Omgekeerde WAF - "Epilogue"

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Omgekeerde WAF - Bouwfase "Epilogue"

Bericht door b_force »

jeroen_d schreef:
Eventueel moet er wat met de weerstanden worden gespeeld om de tweeter wat luider te laten spelen.
Zie frequentie responsie paar posts terug.
Huidige filter is ietsjes anders, maar die verschillen zijn redelijk subtiel.

Het is maar net wat iemand gewend is.
Ik probeer dan altijd maar een middenweg te vinden.
Echter had ik laatst iemand die dat dus dan weer veel te hard vond :?

Helaas is de gevoeligheid van de tweeter niet mega hoog, dus veel "bewegingsvrijheid" is er niet.

Maar wel stereo luisteren trouwens!
Vergelijken met mono is volkomen scheef.

@Vinculum
Zou jij een meting kunnen doen op 1 meter?
Kan ik even kijken of hij klopt met de simulatie.
Dat zou namelijk wel moeten.
Gebruikersavatar
Vinculum
Berichten: 3206
Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Re: Omgekeerde WAF - Bouwfase "Epilogue"

Bericht door Vinculum »

Ok het filter is nu aangesloten zoals het bedoeld is. De DSP doet maar wat kleine correcties en dan is dit het resultaat op 1 meter.
Bijlagen
Schermafbeelding 2011-06-01 om 1.55.59 PM.png
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12871
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: Omgekeerde WAF - Bouwfase "Epilogue"

Bericht door jeroen_d »

Dat ziet er heel netjes uit!
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Omgekeerde WAF - Bouwfase "Epilogue"

Bericht door Henkjan »

Vinculum schreef:
Ok het filter is nu aangesloten zoals het bedoeld is. De DSP doet maar wat kleine correcties en dan is dit het resultaat op 1 meter.
mais. heb je ze nou beide speelbaar? en zo ja, hoe klinkt het?
Gebruikersavatar
JeroenGRT
Berichten: 344
Lid geworden op: vr 07 nov 2008, 23:16

Re: Omgekeerde WAF - Bouwfase "Epilogue"

Bericht door JeroenGRT »

ben ook zeer benieuwd!
Gebruikersavatar
Vinculum
Berichten: 3206
Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Re: Omgekeerde WAF - Bouwfase "Epilogue"

Bericht door Vinculum »

Ja ze staan beide te spelen. Het filter is nu nog extern maar die wil ik proberen zsm in de voet te krijgen. Hoe het klinkt? Ik vind ze super! Wat een dynamiek zit er in! Er gaat wat dat betreft niets boven conus oppervlak ;)
Het is alleen lastig om in je eentje te luisteren. Je went zo vreselijk snel aan het geluid dat de subtiele veranderingen bijna niet meer opvallen. Ik luister natuurlijk al een tijdje naar deze kasten. Vanmiddag had ik even een bepaald nummer op vol vermogen aan... wauw! Geen krimp werd er gegeven.

@HenkJan
Misschien kan jij binnenkort als 1 van de eerste luisteren als je de spullen komt ophalen.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Omgekeerde WAF - Bouwfase "Epilogue"

Bericht door hannesie »

Je maakt ons wel nieuwsgierig hoor :P :shock:
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: Omgekeerde WAF - Bouwfase "Epilogue"

Bericht door MechanicalAnimal »

Gaaf Vinculum! Echt een hele dikke speaker is dit geworden.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Omgekeerde WAF - Bouwfase "Epilogue"

Bericht door Walt »

Hallo,

Ik zie dat je al Clarity MKP condensatoren gebruikt in je filter, zeker niet verkeerd!

Als je echter het filter gaat houden zoals deze nu is (met deze waarden) dan zou je kunnen overwegen om nog iets extra te investeren in een nog betere condensator in serie met het hoog.

De meningen zijn hierover verdeelt, maar ik heb zelf toch goede ervaringen met een kwalitatief zeer goede condensator in serie met het hoog. Nadeel is dat je voor deze wel vaak gelijk dieper in de buidel kan tasten bijv. een Audyn Reference van 2.7uF is al 45 euro. Betaalbaarder en zeker een aanrader is een Mundorf Supreme van 2.7uF die is ongeveer 18 euro.

Wat ook leuk werkt is een Audyn Plus van 0,10uF parallel als bypass condensator, die kosten circa 4.5 euro het stuk dat is te overzien en gewoon leuk om te proberen.

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Omgekeerde WAF - Bouwfase "Epilogue"

Bericht door Henkjan »

Vinculum schreef:
@Henkjan
Misschien kan jij binnenkort als 1 van de eerste luisteren als je de spullen komt ophalen.
daar hoopte ik al een beetje op :mrgreen:
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Omgekeerde WAF - Bouwfase "Epilogue"

Bericht door b_force »

Toch klopt er iets niet dat de metingen niet overeenkomen met Speakerworkshop.
Dat betekent gewoon dat er iets mis is gegaan bij het meten.
Mijn vermoeden is de impedantie, hoewel de verschillen wel erg groot zijn.

