Terugblik op de ZBA dag Breda 2011

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
AatV

Re: Terugblik op de ZBA dag 2011

Bericht door AatV »

Mooie dag gehad. Voor mij was de "luchtgelagerde, tangentiale" draaitafel arm een hoogtepunt. Bedankt al diegenen, die weer de moeite genomen hebben om hun (bestel)auto vol te laden. En Jan.... ik zou je jaarlijkse welkomsttoespraak niet meer willen missen :rock:

groet,
Aat
BertDB

Re: ZBA Luisterdag 2011 28 mei hoofdtopic

Bericht door BertDB »

Voor de 2de maal op rij een fantastische dag gehad!

Ik moet bevestigen wat hierboven gezegd wordt.
Zelden heb ik iemand zo enthousiast weten vertellen als Reinout, en altijd blijf je ook verbazen !
Ik hoop volgend jaar die 'mandotti' (of wat was het ook alweer? :p) eens te mogen bezichtigen/horen en hopelijk heb je dat toch een ander zaaltje want die transfo's/TL's maakten echt een pokkieherrie over je speakers :(
Oja, en die documentatie... ongezien ! :kwijl:

Kappa7, respect voor je draaitafel.
Dat is echt een héél fijn stukje mechaniek wat ik er niet verwacht had.
Ondanks dat draaitafels een beetje 'voor mijn tijd' zijn was het toch een belevenis om te horen.

Ook anderen die er waren; hoog niveau!
Bertor en Harry's set waren erg overtuigend, en ook Ed's kleine 'onbekende' Ribbons waren als je goed geplaatst zat erg leuk !
In de grote zaal heb ik niet zoveel gehoord, helaas :(
Tony's speakers konden me niet overtuigen, maar ze hadden wel potentieel. Naar ik hier meer lees kan dat gewoon te maken hebben met de ruimte, dus hoop ik volgend jaar deze in de zaal ernaast te horen !

Bedankt voor de leuke dag, en foto's komen ze zometeen aan (onbewerkt helaas).
Laatst gewijzigd door BertDB op zo 29 mei 2011, 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Ronkel

Bericht door Ronkel »

Ik heb me ook weer prima vermaakt. Iedereen bedankt!
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Bericht door Barry2001 »

Organisatie bedankt, was weer dik voor elkaar, heb een leuke dag gehad!
BertDB

Bericht door BertDB »

Bij deze de onbewerkte foto's (ik zit even niet op mijn pc dus geen lightroom/photoshop voor een witbalansje goed te trekken of een uitsnede beter te maken).
Bijlagen
in volle afwachting van Jan's toespraak. Voor Raymond mocht het wel beginnen ;)
in volle afwachting van Jan's toespraak. Voor Raymond mocht het wel beginnen ;)
MK3_8350.JPG
Wat ging ik ook alweer zeggen ?
Wat ging ik ook alweer zeggen ?
Jeroen_d
Jeroen_d
Niet in slaap vallen hoor Aat !!
Niet in slaap vallen hoor Aat !!
Vreemde opstelling..
Vreemde opstelling..
Je kan zo het enthousiasme van Reinout zien ! :D
Je kan zo het enthousiasme van Reinout zien ! :D
Iets met ultra parafeed .. ;). We gingen er alles van kennen, zoveel was duidelijk
Iets met ultra parafeed .. ;). We gingen er alles van kennen, zoveel was duidelijk
De EL82 versterker van Reinout
De EL82 versterker van Reinout
MK3_8364.JPG
Een Nagra opname-apparaat van de BBC..
Een Nagra opname-apparaat van de BBC..
Jan en Bart.. gezellig onderonsje achter de speakers ;)
Jan en Bart.. gezellig onderonsje achter de speakers ;)
Het moet daar erg interessant geweest zijn achter die speaker :o
Het moet daar erg interessant geweest zijn achter die speaker :o
MK3_8371.JPG
Harry's speakers
Harry's speakers
Draaitafel van Kappa. Wondermooi stukje techniek !
Draaitafel van Kappa. Wondermooi stukje techniek !
Stel je hier vooral GEEN vragen bij !
Stel je hier vooral GEEN vragen bij !
Goed richten hoor !
Goed richten hoor !
Speakers van Robert-Jan, Ed en Harry
Speakers van Robert-Jan, Ed en Harry
Een ESS-Sabre 32 dac. Ik heb deze helaas niet in actie gehoord
Een ESS-Sabre 32 dac. Ik heb deze helaas niet in actie gehoord
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Contacteer:

