Terugblik op de ZBA dag Breda 2011

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Terugblik op de ZBA dag Breda 2011

Bericht door CarloPJB »

dre schreef:
alleen als je je speakers afmaakt! :sure:

=; Jaja ik weet het :oops:
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: Terugblik op de ZBA dag Breda 2011

Bericht door mischa72 »

Henkjan schreef:
Wowly schreef:
Ik zit eraan te denken aan het einde van het jaar een kleine meeting te houden....
waar? in Breda of in een kelder in een niet nader te noemen nieuwbouwpand wat meer naar t oosten van Brabant? :lol:
Ik stem voor !!!
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Terugblik op de ZBA dag Breda 2011

Bericht door b_force »

Count me in! :D

lol @ foto lan party :lagge:
Laatst gewijzigd door b_force op zo 29 mei 2011, 23:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Terugblik op de ZBA dag Breda 2011

Bericht door hannesie »

Is dat dan alleen voor serieuze mensen, of mogen ex-Rotterdammers er ook bij zijn?? :D :D
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: Terugblik op de ZBA dag Breda 2011

Bericht door knuisje »

Waar kan ik inschrijven? :mrgreen:
Gebruikersavatar
bertor
Berichten: 1368
Lid geworden op: vr 25 mei 2007, 20:24
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Terugblik op de ZBA dag 2011

Bericht door bertor »

Er was weer heel veel moois te zien en te horen. Erg leuk om te zien wat Gerard heeft bereikt met zijn zelfbouw-AMT's, een AMT middentoner zou dus blijkbaar erg veel correctie nodig hebben. De zwarte monitors met DXT tweeter die stonden te spelen in de grote zaal vond ik erg fijn klinken, net als de low budget vloerstaanders in de zaal ernaast. De set van Harry speelde op een zeer hoog niveau!

Wat ik ook een mooi staaltje vakwerk vond was de Thoren platenspeler van kappa7, met luchtgelagerde tangentiele arm.
jeroen_d schreef:
El Cuerno was subliem, vooral nadat het hoog 4dB terug was geschroefd. Voor de insiders, geen trompet op trompet meer. :lol:
Tja, het hoog stond wat te hard. Na de pizza hebben Martijn en ik nog even zitten meten en het hoog 4 dB teruggeschoefd. Dus voor degenen die El Cuerno wat vonden toeteren, eerder op de dag, dit was de reden ;)
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Terugblik op de ZBA dag 2011

Bericht door b_force »

bertor schreef:
een AMT middentoner zou dus blijkbaar erg veel correctie nodig hebben.
Dat is dan wel weer een heel erg snelle conclusie :mrgreen:
Gerard vertelde dat hij nog niet helemaal wist wat precies er aan te kunnen doen.
(althans, zo begreep ik het)
Dat betekent nog niet direct dat er helemaal niks aan te doen is natuurlijk.

Wel een ontzettend leuk en vooral interessant project trouwens!!!!
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: Terugblik op de ZBA dag Breda 2011

Bericht door bas focal m180 »

Grappig dat mensen horen dat voor een eventueel selectief groepje een meeting wordt georganiseerd en zich nu al vast indekken om er bij te kunnen zijn :lol:
Gebruikersavatar
Vinculum
Berichten: 3206
Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Re: Terugblik op de ZBA dag Breda 2011

Bericht door Vinculum »

Bij deze meld ik me dan ook vast aan! ;)
deduikertjes
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 29
Lid geworden op: do 04 jan 2007, 9:25
Locatie: Utrecht

Re: Terugblik op de ZBA dag Breda 2011

Bericht door deduikertjes »

Hallo,

Het was mijn eerste bezoek. Nu weet ik dat ik vroeger en langer moet komen. Het is zeer de moeite waard om uitgebreid de tijd te nemen om te kijken/ luisteren/ praten.

Volgend jaar ben ik graag weer van de partij en hoop dat dan m'n setje voldoende is afgewerkt om mee te kunnen nemen. Want oei, wat ben ik onder de indruk van het geweldige afwerkingsniveau van de meeste creaties!

organisatie, bedankt!

