Maar als we het niet verder vertellen weet niemand het, dus mondje dicht.
Blanda Rapide MiniDSP ++ Project
Moderator: Beheerdersteam
Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project
Dat wilde ik dus ook maar zeggen, hebben we alle twee ouwe meuk.
Maar als we het niet verder vertellen weet niemand het, dus mondje dicht.

Maar als we het niet verder vertellen weet niemand het, dus mondje dicht.
Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project
Na wat problemen die ik hopelijk heb opgelost.
Ik had wat beschadigd door mijn lompe gedrag, en een condensator, die toch al niet de schoonheidsprijs verdient voor wat betreft de keuze van de waarde, was er af gebroken.
Ik heb het hopelijk goed gerepareerd. Nieuw tin toegevoegd. En hij zit weer, hopelijk goed, dat moeten we nog constateren.
En nu is er dus licht in de duisternis.
Ik kan dus nu eerst even het softwarepakket installeren, en zien of dat het ook doet en dan gaan we er eens een paar eindtrappen en speakers aanhangen. 
Ik had wat beschadigd door mijn lompe gedrag, en een condensator, die toch al niet de schoonheidsprijs verdient voor wat betreft de keuze van de waarde, was er af gebroken.
Ik heb het hopelijk goed gerepareerd. Nieuw tin toegevoegd. En hij zit weer, hopelijk goed, dat moeten we nog constateren.
Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project
Bravo, bijna genieten van al het harde werk.
Dat 'klunsige' herken ik wel. Heb ook vaak zat een condensator weg gesmolten of iets dergelijks als eventjes niet op zat te letten.
Of je bent helemaal klaar, en een kabeltje zit niet lekker. En dan probeer je zachtjes te buigen, en knak. Vervolgens heel de boel weer los schroeven om te herstellen.
Maar ach ben nu met mijn 2e kast bezig, en je word er steeds beter in.
Dat 'klunsige' herken ik wel. Heb ook vaak zat een condensator weg gesmolten of iets dergelijks als eventjes niet op zat te letten.
Of je bent helemaal klaar, en een kabeltje zit niet lekker. En dan probeer je zachtjes te buigen, en knak. Vervolgens heel de boel weer los schroeven om te herstellen.
Maar ach ben nu met mijn 2e kast bezig, en je word er steeds beter in.
Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project
Dat is helemaal niet klunzig. dat heet "Iteratief bouwen"cobaltjeh schreef:
Dat 'klunsige' herken ik wel. Heb ook vaak zat een condensator weg gesmolten of iets dergelijks als eventjes niet op zat te letten.
Of je bent helemaal klaar, en een kabeltje zit niet lekker. En dan probeer je zachtjes te buigen, en knak. Vervolgens heel de boel weer los schroeven om te herstellen.
@ Hans. als het niet meer lukt met die kapotte print geef je maar een seintje
Laatst gewijzigd door Pjotr op zo 26 jun 2011, 20:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project
Ah dat klinkt beter jaPjotr schreef:Dat is helemaal niet klunzig. dat heet "Iteratief bouwen"
Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project
Ziet er indrukwekkend uit.
De +-12V voeding hoef je niet meer aan te sluiten op je dac.
De +-12V voeding hoef je niet meer aan te sluiten op je dac.
Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project
Dat is dus gebeurd, hij was thuis.hannesie schreef:En voor het front ga ik mijn broer maar eens bellen, eens zien of die wel thuis is de komende tijd.
Afgelopen week maar eens op bezoek geweest. Eerst maar eens opgespannen, ook spannend, het moest door de omvang met "kikkers". Eerst de voorzijde gedaan en toen de wat ruimere maten aan de achterzijde.
Nu nog maar een beetje afwerken.
Het is iets minder strak als verwacht.
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project
Ik zou er nog een plaatje acrylaat smoke grijs voor zetten 
Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project
Was het freesje niet helemaal scherp meer?
Ik kreeg met mijn normale houtfrees een strakker resultaat. Alleen is het gat schots en scheef dan.
Omdat de rondingen redelijk onmogelijk te doen waren.
Ik denk dat je met wat fijn schuurwerk, en een mooi glaasje nog een erg net resultaat kan krijgen.
Gewoon even doorploeteren met schuren.
Owja en niet vergeten om de randen weer zwart te maken.