Bericht door Geenius »

Ook van mij bedankt. :D
bertor
Contacteer:

Bericht door bertor »

Ik heb me ook prima vermaakt, organisatie bedankt!
Pjotr

Re: Terugblik op[ de ZBA dag 2011

Bericht door Pjotr »

Arno schreef:
Eerlijkgezegd ziet het er op mijn monitor prima gebalanceerd uit.
Ach, Hans snapt wat ik bedoel. En met zo'n camera wil je er uiteindelijk toch uit halen wat er in zit, je investeert niet voor niets in zoiets. Maar goed dat is een heel eigen topic, het viel mij gewoon direct op.

Verder weer erg leuk om het fantastisch zelfbouw werk in het echt te mogen bewonderen en deze en gene te spreken. Het geknutsel van de zelfbouw AMT's (boven) vond ik erg leuk en natuurlijk Reinout met zijn perfect afgewerkte buizenversterkers, het WAF verhaal er omheen was erg komisch ;) Ook de draaitafel van Kappa was erg leuk om in het echt te bewonderen, knap stukje werk George om zo'n arm fatsoenlijk op een Thorens te krijgen! Eigenlijk was er weer veel te veel moois om goed de tijd voor te kunnen nemen en dat is een compliment aan allen!
vinnie411

Bericht door vinnie411 »

Heb me ook uitstekend vermaakt. Eindelijk de kans gekregen om mijn speakers eens te beluisteren op een buizenversterker, en wat een super combi is dat zeg!!!! Ga me zeker meer verdiepen in een buizenversterker. En dan die draaitafels..... Zelf ben ik uit de tijd van de cd's en de keren dat ik platen gehoord heb was dat vooral gekraak en herrie, maar hier niet!!!! De kracht die deze platenspelers aan het muziek gaf is voor mij echt een eye-opener (of oor) geweest en mocht het bedget het nog eens toe laten ga ik zeker ook een draaitafel maken.
Foto's zet ik ere even niet bij want al mijn foto's staan al op het forum maar dan door andere gemaakt. sommige foto's lijken wel copiën, zelfde hoek en afstand. :shock:
hannesie
Contacteer:

Bericht door hannesie »

Ik heb nu alles weer aan het spelen, de server voor de muziek en de versterkers die toch wel hun goede kant hebben kunnen tonen.

In het vergelijk met de LM4780 van Knuisje, het vergelijk waar de Herman Karton niet helemaal goed aangestuurd kon worden met de 3,5 plug aansluiting, maar via de de Apple Klapdoos van Vinculum toch wel een indruk konden geven.

Het is voor mij wel duidelijk dat de LM4780 beter met de Hypex 180 HG hxr, als met de Tripath kan worden vergeleken.

Het was weer een leuke dag met veel mogelijkheden om een beeld te krijgen van andere systemen.
Ik was verbaast over de set van Harry, juist door die cornerwoofers een goed beeld gekregen hoe het ook weer kan.

De draaitafel van Kappa7 had ik al eerder gehoord :mrgreen: , maar nu in deze setting verbijsterend mooi.

Ik heb bij die opstellingen van de boven zalen niet alles meegekregen, juist die (AMT) achtigen, ik wist niet dat die speelden :?

Al met al weer een goede dag om op terug te kijken, bedankt voor de organisatie.

@ HJ, naast het deel wat jij organiseerde heb ik ook wat voor jou georganiseerd :lol:

Jou speakers en de Herman Karton staan veilig bij mij in de berging.

