Geozcht: Surround versterker met pre in en out
Moderator: Beheerdersteam
Geozcht: Surround versterker met pre in en out
Goedenavond,
Mijn broer is op zoek naar een oplossing om een dsp aan zijn installatie toe te voegen. Het mooiste is om dit direct na de bronkeuze te doen, maar na de volume regeling kan ook. Nu weet ik dat er van die versterkers zijn met van die brugjes, maar ik kan ze zo niet vinden. Weet hier iemand een nette versterker iig onder de 1000 Euro die dit heeft?
Eventueel is zelfbouw ook een optie. Zelf ontwerpen dan weer niet. Volgens mij is het ook niet zo makkelijk om een zelfbouw DD en DTS decoder te vinden of wel?
*Het is ook de bedoeling dat de F/R/C kanalen door de DSP kunnen.
Mijn broer is op zoek naar een oplossing om een dsp aan zijn installatie toe te voegen. Het mooiste is om dit direct na de bronkeuze te doen, maar na de volume regeling kan ook. Nu weet ik dat er van die versterkers zijn met van die brugjes, maar ik kan ze zo niet vinden. Weet hier iemand een nette versterker iig onder de 1000 Euro die dit heeft?
Eventueel is zelfbouw ook een optie. Zelf ontwerpen dan weer niet. Volgens mij is het ook niet zo makkelijk om een zelfbouw DD en DTS decoder te vinden of wel?
*Het is ook de bedoeling dat de F/R/C kanalen door de DSP kunnen.
Re: Geozcht: Surround versterker met pre in en out
Yamaha rx-v7XX (dus 750 767 771) serie heeft analoge pre-outs van alle suround sound kanalen
6XX soms ook (de nieuweste alleen front speakers)
Bij mijn zoektocht 5 jaar geleden was Yamaha (en misschien H/K) de enige fabrikant die in de prijs klasse <600E surround sound receivers hadden met pre-outs.
6XX soms ook (de nieuweste alleen front speakers)
Bij mijn zoektocht 5 jaar geleden was Yamaha (en misschien H/K) de enige fabrikant die in de prijs klasse <600E surround sound receivers hadden met pre-outs.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Geozcht: Surround versterker met pre in en out
mijn (al wat oudere) HK heeft dat idd ook, maar de nieuwere zie ik t niet op zitten
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Geozcht: Surround versterker met pre in en out
nee, deze:fritzie schreef:hk harman karton???????????

de AVR8500
op bifi.nl staat er overigens een te koop:
http://www.hifi.nl/tweedehands/tekoop/1 ... eiver.html
voor €850 als je zonder HDMI weg kan, zou je dat kunnen overwegen. imho is die vraagprijs wel wat hoog, nieuw was die €1800 (8 jaar geleden).
Re: Geozcht: Surround versterker met pre in en out
Moet het één apparaat zijn? Anders zou je ook een surroundreciever met pre-outs kunnen combineren met een meerkanaals eindversterker. Met een budget van 1000 euro is dit wel mogelijk, zeker als je e.e.a. tweedehands koopt. Zo staat er nu een Parasound 5-kanaals eindversterker op Marktplaats voor 425 euro: http://link.marktplaats.nl/450998710. Dan houd je nog genoeg budget over voor een surroundreciever. Als de nieuwste HD-audioformaten geen must zijn kun je tweedehands voor weinig geld een leuke reciever op de kop tikken.
Indien je zelf wilt bouwen: op Ebay zijn DTS/AC3 decoderkitjes te koop\: http://cgi.ebay.com/5-1-DTS-AC3-decode- ... 0610050458 . Die kun je dan combineren met een vijftal versterkermodules.
Indien je zelf wilt bouwen: op Ebay zijn DTS/AC3 decoderkitjes te koop\: http://cgi.ebay.com/5-1-DTS-AC3-decode- ... 0610050458 . Die kun je dan combineren met een vijftal versterkermodules.
Re: Geozcht: Surround versterker met pre in en out
Of eventueel deze:
Staat ook nog ergens een eindversterker te koop op MP
http://link.marktplaats.nl/445852222
en nog iemand die een complete set aanbied (voor en eind)
http://link.marktplaats.nl/454151388
Groet,
Harm.
Staat ook nog ergens een eindversterker te koop op MP
http://link.marktplaats.nl/445852222
en nog iemand die een complete set aanbied (voor en eind)
http://link.marktplaats.nl/454151388
Groet,
Harm.
Re: Geozcht: Surround versterker met pre in en out
Twee gebruikte AV 5.1 receivers, bovenste zet je als AV station in, onderste alleen maar als versterker in 'multi stereo' mode, kun je op elk pre-outje een dsp zetten 
