voorversterker en voeding vragen?
Moderator: Beheerdersteam
voorversterker en voeding vragen?
hallo
ik heb dus nu een us blaster 3370 met twee speakers 1000watt rms en heb dus een paar vragen over de voorversterker want die moet er denk ik wel tussen? en weten jullie mischien een goede uitgangs voltage moet minimaal 500mili volt zijn en dan heb ik nog een vraag we hebben nu een accu van 62amph maar ik denk dat deze set hem rond de 3 uur leeg heeft getrokken. kun je een acculader erop blijven houden of is dit schadelijk omdat een acculader met meer als 12volt bijlaad. maar ik heb zo is gekeken voor voedingen en die dingen zijn harstikke duur. want ik moet er een hebben die toch wel 30amp moet kunnen leveren en minimaal 25amp. weet iemand mischien waar ik die goedkoop kan vinden of zou het gewoon zo kunnen met een acculader?
ik hoor het graag
alvast bedankt
mvg janus
ik heb dus nu een us blaster 3370 met twee speakers 1000watt rms en heb dus een paar vragen over de voorversterker want die moet er denk ik wel tussen? en weten jullie mischien een goede uitgangs voltage moet minimaal 500mili volt zijn en dan heb ik nog een vraag we hebben nu een accu van 62amph maar ik denk dat deze set hem rond de 3 uur leeg heeft getrokken. kun je een acculader erop blijven houden of is dit schadelijk omdat een acculader met meer als 12volt bijlaad. maar ik heb zo is gekeken voor voedingen en die dingen zijn harstikke duur. want ik moet er een hebben die toch wel 30amp moet kunnen leveren en minimaal 25amp. weet iemand mischien waar ik die goedkoop kan vinden of zou het gewoon zo kunnen met een acculader?
ik hoor het graag
alvast bedankt
mvg janus
Re: voorversterker en voeding vragen?
Wat ga je als bron gebruken?
(het lijkt mij niet verstandig om voor iedere vraag een apart topic te openen, maar alles bij elkaar te houden, dat is een stuk overzichtelijker voor iedereen.)
(het lijkt mij niet verstandig om voor iedere vraag een apart topic te openen, maar alles bij elkaar te houden, dat is een stuk overzichtelijker voor iedereen.)
Re: voorversterker en voeding vragen?
Al het "spul" voor auto's is zegge 12V maar zodra je je auto start laadt de accu op door de dynamo en deze geeft doorgaans 14V.
Dit zou niet schadelijk mogen zijn voor apparatuur dat voor auto's bestemd is.
Een acculader geeft niet genoeg amps om hem te gebruiken zoals jij wil.
Kijk eens naar een 700/800 watt pc voeding deze hebben ook een zwaare 12V rails welke gecombineerd vaak meer de 50amp kunnen leveren. Niet geschikt om een accu op te laden maar wel een mooie stabiele 12V lijn.
Dit zou niet schadelijk mogen zijn voor apparatuur dat voor auto's bestemd is.
Een acculader geeft niet genoeg amps om hem te gebruiken zoals jij wil.
Kijk eens naar een 700/800 watt pc voeding deze hebben ook een zwaare 12V rails welke gecombineerd vaak meer de 50amp kunnen leveren. Niet geschikt om een accu op te laden maar wel een mooie stabiele 12V lijn.
Re: voorversterker en voeding vragen?
ja ray je hebt wel gelijk maar ik dacht met verschillende onderwerpen dat je op die onderwerpen reacties krijgt want als je bijvoorbeeld bij een titel hoe bereken je hoeveel amp zekering en je zet er dan onder van een voorversterker en een voeding dan lijkt mij niet dat alle mensen daarop kijken. maar ik heb de laatste tijd ook heel veel berichten neergezet dat klopt wel ja. maar even over die pc voeding zit die in de computer dan? want ik heb hier een laptop voeding liggen alleen die stuurt 19v uit en 3.1 amp dus dat is niet geschikt. maar dan moet je dat gewoon vragen bij een computer zaak ofzo dat je een oude/kapotte pc mag hebben? of hebben ze daar ook standaard al voedingen?
