projekt egalisatiemortel
Moderator: Beheerdersteam
Re: projekt egalisatiemortel
Met 4.7ohm en 3.3ohm (ben beetje kleurenblind, dus ik hoop hier geen kemel te schieten) kan je wel iets.
Met 3.3ohm in serie en 4.7ohm parallel haal je de tweeter zo'n 6dB naar beneden (zeer ruwe schatting).
Met 3.3ohm in serie en 4.7ohm parallel haal je de tweeter zo'n 6dB naar beneden (zeer ruwe schatting).
Re: projekt egalisatiemortel
Kan je dat misschien verduidelijken met een plaatje?rho schreef:Met 4.7ohm en 3.3ohm (ben beetje kleurenblind, dus ik hoop hier geen kemel te schieten) kan je wel iets.
Met 3.3ohm in serie en 4.7ohm parallel haal je de tweeter zo'n 6dB naar beneden (zeer ruwe schatting).
Re: projekt egalisatiemortel
R1 is dan die met de 2 oranje ringetjes en R2 is die met de gele en violet ring.
Re: projekt egalisatiemortel
Die kasten zien er werkelijk fantastisch en uniek uit, nu nog een mooi filter ontwerpen/bouwen en dan kan het grote genieten gaan beginnen.
Nu maar hopen dat Jeroen de metingen op de begane grond gaat verrichten en niet op de zolderkamer... want anders... je arme rug!
Groetjes Walter
Nu maar hopen dat Jeroen de metingen op de begane grond gaat verrichten en niet op de zolderkamer... want anders... je arme rug!
Groetjes Walter
Re: projekt egalisatiemortel
Ik heb sterk het vermoeden dat Arno nog NIET aan het solderen is...
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: projekt egalisatiemortel
Precies. Ik moet eerst de vensterbank nog reinforcen, want die gaat het anders niet houdenWalt schreef:Ik heb sterk het vermoeden dat Arno nog NIET aan het solderen is...
Groetjes Walter
Maar voordat ik daarbij kon moest ik eerst aardig wat reorganiseren. Jan Steen was er niks bij
Re: projekt egalisatiemortel
Inderdaad geen rook, maar wel de eerste klanken
Klinkt nu al lekker, maar ik ga morgen nog eens verder luisteren, want de kinderen liggen te slapen.
Klinkt nu al lekker, maar ik ga morgen nog eens verder luisteren, want de kinderen liggen te slapen.
Re: projekt egalisatiemortel
als het kan op laag volume de hele nacht laten doorspelen, dan zijn alle componenten morgen al een beetje ingespeeld.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: projekt egalisatiemortel
Beter!
Ben benieuwd wat voor filter er uiteindelijk in gaat komen...
Groetjes Walter
Ben benieuwd wat voor filter er uiteindelijk in gaat komen...
Groetjes Walter
Re: projekt egalisatiemortel
En ik ook, (want ik ga een print voor het filter ontwerpen en produceren.
)
Re: projekt egalisatiemortel
En daar ben ik heel blij meeray5150 schreef:En ik ook, (want ik ga een print voor het filter ontwerpen en produceren.)
Re: projekt egalisatiemortel
Inmiddels al weer aan het luisteren geslagen? Eerste indruk?
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: projekt egalisatiemortel
Zeker ben ik aan het luisteren! Moeder de vrouw is de hort op met de kroost, dus die gelegenheid blijft niet onbenut.Walt schreef:Inmiddels al weer aan het luisteren geslagen? Eerste indruk?
Groetjes Walter
Eerste indruk is overweldigend! Die Scan-Speak midwoofer is echt heel goed zeg. Mijn referentie is een setje Vifa Impuls. De ophanging van die 22 jaar oude 17-WP-200 is aardig stug geworden. En dat is dus al een verschil wat direkt opvalt bij de Scan-Speak; die is lekker losjes en dat hoor je. Tenminste, ik denk dat dat een rol speelt. Bij drums/trommels bijvoorbeeld, hoor je gewoon echt de vellen gedetailleerd trillen. Sowieso is het lage midden lekker losjes en gedetailleerd.
Het laag gaat uiteraard niet onzettend diep in 20 liter gesloten, maar het klinkt aangenaam, en minder overheersend dan de basreflex van de Impuls.
In het hoog heb ik nog geen scherpte kunnen ontdekken. Dat is dus heel mooi
In het overgangsgebied zal vast wel het een en ander niet helemaal goed zitten, maar dat vind ik lastig te beoordelen/omschrijven.
Naast dat bijna heel de kast aan de binnenkant is afgeplakt met Tecnocell, zit er verder nog geen demping in de kast, dus daar moet ik nog wat mee experimenteren.
Wat doet demping nou eigenlijk, en waar moet je voor oppassen?