Omdat ik een zilverkleurige kast heb, viel dat bij mij niet zo erg op.
Ik kreeg met mijn normale houtfrees een strakker resultaat. Alleen is het gat schots en scheef dan.
Omdat de rondingen redelijk onmogelijk te doen waren.
Ik denk dat je met wat fijn schuurwerk, en een mooi glaasje nog een erg net resultaat kan krijgen.
Gewoon even doorploeteren met schuren.
Omdat ik een zilverkleurige kast heb, viel dat bij mij niet zo erg op.
Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project
Het was het onbekend zijn met deze materie, mijn broer werkt altijd met blank aluminium voor ligfietsenbouw (ook een hobbycobaltjeh schreef:Was het freesje niet helemaal scherp meer?
knip
Owja en niet vergeten om de randen weer zwart te maken.
Omdat ik een zilverkleurige kast heb, viel dat bij mij niet zo erg op.
Ik denk dat door het 1 keer de aanslag niet goed vast gezet er een niet recht deel, net aan de onderkant is ontstaan, en daarna met een zoetvijl gecorrigeerd.
Op de foto zie je het uitvergroot, maar in het echt niet zo zichtbaar en de binnenzijde (randen) ga ik nog wel met zwart bijwerken.
Ik wil dit ook wel eens uitproberen met zwarte kit, zit het gelijk ook vast.
Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project
Toch een fijn resultaat hoor Hans !
Ik vind dispays mooi wegwerken in een frontje altijd een enorm rotklusje en probeer ze dan ook te mijden
Ik vind dispays mooi wegwerken in een frontje altijd een enorm rotklusje en probeer ze dan ook te mijden
Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project
Aan de achterzijde is het eigenlijk mooier.
Ik heb voor de zekerheid maar even een stukje isolatietape tegen de wand aangelegd, maar door de uitsparing voor de contacten is het helemaal vrij.

Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project
Die zit er zeker netjes in. Kan ik van mijn achterkant niet zeggen. 
Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project
Heb je wel gesmeerd? Een beetje snijvloeistof doet vaak wonderen
Desalniettemin vind ik het er erg netjes uitzien!
Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project
Dit weekeinde ook maar eens even aan de baffles gewerkt van de sub/cornerwoofers.
Om te laten zien hoe ik van het prima werk van Arno, weer eens van knudde tot een redelijke oplossing kom. De baffles bestaan uit 2 lagen van 18 cm MDF, en Arno dacht met mij mee om zoveel mogelijk liters te behouden. De laag MDF die in de schalen komt is zo klein en dun mogelijk gemaakt om meer liters inhoud te krijgen, de randen zijn dus dikker. Dat de randen dikker zijn, is om zoveel mogelijk contact met de schaal te krijgen.
Bij het passen was ik dus lomp, (alweer) door de laag die eerst leek te passen met wat geweld toch in de schaal te krijgen.
Dat brak mij op, doordat bij het eruit halen van de baffle's, er een scheur deels ontstond, die dus bijna de constructie naar de knoppen hielp.
Dat is dus opgelost door het dan maar weer te lijmen, en na een flink stukje schuren heb ik ze dus nu passend.
Ik heb de randen wel even afgerond met de frees. Ik heb dus als ondergrond even wat grondverf er op gezet, na een testje bleek dat de hechting van de structuurspray niet zo goed hield op de pure MDF.
De was hangt te drogen.
Morgen maar eens spuiten met de gewenste afwerking.
Wegens groot succes, opnieuw de structuurspray op de baffle.
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/downl ... &mode=view
Om te laten zien hoe ik van het prima werk van Arno, weer eens van knudde tot een redelijke oplossing kom. De baffles bestaan uit 2 lagen van 18 cm MDF, en Arno dacht met mij mee om zoveel mogelijk liters te behouden. De laag MDF die in de schalen komt is zo klein en dun mogelijk gemaakt om meer liters inhoud te krijgen, de randen zijn dus dikker. Dat de randen dikker zijn, is om zoveel mogelijk contact met de schaal te krijgen.
Bij het passen was ik dus lomp, (alweer) door de laag die eerst leek te passen met wat geweld toch in de schaal te krijgen.
Dat brak mij op, doordat bij het eruit halen van de baffle's, er een scheur deels ontstond, die dus bijna de constructie naar de knoppen hielp.