alvast bedankt
mvg janus
alvast bedankt
mvg janus
Re: voorversterker en voeding vragen?
owja en als het goed is laad een acculader bij met 15v dit is voor je versterker niet fijn. voor de gelijkrichter dan omdat die eigenlijk net teveel spanning krijgt is dit denk ik op lange termijn schadelijk. dit is mij verteld door iemand in de elektronica zaak? of zou je dan bijvoorbeeld kunnen afwisselen wel een tijdje erop houden en dan weer even eraf dat je de componenten even laat rusten? of zeggen jullie dat het niet klopt wat die man zegt?
ik hoor het graag
mvg janus
ik hoor het graag
mvg janus
Re: voorversterker en voeding vragen?
Als je een acculader voor loodaccu's gebruikt dan laadt deze met 14,4V (hoger is slecht voor de accu). Je zou ook zelf een voeding kunnen maken is niet zo heel moeilijk. Met een pc voeding bedoel ik ook een pc voeding en geen laptop voeding.
Voorbeeld: http://www.enermax.com.tw/home.php?fn=e ... 1=26&no=70
Voorbeeld: http://www.enermax.com.tw/home.php?fn=e ... 1=26&no=70
- Soundexcel
- Berichten: 1079
- Lid geworden op: do 28 dec 2006, 19:29
- Locatie: Zeist
Re: voorversterker en voeding vragen?
Een auto versterker heeft geen gelijkrichter. Ik zou even alles vergeten wat je is verteld...janus schreef:owja en als het goed is laad een acculader bij met 15v dit is voor je versterker niet fijn. voor de gelijkrichter dan omdat die eigenlijk net teveel spanning krijgt is dit denk ik op lange termijn schadelijk.
Re: voorversterker en voeding vragen?
Een PC voeding is gemaakt om PC's te voeden.
Een akkulader is om akku's mee te laden.
Om een auto versterker aan het lichtnet te hangen heb je een voeding nodig die er ongeveer 12 VDC afgeeft.
Zoals deze bijvoorbeeld: http://www.deradiobeurs.nl/webwinkel/vo ... 270090005/
Zo'n Meanwell schakelgeval zou ook nog kunnen. maar daar kunnen anderen je wel meer over vertellen.
Een akkulader is om akku's mee te laden.
Om een auto versterker aan het lichtnet te hangen heb je een voeding nodig die er ongeveer 12 VDC afgeeft.
Zoals deze bijvoorbeeld: http://www.deradiobeurs.nl/webwinkel/vo ... 270090005/
Zo'n Meanwell schakelgeval zou ook nog kunnen. maar daar kunnen anderen je wel meer over vertellen.
Re: voorversterker en voeding vragen?
En om dan maar door te gaan....ray5150 schreef:Een PC voeding is gemaakt om PC's te voeden.
Een akkulader is om akku's mee te laden.
Om een auto versterker aan het lichtnet te hangen heb je een voeding nodig die er ongeveer 12 VDC afgeeft.
Zoals deze bijvoorbeeld: http://www.deradiobeurs.nl/webwinkel/vo ... 270090005/
Zo'n Meanwell schakelgeval zou ook nog kunnen. maar daar kunnen anderen je wel meer over vertellen.
Een caraudio versterker is voor in de auto.
Een pc voeding kan je volgens mij best gebruiken voor enkel 12V, daar er zelfs systemen zijn welke 2 voedingen gebruiken, de tweede wordt door de eerste ingeschakeld en vervolgens enkel voor de 12V rails gebruikt. Je hebt zo een goede voeding voor een redelijke prijs. Tevens heb je nog een paar andere voltages voor eventueel wat verlichting (leds) of andere leuke dingen mee te doen.
Let ook op dat een loodaccu meestal als startaccu ontwikkeld is en niet goed is om langduurig veel stroom te leveren (verkort de levensduur) Kijk dan uit naar een tractie accu.