P.S. Dat de Idunn++ er stonden was juist om de mensen die er aan meegedacht hebben te bedanken, ik heb het ervaren als een product van het Forum, zonder die inbreng was ik niet tot dit totaal gekomen, waarvoor ik mijn dank uitspreek mede namens mijn zus. :sure:
knuisje

Bericht door knuisje »

Wowly weer bedankt voor het organiseren van zo'n fijne dag! Ik heb weer veel mooie creaties bewonderd. Maar het leukste is toch forumleden waar je veel contact mee hebt gehad nu eens in het echt te spreken. Op naar Breda 2012 (of mischien Breda 2011.5 in de herfst =P~ ).
audioot
In memoriam †

Bericht door audioot »

het was terug een memorabele dag
aan jan :bedankt voor de organisatie én de legendarische speech
en aan alle anderen bedankt om deze dag tot een feest om te toveren
mvg
audioot
TubeHead

Bericht door TubeHead »

Was echt een fantastische dag ! Lekker relax ! Niks gedwongen zodat als je iets niet bevalt mooi ervandoor kon :lol: . Eigenlijk alles wel gehoord (een wonder).
Niveau was super hoog.

Kan zo wel ff door gaan :P

Organisatoren super bedankt ! En de andere leden natuurlijk ook.
dre

Bericht door dre »

Afbeelding

wat begint daar te groeien? :mrgreen:
jeroen_d
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Geweldig fijne dag was het weer. Heerlijk genoten van het oeverloos ouwehoeren. Alle sets waren mooi. Harry zit op het beste niveau wat hij tot nu toe heeft gehaald, goede zet om op het satellie/cornerwoofer gebeuren over te gaan. Speaker van Tony was echt heel mooi, maar je moest er een beetje doorheen luisteren om de potentie op waarde te kunnen schatten. El Cuerno was subliem, vooral nadat het hoog 4dB terug was geschroefd. Voor de insiders, geen trompet op trompet meer. :lol:

Hier mijn foto's, veel dubbelop, hopelijk zal dat de pret niet drukken. Excuus voor de matige kwaliteit, nieuwe camera die per ongeluk op de verkeerde stand stond. De eerste foto's zijn duidelijk aan het begin gemaakt toen de dag nog in 'opbouw' was.

Een speciale vermelding is de AMT zelfbouw waard van Gerard. Een heel mooi stukje huisvlijt. Plakken en knippen zo zei Gerard. En proberen te voorkomen dat de neydymium magneten tegen elkaar klappen als je éven niet oplet. Nu weten we ook waarom AMT mids zo lastig te maken zijn. De hele harmonica structuur gaat als een geheel resoneren in het midden. Dat vereiste nogal wat EQ. Geen units dus die met een passief filter gebruikt kunnen worden, maar voor het hoog geen probleem. Maar ook daarbij respect voor de commerciele fabrikanten dat ze erin slagen om met deze technologie een vlakke respons te genereren tot 20kHz.
Bijlagen
P1000380.JPG
P1000381.JPG
P1000382.JPG
P1000384.JPG
P1000385.JPG
P1000386.JPG
P1000387.JPG
P1000388.JPG
P1000389.JPG
P1000390.JPG
P1000391.JPG
P1000392.JPG
P1000393.JPG
P1000396.JPG
P1000397.JPG
P1000399.JPG
P1000400.JPG
P1000403.JPG
P1000404.JPG
P1000406.JPG
P1000407.JPG
P1000410.JPG
P1000411.JPG
P1000412.JPG
P1000413.JPG
cobaltjeh

Bericht door cobaltjeh »

Een ieder bedankt voor de geweldig leerzame en gezellige middag. Ik heb het erg naar mijn zin gehad en de sfeer was perfect.

Complimenten voor de buizenman boven, net als vorig jaar wist Reinout een perfecte indruk achter te laten.
En wat een voorbereiding met de boekwerken compleet met informatie!

Veel kunnen genieten van de diverse speakers, zo waren de monitoren van hanessie erg mooi, lieten de speakers van tony een ongekende indruk achter nadat ze op een hele mooie ucd versterker stonden te spelen. En klonken zelfs de 'budget' speakers onverslaanbaar voor hun prijsklasse.

