AD1865 nos dac,met srpp buizentrap
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Re: AD1865 nos dac,met srpp buizentrap
Wowly schreef:Ehh zien we jou in breda????
Nee,helaas niet
zie pag. 9
Appingedam naar Breda,heb je even.........................
1: Stoomtrein Appingedam Groningen
2: Trekschuit naar Zwolle
3: NS. naar Rotterdam
4: boemeltrein naar Breda
Nee, helaas,heb het geprobeerd........................................dit wordt hem niet
-
studiostevus
- Berichten: 311
- Lid geworden op: vr 08 jan 2010, 14:31
Re: AD1865 nos dac,met srpp buizentrap
Ben je op vakantie of zo? Ik had wel een dac-7 verwacht rond deze tijd...
Ook ben ik nog wel benieuwd naar je ervaringen van kondensatorbatterij vs. een enkele grote...
Ook ben ik nog wel benieuwd naar je ervaringen van kondensatorbatterij vs. een enkele grote...
Re: AD1865 nos dac,met srpp buizentrap
studiostevus schreef:Ben je op vakantie of zo? Ik had wel een dac-7 verwacht rond deze tijd...![]()
Ook ben ik nog wel benieuwd naar je ervaringen van kondensatorbatterij vs. een enkele grote...
Nee niet op vakantie,,
Maar neem even de tijd voor luister genot
Tevens ben ik bezig wat dingen in te bouwen en dat vergt tijd,, Ja, moet eerst wat af maken,voordat de volgende ideeen uitgewerkt worden,je weet wel passen en meten............
,EN DAN IS ER NOG DE W.A.F. FACTOR,
Dat wisselen met de elko batterij doe ik zeker nog..........................Als het verschil te klein is geen batterij meer,,eerst maar even testen
Met dac-6 heb ik misschien bereikt wat ik wilde
Maar eerst moeten er twee dac.s ingebouwd worden,Dac-3 en Dac-6,
Tot slot een kleine tip van de sluier wat betreft dac-7,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, De AD 1865 aan de I2S,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Even een opwarmertje: http://www.pavouk.org/hw/modulardac/en_ad1865i2s.html
Voor nu,helaas nog even geduld......................................................
Tot later.......................................
Hoe klinkt jouw dac nu?
Re: AD1865 nos dac,met srpp buizentrap
Had vanmiddag een paar uur over,daarom dac-6 maar eens aan de batterij van dac-3 geknoopt.studiostevus schreef:
Ook ben ik nog wel benieuwd naar je ervaringen van kondensatorbatterij vs. een enkele grote...
Een halfuur touwtjes leggen,de spanningen even nagemeten en luisteren maar.........................................
Wat opviel was, dat met of zonder batterij elco,s in de voeding er erg weinig verschil in klank was...
De boel een paar uur laten spelen.....
Misschien klinkt de batterij iets meer als transistor dan de enkele.
Op het laatst was het voor mij duidelijk,de verschillen zijn zo klein dat de enkele elco [van goede kwaliteit] het wint van de batterij.
Dus voor mij,geen batterij meer bouwen,maar gaan voor 1 kwaliteits elco [Slam,en bas klinken voor mij beter,met 1 elco] en voor die zeer kleine verschillen .................$$$
Re: AD1865 nos dac,met srpp buizentrap
Ook kwam er vandaag iets binnen voor dac-7
USB naar I2S
USB naar I2S
-
studiostevus
- Berichten: 311
- Lid geworden op: vr 08 jan 2010, 14:31
Re: AD1865 nos dac,met srpp buizentrap
Ah die heb ik ook !
Heb je de modificaties gezien op het engelse forum? Tent klokje, 2 shunt voedingen, gnd isolatie van computer...
Heb je de modificaties gezien op het engelse forum? Tent klokje, 2 shunt voedingen, gnd isolatie van computer...
Re: AD1865 nos dac,met srpp buizentrap
Ik ben niet helemaal op de hoogte: Waarvoor heb je dat I2S precies nodig?
Re: AD1865 nos dac,met srpp buizentrap
studiostevus schreef:Ah die heb ik ook !
Heb je de modificaties gezien op het engelse forum? Tent klokje, 2 shunt voedingen, gnd isolatie van computer...
Nee,heb je een link?