Dat is dus opgelost door het dan maar weer te lijmen, en na een flink stukje schuren heb ik ze dus nu passend.
Ik heb de randen wel even afgerond met de frees. Ik heb dus als ondergrond even wat grondverf er op gezet, na een testje bleek dat de hechting van de structuurspray niet zo goed hield op de pure MDF.
De was hangt te drogen.
Wegens groot succes, opnieuw de structuurspray op de baffle.
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/downl ... &mode=view
Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project
Wat een prachtige sfeerfoto's maak jij toch Hanshannesie schreef:De was hangt te drogen.![]()
![]()
Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project
Daar ben ik nog nooit geweest.Pjotr schreef:Zou zomaar een hotelletje in de Marais kunnen zijn.
En ik heb toch wel een stukje "La Douce France" gezien.
Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project
Wat? Nooit als jongeling door Parijs gezworven met je vriendinnetje?
De Marais is de oude joodse buurt van Parijs waar je destijds de goedkoopste hotelletjes kon vinden met uitstekend avondeten. Het verdiende wel aanbeveling een stevige kniptang/combinatietang mee te nemen want er wilde nog wel eens een spiraalveer uit het matras steken
De Marais is de oude joodse buurt van Parijs waar je destijds de goedkoopste hotelletjes kon vinden met uitstekend avondeten. Het verdiende wel aanbeveling een stevige kniptang/combinatietang mee te nemen want er wilde nog wel eens een spiraalveer uit het matras steken
Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project
Het is wel vallen en opstaan hier.
MAAR HET SPEELT.
Dac1 is naar de gallemiese, de "getweakte" met de fysieke belasting van die grote condensatoren en het plaatsen heeft er voor gezorgd dat ik nu de andere maar heb gebruikt.
Ik ben blij dat ik die toch nog wel had, maar nu dus via SPDIF aangesloten en gemonteerd.
Knuisje heeft het geheel nog bekeken, maar de oude was niet meer goed aan de praat te krijgen, en nu dus deze niet via I2S verbonden. + je minder
De baffle van de Blanda Cornerwoofer is nu dus behandeld met meerdere lagen structuurlak maar ik krijg het niet voor elkaar om er een mooi resultaat mee te realiseren.
Het lijkt wel of ik dit van een andere zending of batch heb, waar de eerste bij de Idunn erg goed ging, zo moeilijk gaat het bij deze. Om nog meer geld te stoppen in het uiterlijk vond ik wel te gortig worden, dus nu eerst maar gemonteerd of het resultaat wel de moeite waard is.
Ik heb dus de Blanda schalen gelijmd en gevuld met 80 gram TWARON Elves Hair, en vervolgens afgemonteerd.
De Sub's staan nu dus maar tijdelijk aan een QUAD 405II en de de Rapide's op de Hypex 180
De schakeling met de Minidsp en de andere mikmak aangesloten en de Squeezebox er aan gehangen.
Het speelt met de laag weergave nu mogelijk te gedempt, ik heb de Linkwitz Transform voor de grap tijdens het uitproberen gesaved met 25 Hz maar kreeg nu niet de afstemming rond op de 40Hz.
Met de demping e.d. lijkt het ook geen probleem, maar ik hoef al helemaal niet hard te spelen om een redelijk luisterniveau te halen. Het blijkt nu dus dat ik er erg veel ruis heb in het midden hoog met de Rapide's, waar dat nu weer vandaan komt is mij een raadsel.
Ik ga maar eens kijken of er ergens wat aardingsproblemen zitten, ook de kabels en de behuizing zijn zeer gevoelig voor aanraking blijkt.
Verder in de zoektocht naar het betere geluid wat volgen mij wel uit dit setje moet kunnen komen.
Dac1 is naar de gallemiese, de "getweakte" met de fysieke belasting van die grote condensatoren en het plaatsen heeft er voor gezorgd dat ik nu de andere maar heb gebruikt.
Ik ben blij dat ik die toch nog wel had, maar nu dus via SPDIF aangesloten en gemonteerd.
Knuisje heeft het geheel nog bekeken, maar de oude was niet meer goed aan de praat te krijgen, en nu dus deze niet via I2S verbonden. + je minder
De baffle van de Blanda Cornerwoofer is nu dus behandeld met meerdere lagen structuurlak maar ik krijg het niet voor elkaar om er een mooi resultaat mee te realiseren.
