Ik kwam op internet dit handige ding tegen:
Lijkt mij zelfgemaakt, i.i.g. heb ik het nooit eerder gezien. Zoiets moet met wat draadstangen en vleugelmoeren wel zelf te klussen zijn.
Verstekklem
Moderator: Beheerdersteam
Re: Verstekklem
Zeker een handig ding, is denk goed zelf te maken.
Ga eens opletten voor mooi materiaal hiervoor, stuk PE hoeklijn extra dik lijkt mij prima geschrikt.
Ga eens opletten voor mooi materiaal hiervoor, stuk PE hoeklijn extra dik lijkt mij prima geschrikt.
- MechanicalAnimal
Briljant!!!
Stukje makkelijker werken dan zo'n ding met een spanriem eromheen, die drukt dat toch ongelijkmatiger aan denk ik.
Stukje makkelijker werken dan zo'n ding met een spanriem eromheen, die drukt dat toch ongelijkmatiger aan denk ik.
Bessey heeft daar ook een übergeile bandklem voor. Het nadeel van die dingen is dat het eigenlijk vooral geschikt is om lijsten en ondiepe bakjes in elkaar te lijmen. Wil je op die manier een kast lijmen, dan heb je er nogal wat nodig (en ben je ook nog eens niet snel genoeg).
- Bijlagen
-
- BC-0700-a1.jpg (8.15 KiB) 1522 keer bekeken
Ik gebruik stukken alu L-profiel met goedkope spanbanden voor de imperiaal op de auto. Gaat op zich wel prima maar minder voor wat kleiner werk. Dit lijkt mij een stuk handiger voor kleinere kasten en heb je veel meer controle. Je zult er wel 2 of 3 van nodig hebben.MechanicalAnimal schreef:Briljant!!!
Dat spul van Bessey is i.d.d. erg fraai. Vind die kleinere BAN400 meer in de richting: Daar heb je er dan toch ook wel een stuk of 3 van nodig en het blijft behoorlijk prijzig spul