-
studiostevus
- Berichten: 311
- Lid geworden op: vr 08 jan 2010, 14:31
Re: AD1865 nos dac,met srpp buizentrap
Misschien heb je hier wat aan: http://en.wikipedia.org/wiki/I%C2%B2SRaymond schreef:Ik ben niet helemaal op de hoogte: Waarvoor heb je dat I2S precies nodig?
I2S is voornamelijk een soort communicatie tussen de digitale bron en de dac,zoiets als SPDIF [coax kabel]maar dan meerdere aparte communicatie lijnen met ieder zijn
eigen functie. In HIFI termen zou dit beter klinken,,vandaar mijn onderzoek
Re: AD1865 nos dac,met srpp buizentrap
Ondanks dat er nog geen dac-3 of 6 defenitief is ingebouwd
En de W.A.F. factor me op de hielen zit,alvast een ontwerp voor dac-7

[Ik ga voor I uit i.p.v. V uit, dus niet zoals in het schema
]
En de W.A.F. factor me op de hielen zit,alvast een ontwerp voor dac-7
[Ik ga voor I uit i.p.v. V uit, dus niet zoals in het schema
-
studiostevus
- Berichten: 311
- Lid geworden op: vr 08 jan 2010, 14:31
Re: AD1865 nos dac,met srpp buizentrap
Waarom Vuit? Ik geloof dat 'de wereld' het er over eens is dat Iuit en een externe i/v omzetter beter klinkt, maar dat zal je zelf ook wel weten. Waarom dan toch Vuit?
Re: AD1865 nos dac,met srpp buizentrap
studiostevus schreef:Waarom Vuit? Ik geloof dat 'de wereld' het er over eens is dat Iuit en een externe i/v omzetter beter klinkt, maar dat zal je zelf ook wel weten. Waarom dan toch Vuit?
Beter lezen,het schema is gebaseerd op V uit ik ga voor I uit................met wat buizen geneuzel er achter ,uiteraard
Re: AD1865 nos dac,met srpp buizentrap
Vandaag verder geluisterd naar dac-6 aan de batterij elco,s ..
Het beetje transistorachtige geluid van gisteren ebt weg,nu wordt het wel heel moeilijk een keuze te maken
Voor nu staat de strijd tussen 1 vette elco of meerdere kleine 1-1............................................
Ja ,dit is niet alleen touwtjes knopen en tekeer gaan met een gamma soldeerbout,maar vergt een diepgaander luister onderzoek.
Het beetje transistorachtige geluid van gisteren ebt weg,nu wordt het wel heel moeilijk een keuze te maken
Voor nu staat de strijd tussen 1 vette elco of meerdere kleine 1-1............................................
Ja ,dit is niet alleen touwtjes knopen en tekeer gaan met een gamma soldeerbout,maar vergt een diepgaander luister onderzoek.
Re: AD1865 nos dac,met srpp buizentrap
Vandaag niet geluisterd naar dac-6 aan de batterij...............
Maar bezig geweest een kast in elkaar te schroeven,nee geen audio bekisting,maar een legkast [barkast,deze heeft 50cm binnenmaat,ideaal om audio spul op te bergen]
De bouwbeschrijving gaf een uurtje werk aan
De gehele bouw vond plaats op een overloopje,waar de kast net in paste[lekker weer buiten en dan sta je jezelf in de meest ongemakkelijke houdingen een kast in elkaar te schroeven,,,,JA DIT ALLES VOOR DE W.A.F. FACTOR
Oke,3 uur later,de klus is af [en die bouwbeschrijving!!!!!!!!!!
niet van PLAATS 1 OP 2, maar AOE3s en AO5,7 ex,en schroef 3,5mm,of 4mm,het zweet stond op mijn rug,en mijn humeur had wel een enorm kort lontje
]
Klus geklaard , YES....
Zo nu is er weer ruimte voor andere audio projecten
,en de W.A.F. factor staat weer op Groen

Maar bezig geweest een kast in elkaar te schroeven,nee geen audio bekisting,maar een legkast [barkast,deze heeft 50cm binnenmaat,ideaal om audio spul op te bergen]
De bouwbeschrijving gaf een uurtje werk aan
Oke,3 uur later,de klus is af [en die bouwbeschrijving!!!!!!!!!!
Klus geklaard , YES....
Zo nu is er weer ruimte voor andere audio projecten
Re: AD1865 nos dac,met srpp buizentrap
Ik denk dat je ook wel mooiere kasten kunt maken om de waf-factor beter te krijgen.
