CSS FR125SR
Moderator: Beheerdersteam
CSS FR125SR
Kent iemand deze driver?
Ik wil hem toepassen in een systeem in combinatie met een 30cm sub, actief filteren op 200Hz.
op papier zien de specs er goed uit, met name de redelijk vlakke curve spreekt me wel aan.
De prijs ook trouwens.
Ik wil hem toepassen in een systeem in combinatie met een 30cm sub, actief filteren op 200Hz.
op papier zien de specs er goed uit, met name de redelijk vlakke curve spreekt me wel aan.
De prijs ook trouwens.
- Soundexcel
Re: CSS FR125SR
het is een mooie driver. Mid is erg goed.
Je moet niet echt veel hoog verwachten. Hij valt toch wel iets af.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Jan (Dalojan) heeft 'm gebruikt, check http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... it=FR125SR
Ik zie dat hij gebruikt wordt met een tweeter samen, dat wil ik juist niet. dat hij een beetje afvalt aan de bovenzijde vind ik niet zo erg, dat liever dan weer een scheidingspunt rond de 2 a 4 KHz. Ik ben trouwens nu ook gewend om naar een breedbander te luisteren, de tweeter komt er pas op 10KHz bij. Eigenlijk bevalt het systeem wel maar de speakers zijn net iets te klein om ermee op podium nivo te draaien, daarom wil ik een dikke woofer voor de onderste octaven.
Mijn huidige speakers zijn uitgevoerd met 2 stuks SEAS W15LY
Mijn huidige speakers zijn uitgevoerd met 2 stuks SEAS W15LY
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
het is vooral de bundeling die je dat gevoel geeft. ik vind het zelf een erg vriendelijk hoog. mocht je het te tam vinden, kan je altijd nog een ambient tweeter achterop de kast zettenSoundexcel schreef:het is een mooie driver. Mid is erg goed.
Een vriendelijk hoog is nu precies wat ik wil, een beetje tam kan ik ook wel mee leven (de ruimte is vrij hard).
Ik overweeg trouwens de CSS Trio12 te combineren voor het sub laag, en te crossen op 200Hz (actief)
Als versterking heb ik dan een chipamp module voor boven de 200Hz en een 300Watt klasse D module (Nuforce ref9) voor het laag, de keuze wordt simpelweg bepaald door het feit dat ik die spullen nog heb liggen. Ik hoef alleen de drivers te kopen en wat MDF
Ik overweeg trouwens de CSS Trio12 te combineren voor het sub laag, en te crossen op 200Hz (actief)
Als versterking heb ik dan een chipamp module voor boven de 200Hz en een 300Watt klasse D module (Nuforce ref9) voor het laag, de keuze wordt simpelweg bepaald door het feit dat ik die spullen nog heb liggen. Ik hoef alleen de drivers te kopen en wat MDF
Heb net bestelling geplaatst bij Speaker en Co maar krijg te horen dat er behoorlijk wat levertijd op zit.
- bas focal m180
- Contacteer:
Bij Juoigâ mischien ?Henkjan schreef:ik weet uit goede bron dat dat sneller kan
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
Behalve als S&Co op vakantie is, dan lukt het ook via die route sneller hoorbas focal m180 schreef:Bij Juoigâ mischien ?Henkjan schreef:ik weet uit goede bron dat dat sneller kan
Is niet op vakantie, had hem aan de telefoon en hij vertelde dat hij er al drie in bestelling had staan vanaf juni.
volgens mij is de importeur op vakantie.....
- bas focal m180
- Contacteer:
Ze denken van elkaar dat ze opvakantie zijnMr Tube schreef:Is niet op vakantie, had hem aan de telefoon en hij vertelde dat hij er al drie in bestelling had staan vanaf juni.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
uit welingelichte bron weet ik dat die importeur al weer terug is van vakantie, dat die 3 pas eind juli besteld waren, en dat hij deze als het goed is vandaag of morgen in huis heeftMr Tube schreef:Is niet op vakantie, had hem aan de telefoon en hij vertelde dat hij er al drie in bestelling had staan vanaf juni.
goed dat ik het weetHenkjan schreef:uit welingelichte bron weet ik dat die importeur al weer terug is van vakantie, dat die 3 pas eind juli besteld waren, en dat hij deze als het goed is vandaag of morgen in huis heeftMr Tube schreef:Is niet op vakantie, had hem aan de telefoon en hij vertelde dat hij er al drie in bestelling had staan vanaf juni.
Kun je ook iets vertellen over de leverbaarheid van de TRIO12?
Dat is duidelijk, ondertussen kreeg ik een telefoontje van S&C dat de units voor me klaar liggen dus als het mee zit haal ik ze straks even op.
Edit: Hebbes!
Edit: Hebbes!