Het lijkt wel of ik dit van een andere zending of batch heb, waar de eerste bij de Idunn erg goed ging, zo moeilijk gaat het bij deze. Om nog meer geld te stoppen in het uiterlijk vond ik wel te gortig worden, dus nu eerst maar gemonteerd of het resultaat wel de moeite waard is.
Ik heb dus de Blanda schalen gelijmd en gevuld met 80 gram TWARON Elves Hair, en vervolgens afgemonteerd.
De Sub's staan nu dus maar tijdelijk aan een QUAD 405II en de de Rapide's op de Hypex 180
De schakeling met de Minidsp en de andere mikmak aangesloten en de Squeezebox er aan gehangen.
Het speelt met de laag weergave nu mogelijk te gedempt, ik heb de Linkwitz Transform voor de grap tijdens het uitproberen gesaved met 25 Hz maar kreeg nu niet de afstemming rond op de 40Hz.
Met de demping e.d. lijkt het ook geen probleem, maar ik hoef al helemaal niet hard te spelen om een redelijk luisterniveau te halen. Het blijkt nu dus dat ik er erg veel ruis heb in het midden hoog met de Rapide's, waar dat nu weer vandaan komt is mij een raadsel.
Ik ga maar eens kijken of er ergens wat aardingsproblemen zitten, ook de kabels en de behuizing zijn zeer gevoelig voor aanraking blijkt.
Verder in de zoektocht naar het betere geluid wat volgen mij wel uit dit setje moet kunnen komen.
Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project
Vind het op die foto eigenlijk nog wel gaan. Als je die structuur per se wilt hebben is dan beplakken met een mooi zwarte soort skai niet handiger dan die verf?
Als je die Blanda's wilt pimpen met een LT denk ik dat je zo grof geschat niet lager dan 40 Hz moet gaan. Over het algemeen is een boost van 9 - 10 dB wel het maximum met een LT en zelf ga ik niet veel verder dan 6 dB.
Als je die Blanda's wilt pimpen met een LT denk ik dat je zo grof geschat niet lager dan 40 Hz moet gaan. Over het algemeen is een boost van 9 - 10 dB wel het maximum met een LT en zelf ga ik niet veel verder dan 6 dB.
Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project
Altijd fijn als het staat te spelen.
Jammer dat de dac niet meer te redden was. Maar helaas kan er wel eens wat sneuvelen tijdens een project.
De lak op de speakers lijkt wel in het mdf getroken te zijn, zijn deze wel goed gegrond vantevoren?
Success met de zoektocht naar de ruis, dit is altijd een leuke
.
Jammer dat de dac niet meer te redden was. Maar helaas kan er wel eens wat sneuvelen tijdens een project.
De lak op de speakers lijkt wel in het mdf getroken te zijn, zijn deze wel goed gegrond vantevoren?
Success met de zoektocht naar de ruis, dit is altijd een leuke
Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project
Bij de linker zie je het beter.Pjotr schreef:Vind het op die foto eigenlijk nog wel gaan. Als je die structuur per se wilt hebben is dan beplakken met een mooi zwarte soort skai niet handiger dan die verf?
Als je die Blanda's wilt pimpen met een LT denk ik dat je zo grof geschat niet lager dan 40 Hz moet gaan. Over het algemeen is een boost van 9 - 10 dB wel het maximum met een LT en zelf ga ik niet veel verder dan 6 dB.
Nu is het van, zie nou eerst maar eens dat je het aan het spelen krijgt.
Ik heb vanmiddag maar eens, nadat ik de kabels heb gereviseerd, er weer wat muziek op gezet, en het idee dat het best goed ging met die sub/corner maakte dat ik het eens probeerde met die Chinese Drums van de Burmester en wat kerkorgel.
Het was verbijsterend goed zonder grote conus uitslagen of iets dergelijks.
Waarschijnlijk door de stevige demping, maar ik vond het wel frappant dat het onvervormd en goed bleef klinken zonder ook maar een spoor voor buiten de specs te komen.
Ik dacht dat het mogelijk die gebalanceerde kabels konden zijn, eigen brouwsel, maar lijkt geen makkelijke mix met de Neutrik en de dikte van de kabel, is nu in ieder geval gecontroleerd, het zal mogelijk, volgens Knuisje de verbinding kunnen zijn met het volume/schakel bordje, ik ga dat morgen maar eens solderen i.p.v. stekkertjes.cobaltjeh schreef:Altijd fijn als het staat te spelen.
