projekt egalisatiemortel
Moderator: Beheerdersteam
Re: projekt egalisatiemortel
dat kan,ik heb er veel mee gespeeld en met meer in de kast vond ik `m gewoon lager in het laag gaan.Arno schreef:Van Jeroen mocht ik het alleen onderin doen
maar goed,vraag het jeroen zou ik zeggen
Re: projekt egalisatiemortel
Ik ga er uiteraard nog wat mee spelen. Ben ook benieuwd wat demping nu allemaal precies doet. Ik wil iig niet het lage midden duf maken, want dat is nu juist zo snel en levendig.
Re: projekt egalisatiemortel
mooie driver vind je niet!
gewoon de kast vol maar niet te veel samen drukken,dan klinkt ie echt fraaier!
gewoon de kast vol maar niet te veel samen drukken,dan klinkt ie echt fraaier!
Re: projekt egalisatiemortel
Echt weldre schreef:mooie driver vind je niet!![]()
Ik ben serieus heel erg onder de indruk! En dat met dit houtje touwtje filter.
Je hebt niks teveel gezegd
Re: projekt egalisatiemortel
gelukkig bevallen ze beter als de tweeters!
wanner ga je naar jeroen?
wanner ga je naar jeroen?
Re: projekt egalisatiemortel
Als hij is uitgevogeld met de Twaron.dre schreef:gelukkig bevallen ze beter als de tweeters!![]()
wanneer ga je naar jeroen?
Het schijnt dat dat spul het juist beter doet (als BAF) in gesloten volume's, ik wil het ook gaan proberen in die Blanda's.
Re: projekt egalisatiemortel
Jeroen is nu op vakantie, en als ie terug is dan ben ik wegdre schreef:waneer ga je naar jeroen?
Maar ik zal eens kijken of ze die Twaron hier bij Speaker&Co in Dordrecht hebben.
Re: projekt egalisatiemortel
baf kan ook hoor!
had je even eerder moeten zeggen,want zondag ben ik nog vlak langs je gereden!
had je even eerder moeten zeggen,want zondag ben ik nog vlak langs je gereden!
Re: projekt egalisatiemortel
Ik heb hier best veel schapewol liggen, dus daar ga ik eerst maar eens mee aan de slag.
Re: projekt egalisatiemortel
Van een gewoon schaap of van een long hair "Bailey" schaap?Arno schreef:Ik heb hier best veel schapewol liggen, dus daar ga ik eerst maar eens mee aan de slag.
Re: projekt egalisatiemortel
Van echte Dordtse schapenkoppen?Arno schreef:Ik heb hier best veel schapewol liggen, dus daar ga ik eerst maar eens mee aan de slag.
Voor niet insiders.
long hair "Bailey" komt toch uit Schotland?
-
vacuphile
- Ook commercieel actief
- Berichten: 129
- Lid geworden op: wo 16 mar 2011, 15:01
- Locatie: Den Haag
Re: projekt egalisatiemortel
Ik ben dus een voorstander van meten. Interne reflecties zijn duidelijk te zien op een close miked FR. Als je die typische piek/dal dingetjes ziet verschijnen, moet je uitrekenen met welke golflengte die corresponderen. Dan een beetje zoeken welke (interne) afmetingen van je kast daarmee overeenkomen, en dan weet je ook waar extra demping moet worden aangebracht.Arno schreef:Van Jeroen mocht ik het alleen onderin doen
Re: projekt egalisatiemortel
Jah, maar dat duurt nog zo lang met die vakanties
Alhoewel als Arno Hans een kopje koffie aan biedt, wie weet...........
Alhoewel als Arno Hans een kopje koffie aan biedt, wie weet...........
Re: projekt egalisatiemortel
Vrij gewoontjes. Het is vulwol voor zelfbouwpoppenPjotr schreef:Van een gewoon schaap of van een long hair "Bailey" schaap?

Meten kan ik niet, dus nu ga ik het maar gewoon op gehoor doen. Mochten Jeroen zijn metingen nog ergens op wijzen dan kijken we weer verder.vacuphile schreef:Ik ben dus een voorstander van meten. Interne reflecties zijn duidelijk te zien op een close miked FR. Als je die typische piek/dal dingetjes ziet verschijnen, moet je uitrekenen met welke golflengte die corresponderen. Dan een beetje zoeken welke (interne) afmetingen van je kast daarmee overeenkomen, en dan weet je ook waar extra demping moet worden aangebracht.Arno schreef:Van Jeroen mocht ik het alleen onderin doen
Re: projekt egalisatiemortel
Zelfs de schroefjes die ik ga gebruiken zijn semi-zelfbouw
Ik heb torx panhead schroeven omgebouwd tot luidspreker designschroeven
Eerst heb ik de schroef in de schroeftol gezet en deze al draaiende tegen de draaiende slijpsteen aangehouden om de kop te vlakken.
Daarna zijn ze gezwart met de Roozeboom Bak & Braad methode
Ik heb torx panhead schroeven omgebouwd tot luidspreker designschroeven
Eerst heb ik de schroef in de schroeftol gezet en deze al draaiende tegen de draaiende slijpsteen aangehouden om de kop te vlakken.
Daarna zijn ze gezwart met de Roozeboom Bak & Braad methode
- roozeboom
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 139
- Lid geworden op: vr 28 nov 2008, 20:55
- Locatie: almelo
Re: projekt egalisatiemortel
hee arno dat is netjes geworden
ziet er erg strak uit
groeten bas
ziet er erg strak uit
groeten bas
Re: projekt egalisatiemortel
Ha Bas, nog bedankt voor de gouden tip! Dit is zoveel mooier dan met verf of een watervaste stift.
Re: projekt egalisatiemortel
'Tis ook al een eeuwenoude truck
Mooi geworden zo.
Werden de boutjes er niet te zacht van? Zo te zien heb niet veel van het sterretje over. Of heb je ze eerst "voorgeschroefd" ?
'Tis jammer dat dit niet met RVS schroeven/boutjes werkt want daarin is tegenwoordig veel meer in Torx te krijgen.
Werden de boutjes er niet te zacht van? Zo te zien heb niet veel van het sterretje over. Of heb je ze eerst "voorgeschroefd" ?
'Tis jammer dat dit niet met RVS schroeven/boutjes werkt want daarin is tegenwoordig veel meer in Torx te krijgen.
Re: projekt egalisatiemortel
Arno schreef:Zelfs de schroefjes die ik ga gebruiken zijn semi-zelfbouw![]()
Ik heb torx panhead schroeven omgebouwd tot luidspreker designschroeven![]()
Eerst heb ik de schroef in de schroeftol gezet en deze al draaiende tegen de draaiende slijpsteen aangehouden om de kop te vlakken.
Daarna zijn ze gezwart met de Roozeboom Bak & Braad methode
Dus echt mooi.
Re: projekt egalisatiemortel
Die tip met die schroeven is geweldig! Ziet er echt super netjes uit!
Dat ga ik ook proberen.
Dat ga ik ook proberen.
Re: projekt egalisatiemortel
Is idd een geweldige tip met die schroeven, zal het zelf ook eens moeten proberen 