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 9#p1511289
Bij deze bouwsels en dan kan het klinken als een klok, dan wil ik ook niet zien waar het geluid vandaan komt.
Naast je voeding e.d. is er dus wat betreft de vormgeving nog wel wat te doen.
Het moet ook wel een beetje smoelen, zelfs in Appingedam.
De Hifi 2000 kasten maken het je dan weer wat makkelijker misschien.
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 9#p1511289
Bij deze bouwsels en dan kan het klinken als een klok, dan wil ik ook niet zien waar het geluid vandaan komt.
Naast je voeding e.d. is er dus wat betreft de vormgeving nog wel wat te doen.
Het moet ook wel een beetje smoelen, zelfs in Appingedam.
De Hifi 2000 kasten maken het je dan weer wat makkelijker misschien.
Re: AD1865 nos dac,met srpp buizentrap
hannesie,,
Dat van dat vaasje was een goeie grap
Maar marantie met bijenwas smoelt echt wel
Ik krijg er het algehele ,,aap noot mies gevoel van,,terwijl niemand weet wat er onder de motorkap ligt
Lekker retero met moderne spullen
Dat van dat vaasje was een goeie grap
Maar marantie met bijenwas smoelt echt wel
Ik krijg er het algehele ,,aap noot mies gevoel van,,terwijl niemand weet wat er onder de motorkap ligt
Lekker retero met moderne spullen
Re: AD1865 nos dac,met srpp buizentrap
Ha,Ha
Zeker geen buizenman,hannesie?
Natuurlijk zou ik een ander ontwerp kunnen maken,maar moet ook rekening houden met het geheel....
En tenslotte,,,, THIS IS D.I.Y.,,,,, dus zelf maken !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! kopen kan iedereen!!!!!!!!!!!!
{maar dat hoef ik je niet te vertellen,gezien je eigen bouwerken
}
Tot later........................................
Zeker geen buizenman,hannesie?
Natuurlijk zou ik een ander ontwerp kunnen maken,maar moet ook rekening houden met het geheel....
En tenslotte,,,, THIS IS D.I.Y.,,,,, dus zelf maken !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! kopen kan iedereen!!!!!!!!!!!!
Tot later........................................
Re: AD1865 nos dac,met srpp buizentrap
Even een vraagje: Waarom zoveel interesse voor dac-s ,hannesie?
Re: AD1865 nos dac,met srpp buizentrap
Kwa spuitwerk,kan ik je nog wel wat leren,.............................................................. 
[maar dat is geen audio,,,,,,of wel,,,,,,,,,,,,,,,
]
[maar dat is geen audio,,,,,,of wel,,,,,,,,,,,,,,,
Re: AD1865 nos dac,met srpp buizentrap
Je hebt mijn (zelfbouw)surfplanken niet gezien.democles schreef:Kwa spuitwerk,kan ik je nog wel wat leren,..............................................................
[maar dat is geen audio,,,,,,of wel,,,,,,,,,,,,,,,]
Voor wat betreft mijn belangstelling voor Dac's.
Dac's zijn de vertalers van het digitale naar het analoge domein.
Gezien het feit dat ik daar heel veel verschillen in heb gehoord en ook zeker voor wat betreft de voeding, is dat voor mij mij één van belangrijkste schakels in de de keten van het totale systeem.
Voor wat betreft de buizen, ik heb laatst aan dezelfde bron (CD speler) een Dac met met buizen en een Dac met opamps gehoort, en het verschil was wel duidelijk.
In het onderhavige geval koos ik er dus voor om de buizen niet te gebruiken.
Re: AD1865 nos dac,met srpp buizentrap
Ja ieder zijn eigen....................... 
Daarom laat ik in mijn ontwerpen de keuze open,wil je voor opamp,of discreet,geen probleem
En dat van die voedingen klopt als een bus...................
Na 6 dac,s was ik daar al achter,maar het was leuk de verschillen ,al gaande ,zelf te ervaren
Ondertussen wordt dit weer een middagje,dac-6 aan de batterij
Daarom laat ik in mijn ontwerpen de keuze open,wil je voor opamp,of discreet,geen probleem
En dat van die voedingen klopt als een bus...................
Na 6 dac,s was ik daar al achter,maar het was leuk de verschillen ,al gaande ,zelf te ervaren
Ondertussen wordt dit weer een middagje,dac-6 aan de batterij
