een paar echte noobvragen over mijn eigen zelfbouwradio

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
janus
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 27 mei 2011, 19:52

een paar echte noobvragen over mijn eigen zelfbouwradio

Bericht door janus »

hallo
na dat ik een accu op mijn sony explod heb gebouwd vind ik het toch te zacht gaan dus wil ik mijn eigen zelfbouwradio maken. gewoon een kistje op een auto accu die overal mee naartoe kan. ik heb alleen 0% ervaring op het gebied daarvan. ik denk dat ik gewoon 2 auto speakers wil met een wat of 300-400. alleen hier moet denk ik dan wel een versterker bij. mischien ook nog een woofer maar dat weet ik niet. ik heb een beetje gekeken op internet en kwam toen de volgende site tegen. heel erg goedkoop en lijkt me geschikt. http://www.onlineprijsstunter.nl/produc ... cts_id=542
ik dacht mischien die speakers.
maar hoe zit het dan met een versterker want hoeveel moet die dan zijn? en moet ik een sterke accu hebben want ik heb hier echt 0 ervaring mee

alvast bedankt

gr
jnijboer
Berichten: 64
Lid geworden op: zo 31 dec 2006, 1:03
Locatie: Tijnje

Re: een paar echte noobvragen over mijn eigen zelfbouwradio

Bericht door jnijboer »

Kijk eens naar dit topic - ik denk dat een aantal vragen daar al worden beantwoord:

http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... =3&t=14001

en ook het kratradio-topic op tweakers.net:

http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... /1463038/0
Auxilium
Berichten: 65
Lid geworden op: za 02 jul 2011, 20:29

Re: een paar echte noobvragen over mijn eigen zelfbouwradio

Bericht door Auxilium »

Het bouwen van een kistradio is echt heel eenvoudig. Als je een kistradio wilt maken waarbij je goedkoop en lang kan spelen, kan ik het volgende aanbevelen.

Plug and play versterker

Accu

Speakers

Je kan betere speakers nemen, betere accu, kistsafe, vaste voeding, acculader en voltmeter. Net hoe duur je het wil maken.
janus
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 27 mei 2011, 19:52

Re: een paar echte noobvragen over mijn eigen zelfbouwradio

Bericht door janus »

ja bedankt voor de reacties maar ik wil toch wel iets hebben wat goed hard gaat en toch lang meegaat dus ik dacht aan wel wat meer watt. ik heb even rondgekeken maar hun hebben het over een versterker ben even de naam kwijt die heel lang meegaat. maar ik ben bang dat dat te weinig vermogen geeft. want ik wil toch wel rond de 300/400 watt zitten denk ik. en weten jullie mischien ergens waar ik versterkers kan kopen in die koers?
alvast bedankt

gr
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36747
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: een paar echte noobvragen over mijn eigen zelfbouwradio

Bericht door Pjotr »

Ha Janus,

Dat wordt geen kistradio meer maar en PA installatie :lol: Zou eens gaan kijken bij de kringloop voor een stevige car amp dan. En misschien heeft er hier iemand nog wel zoiets voor je. Maar mijn ervaring is dat je met 50 W - 100 W echte RMS watts per kanaal erg veel herrie kunt maken.
janus
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 27 mei 2011, 19:52

Re: een paar echte noobvragen over mijn eigen zelfbouwradio

Bericht door janus »

umm ja hoe bereken je die rms want er staat dan natuurlijk opgegeven van max 400 watt zeg maar
mar is dit setje mischien iets leukshttp://www.onlineprijsstunter.nl/product_info. ... cts_id=981
en dan een auto accu erbij tussen de 50-60amp? ik weet neit hoeveel uur je daarmee
vooruit kan komen?
alvast bedankt

gr janus
janus
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 27 mei 2011, 19:52

Re: een paar echte noobvragen over mijn eigen zelfbouwradio

Bericht door janus »

of mischien zoiets?http://www.onlineprijsstunter.nl/produc ... cts_id=982

ik zoek gewoon iets leuks voor als we bij het zwembad zitten en op vakantie voor op het strand enzo en dat ook best lang meegaat
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: een paar echte noobvragen over mijn eigen zelfbouwradio

Bericht door ray5150 »

[sarcasme modus aan]
janus schreef:
want ik wil toch wel rond de 300/400 watt zitten denk ik.
O,jee... we hebben er weer eentje die alleen maar naar Watt's kijkt... :cry:
janus schreef:
ik zoek gewoon iets leuks voor als we bij het zwembad zitten en op vakantie voor op het strand enzo en dat ook best lang meegaat
dat zullen de andere bezoekers vast op prijs stellen als je met je PA installatie komt aanzetten... :shock:
janus schreef:
en dan een auto accu erbij tussen de 50-60amp?
Bestel gelijk een steekwagen erbij, een accu van 60AH weegt rond de 18 Kilogram...
[sarcasme modus uit]
janus
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 27 mei 2011, 19:52

Re: een paar echte noobvragen over mijn eigen zelfbouwradio

Bericht door janus »

ja sorry maar kijk even in de titel dan zie je dat ik er niet veel van snap
hoe bereken je die rmz dan want ik zie nu ook wel dat mijn sony explod 20w rms heeft
en die kan al redelijk hard maar wil wel wat harder maar kan iemand me dan helpen
en is zon setje die ik net liet zien helemaal niks?
janus
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 27 mei 2011, 19:52

Re: een paar echte noobvragen over mijn eigen zelfbouwradio

Bericht door janus »

maar kan iemand even zeggen of een van die setjes geschikt is en hoelang het ongeveer meegaat op een accu van 62amph
alvast bedankt

gr jim
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”