Ik ben nu een aardig eind en heb laatst eens mooie plaatjes geschoten van de vordering tot nu (ik heb tegenwoordig een camera
De prints zijn samen met Dioot ontworpen en gemaakt met behulp van de laserprinter-met-fotopapier methode. De spoortjes zijn in spiegelbeeld met laserprinter uitgeprint op fotopapier en met een gemodificeerde unit (met alleen fuser en rollen) is de toner overgebracht op de print, waarna ze zijn ge-etst. Destijds wisten we nog geen goedkope optie om printen te laten maken; gezien de matige kwaliteit en de hoeveelheid tijd die erin ging zitten zal ik zoiets noooooit meer doen... Daarna kwam het boren van alle gaatjes en bestukken van de prints, wat niet lekker ging omdat de soldeereilandjes vaak loslieten bij het boren.
De voeding bestaat uit twee 220 VA trafo's (twee stuks omdat de juiste spanning niet verkrijgbaar was bij Reichelt) met 22000 uF condensatoren achter de gelijkrichter. Redelijk fors dus
Vervolgens de behuizing, opgebouwd uit MDF en gespoten met satijnzwarte finish en aan de binnenkant bekleed met aluminium plaatjes die verbonden is met geleidende aluminium shielding tape. Het idee is dat die icm. de geperforeerde bovenkant en de koelblokken een Faradaykooi gaan vormen. Het schermpje is een goedkoop 2x16 char OLED-schermpje van eBay, die inmiddels niet meer verkrijgbaar zijn (maar ook een erg korte levensduur hebben). Het ontwerp is form follows function en met een simpel schetsje bedacht voordat ik 'm ging bouwen.
Ik heb vandaag het gat in het middelste koelblok gezaagd, zodat daar kabels straks doorheen kunnen. Daarna volgt het aansluiten van stekkers en kabels en testen van de prints...
