echter zou ik dan onderzoeken of je niet een aux ingang op je autoradio hebt zitten voor het aansluiten van een externe bron.
De versterking van de telefoon gaat dan ook door de auto radio heen en dat is juist interessant om dat je ook een media player of usb ding kan aansluiten op de parrot en deze zo ook over de speakers kan krijgen.
Groetjes George
maar dat zou het zelfde moeten kunnen werken de parrot onderbreekt immers het signaal van nu de versterker en zet dan het signaal van de telefoon door naar de speakers.
in dat geval is er dus altijd maar een versterker tegelijk aangesloten op de speaker.
Echter zou ik dan onderzoeken of je niet een aux ingang op je autoradio hebt zitten voor het aansluiten van een externe bron.
De versterking van de telefoon gaat dan ook door de auto radio heen en dat is juist interessant om dat je ook een media player of usb ding kan aansluiten op de parrot en deze zo ook over de speakers kan krijgen.
Groetjes George
De radio is een Alpine cde 112, volgens mi niet met een voor telefoon bedoelde aux. Wel een gewone aux aan de voorkant. Alle functies van de parrot gebruik ik eigenlijk niet omdat de alpine al usb en iphone aansluiting heeft.