Succes met de zoektocht naar de ruis, dit is altijd een leuke.
Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project
Nu maar eens een update.
Het is vallen en weinig opstaan.
Het kastje met de printen zijn bij Knuisje, misschien dat hij de ruisbron kan ontdekken.
Na een nieuw printje van de MiniDigi, dacht ik mogelijk het probleem getackled te hebben.
Na het volledig isoleren van de printen van de kast met kunststof spacers dacht ik dat ook.
En het aarden met een weerstand aan het chassis voor de uitgangen.
Nieuwe bedrading, ik kwam er niet uit, wel minder maar niet zonder.
En als klap op de vuurpijl nu ook door het stoeien met de demping van mijn grote boxen, de linker Blanda Sub naar de haaien geholpen door er even een magnetostaat op te laten vallen, die ging er als een mes doorheen.
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/downl ... &mode=view
Die Daytons waren al met veel moeite te pakken gekregen.
Ik heb er 4 besteld destijds in Amerika, en kreeg er 1, de aanvullende op de kop kunnen tikken in Hellevoetsluis, en nu worden die dingen niet meer gemaakt.
De verlossing komt uit Duitsland, http://www.audio-direkt.de had er nog een wel 1 voor mij.
En meer op voorraad, en ik heb maar gelijk een paar passieve SD 215 meebesteld.
http://www.audio-direkt.de/Webshop/shop ... 1803ed8f16
1 meevaller, de Ministreamer die ik gelijk mee had laten komen met het Minidigi printje werkt in ieder geval perfect.
Het wordt dus een echt meerjaren plan, het zal wel januari zijn voordat we weer wat kunnen doen.
Het is vallen en weinig opstaan.
Het kastje met de printen zijn bij Knuisje, misschien dat hij de ruisbron kan ontdekken.
Na een nieuw printje van de MiniDigi, dacht ik mogelijk het probleem getackled te hebben.
Na het volledig isoleren van de printen van de kast met kunststof spacers dacht ik dat ook.
En het aarden met een weerstand aan het chassis voor de uitgangen.
Nieuwe bedrading, ik kwam er niet uit, wel minder maar niet zonder.
En als klap op de vuurpijl nu ook door het stoeien met de demping van mijn grote boxen, de linker Blanda Sub naar de haaien geholpen door er even een magnetostaat op te laten vallen, die ging er als een mes doorheen.
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/downl ... &mode=view
Die Daytons waren al met veel moeite te pakken gekregen.
Ik heb er 4 besteld destijds in Amerika, en kreeg er 1, de aanvullende op de kop kunnen tikken in Hellevoetsluis, en nu worden die dingen niet meer gemaakt.
De verlossing komt uit Duitsland, http://www.audio-direkt.de had er nog een wel 1 voor mij.
En meer op voorraad, en ik heb maar gelijk een paar passieve SD 215 meebesteld.
http://www.audio-direkt.de/Webshop/shop ... 1803ed8f16
1 meevaller, de Ministreamer die ik gelijk mee had laten komen met het Minidigi printje werkt in ieder geval perfect.
Het wordt dus een echt meerjaren plan, het zal wel januari zijn voordat we weer wat kunnen doen.
Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project
Het zit niet echt mee, hopelijk kan Knuisje het probleem vinden. (En dan gelijk de gouden tip online zetten.
)
Maar nog even over die storing, heb je deze ook op de digitale ingangen, want jusit dan is bij mij echt alles ruis vrij.
Analoog in op de minidsp is mijn ook nog niet gelukt. Ik zit er hard aan te denken om gewoon een soort dan analoog naar digitaal converter te gaan gebruiken voor het enigste analoge signaal wat ik van mijn receiver krijg.
Flink balen van die speaker, je hebt er allemaal niet echt geluk mee.
Maar nog even over die storing, heb je deze ook op de digitale ingangen, want jusit dan is bij mij echt alles ruis vrij.
Analoog in op de minidsp is mijn ook nog niet gelukt. Ik zit er hard aan te denken om gewoon een soort dan analoog naar digitaal converter te gaan gebruiken voor het enigste analoge signaal wat ik van mijn receiver krijg.
Flink balen van die speaker, je hebt er allemaal niet echt geluk mee.