Ik kijk al uit naar volgend jaar. :)
jeroen_d
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

dre schreef:
Het neemt alweer af. :lol: Wel schrikken die foto ja, geeft goed aan dat het nodig is dat er weer wat af gaat. :shock:
meiborg

Bericht door meiborg »

Wat ziet dat er gezellig uit, daar had ik graag bij gezeten! Hopelijk volgend jaar (misschien heb ik dan ook iets wat de moeite waard is om te showen haha)

Mvg Reinder
scanspeakman

Bericht door scanspeakman »

Jammer dat ik niet heel lang aanwezig kon zijn maar toch weer veel moois gezien en gehoord. :kwijl:

Volgend jaar weer!

Scanspeakman
Kappa7
Contacteer:

Bericht door Kappa7 »

Allemaal bedankt voor de fantastische dag gister.
Ik heb echt van genoten om zo veel huisvlijt te kunnen aanschouwen.
Gewoon hele mooie sets gezien en gehoord al heb ik lang niet alles kunnen horen spelen omdat er gewoon te veel was om alle combinaties te kunnen beluisteren.
Dit was mijn eerste ZBA dag en dat is heel goed bevallen.
Leuk om ook eens de gezichten achter dan namen te zien en de ideeën uit te wisselen.
Het kwaliteit van de beluisterde sets was bij allen op een zeer hoog niveau.
al heb ik meer gepraat dan geluisterd waar door ik bij de meeste sets niet echt aan het luisteren toe ben gekomen.
Iets dat ik volgend jaar meer wil doen.
Speciaal wil ik Harry bedanken dat ik mijn speler bij hem aan de set mocht hangen.
Dit is echt een hele mooie set geworden.

Met vriendelijke groet
George
CarloPJB

Bericht door CarloPJB »

dre schreef:
Afbeelding

:lol: Die viel mij ook al op .......
TubeHead

Bericht door TubeHead »

ray5150 schreef:
En een complimentje aan Glen (Tubehead) voor die witte ultra-mini-kleine speakertjes die zo verrassend vol klonken, samen met dat zakflesje-chipversterkertje... :goedzo: :goedzo:
Bedankt voor het complimentje Ray !
Had eigenlijk niet veel comments over de "Ik ga op reis en neem mee.."speakers verwacht.

Hier nog wat enkele foto's van mijn kant \/ \/ \/

edit... sorry voor de gedraaide foto's... Had ze goed gedraaid, maar forum is er blijkbaar niet mee eens.
Bijlagen
Harry's monster buizen set.. 100watt aan gloei vermogen alleen al voor de tweeters !
Harry's monster buizen set.. 100watt aan gloei vermogen alleen al voor de tweeters !
Jan aan het woord
Jan aan het woord
de Led Kubus !  Zoals er wat op de achtergrond staat... leuk speelgoed !
de Led Kubus ! Zoals er wat op de achtergrond staat... leuk speelgoed !
De bijzondere AMT's
De bijzondere AMT's
Waanzinnig mooi gebouwde voorversterker van Ray. Op de achtergrond de 300B versterker van Robert waar helaas een pre-buisje van overleed :(
Waanzinnig mooi gebouwde voorversterker van Ray. Op de achtergrond de 300B versterker van Robert waar helaas een pre-buisje van overleed :(
Fantastische amp van Arno
Fantastische amp van Arno
ZBA Dog !
ZBA Dog !
Lan Party !
Lan Party !
P1030659.JPG
Aandacht voor vinyl
Aandacht voor vinyl
"Ik ga op reis en neem mee" speaker VS. Big boys
"Ik ga op reis en neem mee" speaker VS. Big boys
Pizzaaa's !
Pizzaaa's !
Tjuuuu tjuuuuu
Tjuuuu tjuuuuu
Laatst gewijzigd door TubeHead op zo 29 mei 2011, 14:36, 1 keer totaal gewijzigd.
rho

