That's me

Nieuw hier? Dan lezen we hier graag wie, wat, waar, waarom, etc.

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
ben heylen
Berichten: 8
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 9:49

That's me

Bericht door ben heylen »

Hallo iedereen,

Ik stel me eventjes voor.
Mijn naam is Ben Heylen en ik kom van het Antwerpse.

Ik was eerlijk gezegd me moe aan het zoeken naar winkels voor audio boxen tot ik op deze website terechtkwam. Ik moet eerlijk gezegd zeggen ik ben echt een leek.
Ik zie dat jullie bepaalde technieken om boxen uit te testen.

Ik heb zoveel veel vragen en ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen.

Nu de essentie! :twisted:


Waarom ik audio boxen zelf wil maken.

Wel ik ben van plan om een mediacenter te maken voor al mijn muziek.
Dit ga ik namelijk namaken, met eigen aanpassingen.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=HOzN6Occn5g[/youtube]

Dus zoek ik audio boxen om zelf te maken.

Ik heb op het forum iemand hier die zeer prachtige boxen heeft gemaakt. En daar doe ik echt mijn hoedje voor af.
Afbeelding

Maar zou zo iets gemakkelijk zijn om te maken?
Gebruikersavatar
Miniwatt
Berichten: 863
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 19:02
Locatie: Den Haag

Re: That's me

Bericht door Miniwatt »

Welkom!

Dat lijkt me niet echt een beginnersprojekt..
ben heylen
Berichten: 8
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 9:49

Re: That's me

Bericht door ben heylen »

Miniwatt schreef:
Welkom!

Dat lijkt me niet echt een beginnersprojekt..
Wel ik ben industriele technieker, dat laswerk van die jukebox is peulschil plus computer.

Juist alleen heb ik bang voor die boxen.
Kan alleen de maten niet zo goed lezen, ik wil daar echt geen kopie van maken, het moet leuk blijven. Maar ik moet hier nog o zo veel leren :lol:
Gebruikersavatar
Mphus
Berichten: 410
Lid geworden op: zo 08 mar 2009, 15:39
Locatie: Nijmegen

Re: That's me

Bericht door Mphus »

Dit is de maker van die luidsprekers
http://www.humblehomemadehifi.com/

Ik heb ze vandaag mogen aanschouwen en beluisteren! :kwijl: :kwijl: :kwijl: :kwijl: :kwijl:

prachtig!!

Groeten Daan
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: That's me

Bericht door Wowly »

Ze zijn prima te maken, ook voor een beginner hoor! Wel erg kostbaar, en vooral de afwerking zo mooi zal niet meevallen.

BTW: welkom welkom
ben heylen
Berichten: 8
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 9:49

Re: That's me

Bericht door ben heylen »

Wowly schreef:
Ze zijn prima te maken, ook voor een beginner hoor! Wel erg kostbaar, en vooral de afwerking zo mooi zal niet meevallen.

BTW: welkom welkom

Ik heb gisteren eens gesurft voor de prijzen en inderdaad, wel zeer kostelijk.
Is er geen ander merk dat daar aan kan tippen en dat betaalbaar is? Voor mijn 1ste home made boxen wil ik er geen geld tegen smijten.

Groetjes Ben
Gebruikersavatar
Mphus
Berichten: 410
Lid geworden op: zo 08 mar 2009, 15:39
Locatie: Nijmegen

Re: That's me

Bericht door Mphus »

Kijk bijvoorbeeld eens hier:
http://www.lautsprechershop.de/suche.htm

of in de H+T of hobby hifi naar een ontwerp wat je aanstaat (staat ook in de link hier boven).

In een bestaand ontwerp kan je niet zo maar andere drivers etc. toepassen.

Groeten Daan
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: That's me

Bericht door Wowly »

hihihi, ik kan het niet helpen dat je dat project zo mooi vond hahahaha.

Even alle gekheid op een stokje: de looks moet je zelf maken, kost veel tijd en best wel geld. De bovenstaande speaker van tony is bizar goed, maar je betaald er wel voor. Er zijn heel erg veel succesvolle projecten te maken die fors minder geld kosten. Kijk maar eens rustig over het forum heen.

groetjes

jan
Plaats reactie