MArco
P.S. Voor hen die mijn mislukte pogingen om mijn JLH1996 aan de praat te krijgen hebben gezien: Er was onderweg een verbindinkje losgerammeld. Inmiddels gefixed en beter geborgd. Het ding speelt nu weer perfect. Over een jaar weer een kans ...
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: Terugblik op de ZBA dag Breda 2011

Bericht door Wowly »

haha, de luisterdag in mijn kelder/soutterain is echt voor genodigden en oudgedienden, omdat er waarschijnlijk niet meer dan 10 mensen fatsoenlijk kunnen zitten. Nee, ik zat te denken in Breda, in twee ruimte's, met enkele sets met potentie. Hierbij zitten we dan aan een max van 25 á 30 man.

Maar niet getreurd, het enthousiasme is bij vele groot, ik heb al pb-tjes gehad van leden welke mogelijk een geschikte lokatie hebben gevonden en ook zo'n dagje willen organiseren!
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Terugblik op de ZBA dag Breda 2011

Bericht door hannesie »

Ik kan anders ook wel wat doen, misschien in de luisterruimte van de Audio Vereniging Midden Nederland in Amersfoort.
http://www.avmn.nl/


Dat ligt ook wel redelijk centraal in Nederland.

In ieder geval centraler dan in Budel :lol:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36745
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Terugblik op de ZBA dag Breda 2011

Bericht door Pjotr »

Zeg Hans, kunnen we niet gewoon een dekzeil over dat zwembad van jou spannen? Voordat dat zwembad van Wowly af is? :lol: :lol: :lol:

Overigens is hier vandaan Amersfoort bijna net zo ver als Breda maar voor de Noorderlingen wel weer beter bereikbaar. Vind ik geen slecht idee.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Terugblik op de ZBA dag Breda 2011

Bericht door hannesie »

Pjotr schreef:
Zeg Hans, kunnen we niet gewoon een dekzeil over dat zwembad van jou spannen? Voordat dat zwembad van Wowly af is? :lol: :lol: :lol:
Nee joh, daar stond die piano al, en dan kunnen er maar 2 mensen bij :lol: :lol: :lol:

P.S. mijn tuin is een plantenbak van 4x6 m.
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Re: Terugblik op de ZBA dag Breda 2011

Bericht door sietse »

Pjotr schreef:
Overigens is hier vandaan Amersfoort bijna net zo ver als Breda maar voor de Noorderlingen wel weer beter bereikbaar. Vind ik geen slecht idee.
Och, die noordelingen doen het in september of zo, wel weer ff in Beetsterzwaag... :rock: :rock:
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: Terugblik op de ZBA dag Breda 2011

Bericht door Arno »

Ik heb iets teveel geouwehoerd over hout en mortel dit jaar en heb daarom maar weinig aandachtig kunnen beluisteren. Ik was wel erg onder de indruk van de B&O-look zuiltjes van Martijn H. Natuurlijk niet in de laatste plaats bijgestaan door de was/droog/koel/vriescombinatie van Wowly :D
Gebruikersavatar
TheoK
Berichten: 1471
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 7:22
Locatie: Kitchener

Re: Terugblik op de ZBA dag Breda 2011

Bericht door TheoK »

Sietse schreef:
Och, die noordelingen doen het in september of zo, wel weer ff in Beetsterzwaag... :rock: :rock:
Lijkt me een strak plan :rock: :D
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Terugblik op de ZBA dag Breda 2011

Bericht door hannesie »

Arno schreef:
Ik heb iets teveel geouwehoerd over hout en mortel dit jaar en heb daarom maar weinig aandachtig kunnen beluisteren. Ik was wel erg onder de indruk van de B&O-look zuiltjes van Martijn H. Natuurlijk niet in de laatste plaats bijgestaan door de was/droog/koel/vriescombinatie van Wowly :D
Inderdaad, net een PA installatie voor wat betreft het volume en de kwaliteit van Highend.

Op een zo hoog niveau en dan dat zonder vervorming of wat dan ook, petje af :P
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: Terugblik op de ZBA dag Breda 2011

Bericht door Wowly »

Hmmm, de zizozklo heeft anders te hoog moeten werken. De zuiltjes van martijn gingen tot 115 Hz (oid, martijn weet dit beter) en de zizoklo is in mijn ogen vooral een ultrasub. Hoger dan 75 Hz werkt ie niet echt lekker: daar is ie namelijk door de TL te traag voor. Bij mijn refmons (die tot 50 Hz makkelijk werken) sluit ie naadloos aan, tenminste, als de ruimte goed meewerkt, je zit zo met een paar knopen in je ruimte waar de bas erg sterk wordt of juist erg zwak. Zo had Martijn erg snel door dat de zizoklo in het midden van de zaal een forse uitdoving had!