Bericht door rho »

Zoals al de anderen forumleden wil ik hier ook even melden dat het weer een geweldige dag was gisteren.
Ik ben zo'n 3 uur langer gebleven dan ik oorspronkelijk gepland had. Dan moet het dus wel gezellig geweest zijn. :D

Jan heeft dat weer super gedaan. =D>
Maar zonder de gezelligheid die de rest van de aanwezigen meebrengen zou het ook niet zo geweldig geweest zijn. Dus aan iedereen die er zo'n leuke dag van heeft gemaakt: :goedzo:

Ik heb super genoten van George zijn draaitafel. Echt een geweldige arm heeft ie gebouwd. (als je tijd hebt mag je er zo ook eentje bouwen voor mijn TD125 =P~ :) )

De Idunn++ vond ik ook lekker klinken. Je hoorde wel dat het een klein speakertje was dat bas in een grote ruimte wou generen, maar ik denk niet dat er veel mensen met zo'n grote woonkamer zijn en dat dat effect in een gewone huiskamer veel minder zal zijn.

Tony zijn speakers vond ik eerst erbarmelijk klinken. Maar toen ik in de gaten kreeg dat het een rijtje naar voren echt enorm veel beter klonk heb ik mijn idee helemaal moeten bijstellen. Echt jammer van de ruimte waar ze in stonden want ik denk dat ze in een meer gedempte huiskamer echt geweldig kunnen klinken. De Holographic Sound Devices zetten een heerlijk sound neer. Ze hebben hun naam niet gestolen vind ik.

De Alpair 10 in de Onken kastjes vond ik ook wel verrassen. Dat hoog uit zo'n "grote" breedbander viel me positief op. Ook het volle geluid uit zo'n compacte speaker was een pluspunt.

De combinaties op Harry zijn set waren ook lekker om naar te luisteren. Veel geëxperimenteer en ge-tweak, maar met echt mooie resultaten.

Kortom: een heerlijke dag.
harryeng

Re: Terugblik op de ZBA dag Breda 2011

Bericht door harryeng »

Ook van mij complimenten voor de DIY dag! Leuk die combinatie van vrienden, en veel muziek.

In tegenstelling tot vorig jaar, heb ik nu bijna alle sets kunnen beluisteren! Ik heb geloof ik alleen de speakers van Niko gemist. Wat een hoog niveau! Ik vond het gewoon opvallen. Als ik dat vergelijk met de luistersessies van bijvoorbeeld de Doelen Hifi-show... Blijkbaar weten DIY mensen veel beter hoe je sets moeten samen bouwen, en in een ruimte moet laten spelen. Leuk ook dat de sfeer zeer ongedwongen was. Er zijn veel combinaties gemaakt van sets, en iedereen stond open voor commentaar.

Met speciaal dank aan George, die combinatie van Phonodude met draaitafel maakte een mooie uitbreiding op mijn set.

Tja, en nu weer alles gereed maken voor volgend jaar. Mijn project is nog niet goed gedefinieerd. In ieder geval iets als de Phono dude. Speakers met AMT drivers, maar dan in hoorn om Constand Directivity te bereiken. Moet wel in satellites kunnen worden ingebouwd. En natuurlijk meer als 100 DB, anders past het niet op mijn komende buizencreaties. Corner woofers met meer punch rond de 100Hz, en meer dan 110DB opbrengst. (Ook deze met max 45W aan vermogen). Hmmm, iets zegt me dat ik te hoog grijp.

Nogmaals bedankt aan de organisatie en de deelnemers!
Harry

P.S., later op de avond heeft Wowly laten horen dat hij "Coal Train" veel beter kan laten klinken dan de opnames die wij zelf afspelen! Ik stel voor dit nummer volgend jaar tot lijfnummer te verheffen.... :rock:
TubeHead

Re: Terugblik op de ZBA dag Breda 2011

Bericht door TubeHead »

wie was inderdaad de artiest van het TJUUUU TJUUU ? Klonk echt mega fantastisch op het einde van de dag.
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”