Heb je niet toevallig calibratie file nu uit staan?
Gebruikersavatar
Vinculum
Berichten: 3206
Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Re: Omgekeerde WAF - Bouwfase "Epilogue"

Bericht door Vinculum »

Wat het verschil maakt weet ik ook niet maar wat ik meet dat telt volgens mij.
Nee de calibratie staat altijd aan.
Gebruikersavatar
Vinculum
Berichten: 3206
Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Re: Omgekeerde WAF - Bouwfase "Epilogue"

Bericht door Vinculum »

Een tijd stil geweest maar niet stil gezeten. Beide kasten staan nu al een tijdje te spelen in vol ornaat. De passieve filters voor de scheiding mid/hoog zijn geplaatst in de voet en ze klinken (naar mijn mening) heel erg goed! Ik ben dan ook zeer tevreden over het resultaat. Ook vrouwlief die graag grote speakers wilde is content en onder de indruk van het geluid. Met visite is het ook altijd een onderwerp van gesprek. Erg leuk in ieder geval.

Qua afwerking is er wel iets veranderd. Ze zijn nog steeds zwart/wit alleen het hoogglans zwart heeft plaats gemaakt voor matzwart (RAL 9017 "Verkeerszwart"). Het wit is nog steeds hoogglans (RAL 9010 "Zuiverwit"). Inmiddels ben ik de laatste hand aan het leggen aan kast 2. Binnenkort nieuwe foto's!

Of ik het zo laat weet ik nog niet. Het wit is aardig glad maar niet pianolak glad. Ik ben nog aan het twijfelen of ik me moet gaan wagen aan polijsten, folie plakken of gewoon zo laten. Nu voorlopig de laatste optie in ieder geval.
Gebruikersavatar
Boppo84
Berichten: 699
Lid geworden op: za 07 mei 2005, 22:28
Locatie: Zevenhuizen

Re: Omgekeerde WAF - "Epilogue"

Bericht door Boppo84 »

Ja! Meer foto's! :)

En misschien ook wel tijd om je titel te veranderen. Mijns inziens zouden deze speakers in weinig interieuren misstaan en is de WAF erg laag.

Echt mooi man.

Misschien om de WAF toch weer om te keren; multisub-laag-aanvulling :D
Gebruikersavatar
Vinculum
Berichten: 3206
Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Re: Omgekeerde WAF - "Epilogue"

Bericht door Vinculum »

Boppo84 schreef:
Mijns inziens zouden deze speakers in weinig interieuren misstaan en is de WAF erg laag.
Erg hoog bedoel je dan? Met een hoge acceptatie.
Dank voor het compliment!

Meer laag is echt niet nodig! Er zit heel veel laag in.
Gebruikersavatar
Boppo84
Berichten: 699
Lid geworden op: za 07 mei 2005, 22:28
Locatie: Zevenhuizen

Re: Omgekeerde WAF - "Epilogue"

Bericht door Boppo84 »

Ja, dat bedoelde ik, een vrouw die zulke speakers niet kan waarderen valt bij mij al af :D
Gebruikersavatar
JeroenGRT
Berichten: 344
Lid geworden op: vr 07 nov 2008, 23:16

Re: Omgekeerde WAF - "Epilogue"

Bericht door JeroenGRT »

Ben benieuwd naar de nieuwe foto's :)
Gebruikersavatar
Vinculum
Berichten: 3206
Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Re: Omgekeerde WAF - "Epilogue"

Bericht door Vinculum »

JeroenGRT schreef:
Ben benieuwd naar de nieuwe foto's :)
Ik snap de hint. ;) Hopelijk kan ik vandaag de laatste hand leggen aan kast 2. Dan zal ik nieuwe foto's plaatsen.
Gebruikersavatar
Vinculum
Berichten: 3206
Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Re: Omgekeerde WAF - "Epilogue"

Bericht door Vinculum »

Zoals beloofd de nieuwe foto's. Het project is nu officieel afgerond dus het mag wat mij betreft verplaatst worden naar Showcase.
Bijlagen
Links
Links
Rechts
Rechts
Vanuit de luisterpositie
Vanuit de luisterpositie
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Omgekeerde WAF - "Epilogue"

Bericht door hannesie »

Straaaaak,................... :) consequent van opbouw. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Omgekeerde WAF - "Epilogue"

Bericht door Henkjan »

nais 8)
Vinculum schreef:
.....verplaatst worden naar Showcase.
ff geduld...
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Re: Omgekeerde WAF - "Epilogue"

Bericht door sietse »

=D> =D> =D>
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: Omgekeerde WAF - "Epilogue"

Bericht door Wowly »

Allemachtig fraaie speakers.......chapeau!!!
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: Omgekeerde WAF - "Epilogue"

Bericht door hsmeets »

[loftrompet mode=on]
Ja dat is bijzonder fraai, zeer mooie se! :rock:

[loftrompet mode=off]

En hoe nu verder? Wat blijft er nu nog te DHZ'en na zo'n fraaie set? Einde van een hobby ? :shock: :shock:

Huib
Gebruikersavatar
Vinculum
Berichten: 3206
Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Re: Omgekeerde WAF - "Epilogue"

Bericht door Vinculum »

Haha ja dat zou je bijna zeggen. Nou er is een klein projectje op komst voor op mijn werkkamer ter vervanging van mijn Ohmnia's. Eind januari krijg ik na 9 maanden wachten een mooi nieuw project wat veel tijd zal kosten. Dus daarna zal de hobby wel redelijk stil liggen. Ook moet ik het thuisfront even laten kalmeren want nu heb ik bijna elk jaar een nieuwe set. Ook daar is het soms genoeg. ;)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”