projekt egalisatiemortel
Moderator: Beheerdersteam
Re: projekt egalisatiemortel
Misschien is de afstemming nu inderdaad nog verre van optimaal, de Tritec spoel en de Audyn Plus condensator zijn klankmatig wel zeer fraaie filtercomponenten. Kun je nagaan wat je te wachten staat als Jeroen straks zijn stukje magie verricht op het filter!
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: projekt egalisatiemortel
Ongetwijfeld kan er nog een hoop verbeterd worden. Het zou wel een beetje raar zijn als het in één keer goed zou zijn met de enige filtercomponenten die ik toevallig heb liggen
Dat neemt niet weg dat het duidelijk is dat de gebruikte units heel goed zijn. Ik heb dan ook hoge verwachtingen van Jeroen z'n stukje magie
Uiteraard ga ik er ook vanuit dat de zorgvuldig gebouwde kast een gunstige weerslag heeft op het geluid.
Ik geloof niet dat er sprake is van door sommigen gevreesde resonanties, of door een enkeling gevreesde kilheid.
Dat neemt niet weg dat het duidelijk is dat de gebruikte units heel goed zijn. Ik heb dan ook hoge verwachtingen van Jeroen z'n stukje magie
Uiteraard ga ik er ook vanuit dat de zorgvuldig gebouwde kast een gunstige weerslag heeft op het geluid.
Re: projekt egalisatiemortel
Ik denk dat het HH was waar ze ooit metingen gedaan hebben op luidsprekers waarbij ze de kast met "losse wandjes" en "bikkel hard" hadden gebouwd. De zeer stevige kast had duidelijk voordelen op de laagweergave. Zelfs het -3dB punt zakte iets en kwam beter overeen met een simulatie van de luidspreker in de ideale kast. Er zullen ook wel verschillen te zien zijn in de waterval plot.
Ik zou niet weten waarom het kil zou klinken. Ik verwacht eerder een strak, nauwkeurig laag.
Ik zou niet weten waarom het kil zou klinken. Ik verwacht eerder een strak, nauwkeurig laag.
Re: projekt egalisatiemortel
Nou ben ik nog op zoek naar het beslissende oordeel over het ornament onderaan de baffle. Ze zijn nog niet vastgelijmd, maar staan er slechts ingeklemd.
Ik vind de vorm zelf heel geslaagd, maar ik twijfel nog over de kleur:
-zoals het nu is,
-donkergrijs/bijna zwart,
-zwart.
Ik vind de vorm zelf heel geslaagd, maar ik twijfel nog over de kleur:
-zoals het nu is,
-donkergrijs/bijna zwart,
-zwart.
Re: projekt egalisatiemortel
Dezelfde kleur als de plaat achterop, grijs dus
.
Echt een gaaf project zeg
.
Echt een gaaf project zeg
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: projekt egalisatiemortel
die! dan laat je de kleur van de kast terugkomen, je reinste two-tone! erg fraaie combi vind ikArno schreef:-zoals het nu is,
'nuff said
Re: projekt egalisatiemortel
Kijk, dan heb ik voor iedere optie één stem. Dat schiet lekker op 
Re: projekt egalisatiemortel
Ik heb dat versiersel nooit begrepen maar dat wist je alArno schreef:Nou ben ik nog op zoek naar het beslissende oordeel over het ornament onderaan de baffle
Vind de gelijke kleur met de rest van de baffle i.i.g. een stuk beter
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: projekt egalisatiemortel
dat was een extragratisbonusArno schreef:Kijk, dan heb ik voor iedere optie één stem. Dat schiet lekker op
Re: projekt egalisatiemortel
Ik kan niet kiezen, daarom vraag het het aan julliePjotr schreef:Vind je er nou zelf van?
Voor alledrie de opties is wat te zeggen. Als ik recht van voren kijk, dan vind ik het contrast tussen het grijs en zwart iets te groot, maar kijk ik schuin op de kast dan zie je mooi hoe die kleur terugkomt en vind ik het juist weer mooi. Zwart vind ik ook mooi, en tja, donkergrijs is een mooie tussenweg
Oftewel, ik ben lekker aan het tutten
Maar de keuze is al teruggebracht tot drie opties. Eerst had ik nog mosterdgeel, bubblegum roze, limegroen, avondrood en baksteenblauw
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: projekt egalisatiemortel
fotootje?Arno schreef:.... maar kijk ik schuin op de kast dan zie je mooi hoe die kleur terugkomt en vind ik het juist weer mooi.
Re: projekt egalisatiemortel
Oeps, vergeten.Henkjan schreef:fotootje?Arno schreef:.... maar kijk ik schuin op de kast dan zie je mooi hoe die kleur terugkomt en vind ik het juist weer mooi.
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: projekt egalisatiemortel
OkéPjotr schreef:Jah, wel in alle kleuren dan hèArno schreef:Oeps, vergeten.
Re: projekt egalisatiemortel
arno,als het goed is heeft hans nog wat twaron liggen.
stop daar eens een pluk van anchter de woofer!
stop daar eens een pluk van anchter de woofer!
Re: projekt egalisatiemortel
Dat zie toch niet aan de buitenkant ??? Moet het een Sinterklaasspeaker worden ofzo?
Maar mooi Arno, top, eigenlijk doen die kleurtjes het allemaal wel goed zo. Wordt erg "Design"
Nu wordt het helemaal moeilijk kiezen... 
Maar mooi Arno, top, eigenlijk doen die kleurtjes het allemaal wel goed zo. Wordt erg "Design"
Re: projekt egalisatiemortel
Ik zal het hem eens vragen.dre schreef:arno,als het goed is heeft hans nog wat twaron liggen.
stop daar eens een pluk van anchter de woofer!
Maar dre, wat vind jij, naturel, donkergrijs of zwart?
Re: projekt egalisatiemortel
Ik dacht al, ik moet het hem maar niet vertellen.dre schreef:arno,als het goed is heeft hans nog wat twaron liggen.
stop daar eens een pluk van anchter de woofer!
Dan moet tie nog meer kiezen.
Maar de Twaron is er maar in 1 kleur, dus dat valt mee.
Re: projekt egalisatiemortel
Ga je ff op vakantie is dit project gewoon bijna af als je terug komt.
Respect
Btw: Donkergrijs
Respect
Btw: Donkergrijs
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: projekt egalisatiemortel
prachtig zo, niets meer aan doen. een andere kleur maakt t imho te druk, nu is t mooi in balansArno schreef:Henkjan schreef:fotootje?Arno schreef:.... maar kijk ik schuin op de kast dan zie je mooi hoe die kleur terugkomt en vind ik het juist weer mooi.
Oeps, vergeten.

