.IMG naar DVD decoderen?

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

.IMG naar DVD decoderen?

Bericht door ray5150 »

Nou heb ik een DVD gedownload dat een 4.3 gb groot .IMG bestand is.

Nero weigert het het te branden.
Ik kan het ook niet uitpakken.

Kan iemand mij vertellen hoe ik dat naar normale DVD (.VOB/.IFO) bestanden kan omzetten zodat ik het direct naar mijn harddisk media player kan afspelen?
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: .IMG naar DVD decoderen?

Bericht door Marp »

Als ik me goed herinner, is IMG een imagebestand van WinOnCD. In elk geval gewoon even renamen van *.img naar *.iso
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: .IMG naar DVD decoderen?

Bericht door ray5150 »

Marp schreef:
In elk geval gewoon even renamen van *.img naar *.iso
Hoe doe ik dat?
Gebruikersavatar
Timmes
Berichten: 52
Lid geworden op: zo 10 dec 2006, 23:22

Bericht door Timmes »

Gebruikersavatar
Timmes
Berichten: 52
Lid geworden op: zo 10 dec 2006, 23:22

Bericht door Timmes »

Oh wacht ff, ik las je post verkeerd.

Voor wat jij wilt kan je Daemon Tools of Alcohol 52% Free het beste gebruiken.
http://www.daemon-tools.cc/dtcc/download.php
http://trial.alcohol-soft.com/en/
Tok
Berichten: 198
Lid geworden op: di 05 aug 2008, 23:15

Re: .IMG naar DVD decoderen?

Bericht door Tok »

ray5150 schreef:
Marp schreef:
In elk geval gewoon even renamen van *.img naar *.iso
Hoe doe ik dat?
Zachtjes 1 keer klikken op de bestandsnaam, dan de laatste 3 letters veranderen van img naar iso? :shock:

Of anders rechtsklikken en kiezen voor 'rename' als je een engelstalige windows hebt, of iets als 'verander naam' als je een nederlandstalig of vlaamse versie hebt? :shock:
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

Je kunt ook het bestand met DVD Decrypter branden, hoef je niets te hernoemen of te converteren. Als je toch de VIDEO_TS map boven water wilt hebben kun je het beste met Daemon Tools aan de slag zoals Timmes al aangaf.
Bart_M
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 1716
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 7:17
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bart_M »

Ik denk dat WinRAR ook wel in het file kan kijken. Kan je misschien ook de juiste folder eruit peuteren.

Maar gewoon renamen naar ISO lijkt me wat makkelijker. :)
Gebruikersavatar
Bean
Berichten: 299
Lid geworden op: di 17 mei 2005, 19:55
Locatie: Gelderland

Re: .IMG naar DVD decoderen?

Bericht door Bean »

ray5150 schreef:
Nou heb ik een DVD gedownload dat een 4.3 gb groot .IMG bestand is.

Nero weigert het het te branden.
Ik kan het ook niet uitpakken.

Kan iemand mij vertellen hoe ik dat naar normale DVD (.VOB/.IFO) bestanden kan omzetten zodat ik het direct naar mijn harddisk media player kan afspelen?
Normaal gesproken kun je een *.img gewoon met Nero (ik heb 6.6) branden.
- Kies voor "Burn image" (onder Recorder)
- Bekijk alle bestandstypen (en niet alleen *.nrg, *.iso en *.cue)
- Kies je *.img bestand
- Verander niets aan de 'Foreign Image Settings'
- Brand op een DVD

Als dit niet werkt is er waarschijnlijk iets mis met het bestand zelf.

En inderdaad Daemon Tools kan je helpen met het direct overzetten naar je HD-mediaplayer.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: .IMG naar DVD decoderen?

Bericht door ray5150 »

Tok schreef:
ray5150 schreef:
Marp schreef:
In elk geval gewoon even renamen van *.img naar *.iso
Hoe doe ik dat?
Zachtjes 1 keer klikken op de bestandsnaam, dan de laatste 3 letters veranderen van img naar iso? :shock:

Of anders rechtsklikken en kiezen voor 'rename' als je een engelstalige windows hebt, of iets als 'verander naam' als je een nederlandstalig of vlaamse versie hebt? :shock:
Als ik de naam verander blijft het een .IMG bestand. (onder XP).....
Lijkt me ook wel logisch, anders zou je van een .WAV een .WRD bestand kunnen maken. :roll:

Als je zoiets wilt doen moet je bij mijn weten eerst het bestand openen met een programma en vervolgens weer opslaan, maar dan in een andere bestandsvorm.

Inmiddels gebrand met DVD Decrypter. (hetgeen ik al jaren gebruik, maar alleen om te rippen. wist niet eens dat het ook kan branden.)

In ieder geval bedankt voor de hulp.
Tok
Berichten: 198
Lid geworden op: di 05 aug 2008, 23:15

Re: .IMG naar DVD decoderen?

Bericht door Tok »

ray5150 schreef:
Tok schreef:
ray5150 schreef:
Hoe doe ik dat?
Zachtjes 1 keer klikken op de bestandsnaam, dan de laatste 3 letters veranderen van img naar iso? :shock:

Of anders rechtsklikken en kiezen voor 'rename' als je een engelstalige windows hebt, of iets als 'verander naam' als je een nederlandstalig of vlaamse versie hebt? :shock:
Als ik de naam verander blijft het een .IMG bestand. (onder XP).....
Lijkt me ook wel logisch, anders zou je van een .WAV een .WRD bestand kunnen maken. :roll:

Als je zoiets wilt doen moet je bij mijn weten eerst het bestand openen met een programma en vervolgens weer opslaan, maar dan in een andere bestandsvorm.

Inmiddels gebrand met DVD Decrypter. (hetgeen ik al jaren gebruik, maar alleen om te rippen. wist niet eens dat het ook kan branden.)

In ieder geval bedankt voor de hulp.
Denk dat je in de explorer bij Tools --> Folder Options --> View ... even moet uitvinken dat de extensies van bekende bestandtypen niet getoont worden. Vervolgens kan je rustig de laatste 3 karakters achter de punt veranderen. Het gaat er niet zozeer om om het bestand te vernaggelen, maar sommige programma's zijn dom, en kijken alleen naar de extensie, en niet naar wat voor type bestand het nu eigenlijk echt is.

Maar inderdaad, je kunt prima een wav in een wrd veranderen. Alleen daar heb je minder aan, omdat Word niet overweg kan met een geluidsfragmentje.
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: .IMG naar DVD decoderen?

Bericht door Marp »

ray5150 schreef:
Als ik de naam verander blijft het een .IMG bestand. (onder XP).....
Lijkt me ook wel logisch, anders zou je van een .WAV een .WRD bestand kunnen maken. :roll:
Niemand gaat natuurlijk een ander adviseren om de extensie (het achtervoegsel) te veranderen in die van een totaal ander bestandstype. Op de extensie na is een IMG-bestand volledig identiek aan een ISO-bestand.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: .IMG naar DVD decoderen?

Bericht door ray5150 »

Tok schreef:
Denk dat je in de explorer bij Tools --> Folder Options --> View ... even moet uitvinken dat de extensies van bekende bestandtypen niet getoont worden. Vervolgens kan je rustig de laatste 3 karakters achter de punt veranderen.
Inderdaad, dit stond uitgeschakeld bij mij. dank voor de tip.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”