Maar toch leuk om te horen hoe kleine zuiltjes met een reuzesub een waanzinnig geluid geven hahaha. Ik weet niet welk nummer het was, maar ik geloof dat we héél eventjes de plafondplaten hebben horen klepperen :twisted: Overigens is de sub erg goed in het geven van ruimteinformatie, daar had ik het op de terugweg met daan (Mphus) nog over. Je hoort de akoestiek van de opnameruimte prima door de lage tonen op een of andere manier.

Was zelf erg onder de indruk van de tweets, al zien ze eruit als ingetrokkken tepels (of zeg ik nu weer iets vreemd hahaha tjuuu tjuuu) gaven geen krimp, ook niet bij hogere geluidsnivo's! Supergoed bij films met enorme dynamiek.
Tok
Berichten: 198
Lid geworden op: di 05 aug 2008, 23:15

Re: Terugblik op de ZBA dag Breda 2011

Bericht door Tok »

Wowly schreef:
..al zien ze eruit als ingetrokkken tepels (of zeg ik nu weer iets vreemd ...
Welnee. Het wordt pas vreemd als ze klínken als ingetrokken tepels.
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Re: Terugblik op de ZBA dag Breda 2011

Bericht door rho »

In de ruimte waar Harry zijn set stond is redelijk wat akoestische gitaar beluisterd. (zowel klassiek, spaans, wereldmuziek ...)
Kan me daar iemand wat namen van artiesten en album-titels van bezorgen?
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Terugblik op de ZBA dag Breda 2011

Bericht door b_force »

Die Spaanse gitaarmuziek (flamenco) was Eric Vaarzon Morel
Album is Marea
Gebruikersavatar
harryeng
Berichten: 211
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 16:17
Locatie: Roosendaal

Re: Terugblik op de ZBA dag Breda 2011

Bericht door harryeng »

rho schreef:
In de ruimte waar Harry zijn set stond is redelijk wat akoestische gitaar beluisterd. (zowel klassiek, spaans, wereldmuziek ...)
Kan me daar iemand wat namen van artiesten en album-titels van bezorgen?
En op mijn set heeft er
Elpee: Paco de Lucia; Solo Quiero Caminar
CD: Armik; Lost in Paradise

gedraaid. Hierbij van Paco de Lucia meerdere nummers.

Gr. Harry
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Terugblik op de ZBA dag Breda 2011

Bericht door b_force »

Toe maar, wel gelijk twee flamenco toppers 8)
(opnames van Paco zijn helaas niet allemaal even goed)
Gebruikersavatar
Martijn H
Berichten: 3210
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:08
Locatie: Amsterdam

Re: Terugblik op de ZBA dag Breda 2011

Bericht door Martijn H »

Ook namens mij bedankt voor de organisatie!

Het niveau lag aangenaam hoog en ik vond geen enkele speaker tegenvallen! Ik denk vanwege het algemeen gebruik van meetsoftware! :D
Wowly schreef:
Was zelf erg onder de indruk van de tweets, al zien ze eruit als ingetrokkken tepels (of zeg ik nu weer iets vreemd hahaha tjuuu tjuuu) gaven geen krimp, ook niet bij hogere geluidsnivo's! Supergoed bij films met enorme dynamiek.
Zo vreemd is het niet, want ingetrokken tepels is een bestaand fenomeen. Lastig bij de borstvoeding..

Mooi dat de zuiltjes bevielen! Ze hebben van zichzelf niet veel "warmte", omdat ze onder de +/- 110Hz beginnen af te vallen. Dit heeft als voordeel dat de mid niet snel over zijn nek gaat in bioscoopmodus. Door het grote stralende opp van de tweeter kan deze ook lekker hard, zelfs met het 12dB filter op 2kHz. Theoretisch zou 106dB SPL per zuil mogelijk moeten zijn. Met ondersteuning tot 110Hz komen ze pas echt tot hun recht, want ik miste toch echt body tijdens het luisteren in Breda.
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”