Metingen combineren

... is weten!

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
MichaelB

Metingen combineren

Bericht door MichaelB »

Ik zit met een simpel, waarschijnlijk beginners probleem...

Aangezien ik geen "dode kamer" heb, moet ik dichtbij meten voor het laag (zoals iedereen doet, neem ik aan).

Nu heb ik dus 2 plots, 1 voor het laag tot +/- 300Hz en 1 van 200Hz en hoger. Hoe combineer ik deze?
Ik bedoel dan niet gewoonweg deze twee plots over elkaar heen leggen, maar zodat ik ook de SOM van de plots zie en dan met name op het overnamepunt.

Ik gebruik ATB PC PRO, maar zie daar alleen een, onbruikbare, optie om de twee plots over elkaar heen te leggen, maar dan heb je nog geen som van deze twee signalen (of zie ik iets over het hoofd?).

Hoe doen jullie dit?
Edo
Mede-oprichter ZBA

Bericht door Edo »

Ik gebruik wel die knop in ATB. De eerste meting is "gewoon".
De tweede meting een close mating van het laag. Dan die knop indrukken en je kan het leven en overnamepunt gelijk leggen.
Zodoende krijg je een goed idee hoe de speaker ook in het laag functioneerd.

Als ik me niet vergis staat deze procedure in de help-file van ATB.

Groet,
Edo
MichaelB

Bericht door MichaelB »

Je bedoelt het "combine menu"? Dat is meer een beetje schuiven met lijntjes. In dat menu kan je zelfs het level en het snijpunt aanpassen, daar heb je toch niets aan? Dan kan je alles toch, op papier tenminste, mooi laten aansluiten?

Het probleem is: je ziet daar niet de gecombineerde output van waar de drivers nog beide signalen weergeven (het overnamepunt).

De handleiding is ook al in het Dengels (duits-engels) geschreven, die werkt ook niet echt verhelderend :(
Plaats reactie