Scheu loopwerk

Traditionele bronapparaten zoals CD-, DVD- en platenspelers.
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

rdv300b833

Re: Scheu loopwerk

Bericht door rdv300b833 »

Goedenavond Marc,

de wereld is griezelig klein....zeker via internet !
De Reference 3A's doen het prima; wel heb ik het (minimale) wisselfilter even vernieuwd (wat sippe componenten met wel heel treurige kwaliteit aansluitingen). En nu is het een prima combinatie met de kleinere buizenversterkers thuis. Het is gewoon een erg praktisch rendement....en daarmee bijna logischerwijs aan een buizenbak gekoppeld. Werkt prima.

Terugkomend op je vraag: waar haal ik die maatkap vandaan.....bij een Duitse leverancier ( http://www.sora-shop.de/Massanfertigung ... haube.html ) die geen enkel probleem heeft met internationale verzendingen. Werd prima afgeleverd als bouwpakket in goede verpakking en aanwijzing. Heerlijk simpel: gewoon boutjes en moertjes. Alle gaten zijn al keurig gemaakt.

Een groot voordeel is dat je bij deze firma gewoon maatwerk kan opgeven; en eigenlijk valt het prijstechnisch mee.

In de tussentijd heb ik zelf een arm gemaakt (een dikke 17") gebaseerd op een WTA. En daaraan zit nu een v.d. Hul Colibri vrolijk te zingen. De 2e arm op de Scheu is voorzien van een gemodificeerde Denon DL-103; een audioklassieker.

Fotootje gevoegd van huidige toestand.
Met muzikale groet vanuit Elst
Reinout
Bijlagen
de draaitafel met 2 armen
de draaitafel met 2 armen
detail Colibri
detail Colibri
tomatamot

Bericht door tomatamot »

Reinout ik meen te zien dat jij een koperen buitenring gebruikt.
Ben zelf een groot liefhebber van dit principe.
Kijk eens of je een Clearaudio Harmonicer op proef kan krijgen, dit is een "soort of vinyl mat " , absoluut het uitproberen waard. ( zonder buitenring niet gebruiken )
Een vriend heeft het zelfde plateau als dat jij gebruikt, hij heeft loodband http://www.robbelien.nl/shop/category/3 ... as-in-lood aan het plateau geplakt.
Je moet natuurlijk niets maar wil je het ook niet onthouden, prachtige draaitafel heb je gemaakt!!

Hans.
rdv300b833

Bericht door rdv300b833 »

Ha Hans,

het draaiplateau is 50 cm.....dus als ik de koperen buitenring wil gebruiken zal ik de LP een tikkie op moeten hogen. Anders steunt die buitenring op het draaiplateu; en drukt die niet de LP naar beneden.
Ik moet de LP dus een paar mm omhoog brengen. Eerst had ik daar een audioquest mat voor. Werkt maar ik vindt dat materiaal echt onhandig; het plakt.
Vervolgens heb ik puur kurk gebruikt. Dat werkte maar klonk wat dof. Vervolgens heb ik 1 laag kurk gebruikt met daarop zo'n Harmonicer (die ik dus al heb): en dat werkt super ! Je hebt helemaal gelijk.

Die loodband heb ik niet zo nodig. Het plateau is al meer dan 17 kg en volledig uitgebalanceerd. Met loodtoevoeging win ik wat meer massa; maar is de kans dat je het plateau niet meer keurig in balans heb. Het is echt moeilijk om zulke loodstrip werkelijk exact netjes/symmetrisch/recht te plaatsen.

Grtz, Reinout
Plaats reactie