oei henk jan vind je het erg stom als ik niet helemaal snap wat je bedoelt..

Ben echt niet thuis in zelfbouwen van speakers, die termen zeggen me niet veel, maar ik kan wel leren hoor..
Barry2001 schreef:Dat dashboard ziet bekend uit zeg .... ondanks dat ik een ander merk zie dan dat we zelf rijden, maar dat is allemaal gelijk heb ik wel eens gelezen.
Maar goed, interessant ondwerwerp dit, we hebben momenteel alleen speakers achterin. Tijdens het rijden moet het volume flink omhoog plus dat het galmend naar voren in de cabine komt, niet ideaal. Heb vorig jaar een andere radio gekocht, zo een waar een usb stick in kan, dit bevalt erg goed. Toen bleek de radio niet op de HH accu te zitten, dit aangepast, ook prima. Nu de speakers nog dus. De radio heeft 4 uitgangen, dus die achterin zou ik gewoon kunnen laten zitten.
Kan je niet echt aan een antwoord helpen maar volg het draadje wel. Volgens mij is inderdaad het dashboard de enige plek waar je uberhaupt speakers kwijt kan, zou niet weten waar anders.... zitten genoeg car audio enthousiasten hier, er is vast wel iemand die er wel wat zinnigs over kan zeggen.
Wij hebben achterin ook een setje opbouw speakertjes zitten, formaatje bose melkpakjes, made in sjang hai denk ik..
Komt niet veel uit, maar we hebben de radio ook enkel aan tijden het rijden.
Wij hebben ook een radio met usb in, ideaal voor op vakantie, gig of 5 muziek er op, stick er in en heel de vakantie geen omkijken meer naar..
De originele ducato speakers zijn echt waardeloos, niet alleen de drivers zelf (zou je kunnen vervangen) maar ook de plaatsing is echt slecht.
Onder aan het dashboard schuin naar onderen gericht, niets mis mee zou je zeggen, ware het niet dat het dashboard aan de onder kant gewoon open is en het dus echt helemaal ruk klinkt.
Ik ben geen ervaren zelfbouwer (van speakers dan campers lukt wel..

) dus heb ik er voor gekozen om deze kant en klare kastjes te kopen.
Voor 39 euro voor 2 van die kastjes kan je ook niet echt zelf aan het klussen gaan met dit nette resultaat (denk ik).
Dus kort gezegd ik kan wel wat zelf maken, maar ben absoluut niet thuis in de berekeningen, programma's of wat dan ook.
Beschik niet over een meet set-up en zie het ook niet echt zitten om dat aan te gaan schaffen.
Een extra subje behoort tot de mogelijkheden, waren het niet dat ik dan ook weer een ampje er bij moet regelen en een driver.
Die kosten wil ik nu ff niet maken (zitten net 4 nieuwe banden onder, distributie vervangen grote beurt of te wel het ding heeft ons weer genoeg gekost dit jaar).
Dus als ik het ff kort samen vat is het kansloos om in dit kastje een reflex poortje te maken..??
Of heb ik het dan verkeerd begrepen.
Een 5e-orde br zegt mij helemaal niets sorry..

De vas..??
sorry jongens jullie gaan iets te snel