Filterontwerp: gezocht een forumlid voor meting speaker
Moderator: Beheerdersteam
Filterontwerp: gezocht een forumlid voor meting speaker
Geacht forum,
De bouw van de kasten vordert gestaag en zoals het er naar nu uitziet zal ik vanaf pinksteren wel een spelende speaker hebben, echter zonder wisselfilter.
Ik heb zelf nog geen meetset, komt nog, maar voor het maken filter zou ik graag de speaker willen meten zodat ik in boxsim verder kan met het filter ontwerpen.
Wie o wie is bereid om voor een fles goede wijn mijn speakers door te meten? Amplitude, fase en impedantie?
Ik woon zelf in midden limburg (nl), reizen is voor mij geen punt maar als iemand in de buurt dit wil doen is dat natuurlijker prettig dan bv de 3 noordelijke provincies.
Gr.
Huib
De bouw van de kasten vordert gestaag en zoals het er naar nu uitziet zal ik vanaf pinksteren wel een spelende speaker hebben, echter zonder wisselfilter.
Ik heb zelf nog geen meetset, komt nog, maar voor het maken filter zou ik graag de speaker willen meten zodat ik in boxsim verder kan met het filter ontwerpen.
Wie o wie is bereid om voor een fles goede wijn mijn speakers door te meten? Amplitude, fase en impedantie?
Ik woon zelf in midden limburg (nl), reizen is voor mij geen punt maar als iemand in de buurt dit wil doen is dat natuurlijker prettig dan bv de 3 noordelijke provincies.
Gr.
Huib
Re: Filterontwerp: gezocht een forumlid voor meting speaker
Beste Huib,
Probeer het eens bij Martin van der Hoff.
http://www.hsi-luidsprekers.nl/
succes
mvg,
Equinox
Probeer het eens bij Martin van der Hoff.
http://www.hsi-luidsprekers.nl/
succes
mvg,
Equinox
Hoi,
Equinox dankjewel voor de tip.
Inmiddels heb ik vorige week enkele bestellingen de deur uit gedaan voor enkele spullen om zelf te meten.
Groet en dankt,
Huib
Equinox dankjewel voor de tip.
Inmiddels heb ik vorige week enkele bestellingen de deur uit gedaan voor enkele spullen om zelf te meten.
Groet en dankt,
Huib
hallo Huib,
Het volgende zou ik je niet willen onthouden namelijk een freeware meet programma.
Geweldig programma voor het meten van luidsprekers:
http://www.holmacoustics.com/downloads/ ... .4.2.0.msi
Het volgende zou ik je niet willen onthouden namelijk een freeware meet programma.
Geweldig programma voor het meten van luidsprekers:
http://www.holmacoustics.com/downloads/ ... .4.2.0.msi
Nogmaals bedankt voor de tip.
Huib
Huib
Denk dat Arta (door veel forumleden in gebruik) toch beter is. Progje van Holm meet geen impedanties. Arta doet dat wel. In demo-mode ook gratis en de meetresultaten stop je zó in Boxsim. De 'learning-curve' bij al dit soort pakketten is best steil, dus dat wil je écht maar één keer doen.
Voordeel van Holmimpulse is is dat het vrij overzichtelijk is. Maar het is i.d.d. nogal beperkt. Een andere gratis analyser is RMAA Deze is uitgebreider en wordt ook veel door DIY'ers gebruikt. Is al een ouwetje.
Maar zelf zou ook zeggen ARTA. Zit erg goed in elkaar, kan erg veel mee en heeft uitstekende manuals.
[EDIT]
Oeps, zie dat de uitgebreide Pro versie van RMAA niet meer gratis is en ongeveer evenveel kost als de licentie voor ARTA
Maar zelf zou ook zeggen ARTA. Zit erg goed in elkaar, kan erg veel mee en heeft uitstekende manuals.
[EDIT]
Oeps, zie dat de uitgebreide Pro versie van RMAA niet meer gratis is en ongeveer evenveel kost als de licentie voor ARTA
- b_force
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
ARTA kun je ook gewoon gratis gebruiken.
Je kunt dan enkel geen .pir files saven, maar wel gewoon meetfiles exporteren (naar .frd en .zma)
Je kunt dan enkel geen .pir files saven, maar wel gewoon meetfiles exporteren (naar .frd en .zma)