projekt egalisatiemortel
Moderator: Beheerdersteam
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: projekt egalisatiemortel
Arnooooooo! Dat doe je goed kerel!
Dat ziet er echt geweldig uit
Dat ziet er echt geweldig uit
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: projekt egalisatiemortel
Dat is juistem mooi ,,, echt beton zoals het hoort met belletjes , geeft het geheel een nog solideren indruk.Arno schreef:rho schreef:
Het pellen ging bijzonder makkelijk. De bekisting viel er zowat vanaf toen ik hem los schroefde.
Het resultaat is niet hetzelfde als het proeftegeltje. Er zitten veel meer kleine luchtbelletjes in. Vooralsnog hou ik het erop dat het door een reactie met het ontkistingsmiddel komt, maar daar zal ik nog een proefje aan wagen.
Het mooie is wel dat het er nu precies uitziet zoals ik me in eerste instantie had voorgesteld; het industriële effect wat je bij betonnen pilaren ziet.
Re: projekt egalisatiemortel
Ja toch?bas focal m180 schreef:Dat is juistem mooi ,,, echt beton zoals het hoort met belletjes , geeft het geheel een nog solideren indruk.
Re: projekt egalisatiemortel
wow
had niet verwacht dat ze nou al uit de bekisting zouden kunnen, maar het resultaat mag er zeker wezen 
wat weegt ie nou(A)?
wat weegt ie nou(A)?
Re: projekt egalisatiemortel
Erg mooi resultaat Arno, die ronde hoeken zijn echt perfect gelukt!
De beton look is echt perfect zo, niets meer aan doen.
De beton look is echt perfect zo, niets meer aan doen.
Re: projekt egalisatiemortel
Leuk dat er zoveel mensen zijn die zo enthousiast zijn over deze 'andere' uitstraling.
Ik vind dit echt een bijzonder leuke manier van bouwen, dat gieten. Daar ga ik zeker meer mee doen (zo heb ik bijvoorbeeld nog een cd-speler op het programma staan
).
Ik vind dit echt een bijzonder leuke manier van bouwen, dat gieten. Daar ga ik zeker meer mee doen (zo heb ik bijvoorbeeld nog een cd-speler op het programma staan
Re: projekt egalisatiemortel
Ik heb hier geen personenweegschaal, en voor de keukenweegschaal is hij zeker te zwaarDude schreef:wat weegt ie nou?
Maar als hij helemaal klaar is met alles drop&draan, zal ik eens ergens een weegschaal lenen.
Re: projekt egalisatiemortel
Jaren geleden met een maat van me een visaton setje in beton gemaakt. Daar goten we toen de baffle mee. De achterkant is er later ingegoten. Zal eens foto's zoeken.Arno schreef:
Ik vind dit echt een bijzonder leuke manier van bouwen, dat gieten.
Misschien heb ik het gemist, maar waarom is de baffle hier wel van hout en niet meegegoten?
Re: projekt egalisatiemortel
Luiheidteacher schreef:Misschien heb ik het gemist, maar waarom is de baffle hier wel van hout en niet meegegoten?
Een mal voor de baffle maken, en dan zo, dat ie ook nog een beetje vorm heeft, is weer behoorlijk wat werk. Verder vind ik het er op deze manier ook leuk uitzien, met een combinatie van verschillende materialen.
Re: projekt egalisatiemortel
Ah! volledig begrip voor deze keuze. Goede onderbouwing ook...Arno schreef:Luiheidteacher schreef:Misschien heb ik het gemist, maar waarom is de baffle hier wel van hout en niet meegegoten?![]()
Re: projekt egalisatiemortel
Arno schreef:Leuk dat er zoveel mensen zijn die zo enthousiast zijn over deze 'andere' uitstraling.![]()
Ik vind dit echt een bijzonder leuke manier van bouwen, dat gieten. Daar ga ik zeker meer mee doen (zo heb ik bijvoorbeeld nog een cd-speler op het programma staan).
Een cd speler van beton?
Re: projekt egalisatiemortel
Gaaf hoor! Misschien moet ik ook maar eens een baffletje gaan gieten (kasten daar doe ik niet aan
).
Kun je het geheel niet in 1 keer gieten, dus inclusief baffle, door de holle binnenruimte te maken van piepschuim en die later op te lossen met aceton?
Kun je het geheel niet in 1 keer gieten, dus inclusief baffle, door de holle binnenruimte te maken van piepschuim en die later op te lossen met aceton?
Re: projekt egalisatiemortel
Dat is zeker een mogelijkheid, en volgens mij wordt dat ook vaker gedaan, die piepschuimtruc.bertor schreef:Kun je het geheel niet in 1 keer gieten, dus inclusief baffle, door de holle binnenruimte te maken van piepschuim en die later op te lossen met aceton?
Als je het hele zwikkie in één keer wilt gieten, komt er wel een probleempje bij: de ontluchting van de mal. Niet dat dat niet op te lossen is.
Maar ik heb geprobeerd het een beetje simpel te houden, omdat het allemaal niet teveel tijd moet gaan kosten. Het projekt loopt wel al een poosje, maar eigenlijk zit er nog niet eens zoveel tijd in.
Re: projekt egalisatiemortel
Uiteraard. En ik denk ook dat ik eens helemaal los ga, en gewoon een stereo-paartje ga gietenWowly schreef:Ik heb niet alles precies gevolgd, maar is de mal nog heel?
Zonder gekheid, de mal is volledig demontabel, en gemaakt van watervast verlijmd berken multiplex beplakt met hpl. Daar kun je wel wat surroundsetjes mee gieten denk ik.
Re: projekt egalisatiemortel
Allereerst mijn complimenten, hartstikke mooi geworden. Weer es wat anders hé..
Maar het gewicht, tja, mijn side loaded TL's wegen ook ca 50 Kg. Lastig as ik in die hoeken moet stofzuigen ( ben huisman.
)
ideetje dat ik zelf ook nog niet gedaan heb, maar,
handvat aan achterkant,
twee wieltjes onder aan achterkant?
of een "plateautje" met 4 wieltjes die je onder de boxen kunt schuiven, als je ze ff achterover kiept? Dan zijn spikes geen probleem tijdens "transport" .
Lucht balonnen zijn niks. Waait meestal te hard.
Maar het gewicht, tja, mijn side loaded TL's wegen ook ca 50 Kg. Lastig as ik in die hoeken moet stofzuigen ( ben huisman.
ideetje dat ik zelf ook nog niet gedaan heb, maar,
handvat aan achterkant,
twee wieltjes onder aan achterkant?
of een "plateautje" met 4 wieltjes die je onder de boxen kunt schuiven, als je ze ff achterover kiept? Dan zijn spikes geen probleem tijdens "transport" .
Lucht balonnen zijn niks. Waait meestal te hard.
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: projekt egalisatiemortel
Schaamteloze dubbelpost (van een ander topic), maarja dat krijg je als er twee tegelijk bezig zijn.
tipje wellicht:
http://shop.merford.nl/particulier_nede ... oam-p.html
tipje wellicht:
http://shop.merford.nl/particulier_nede ... oam-p.html
Re: projekt egalisatiemortel
Maar Bart, dat doen 'wij' toch zelf, met ijsblokjesmal en siliconenrubberb_force schreef:Schaamteloze dubbelpost (van een ander topic), maarja dat krijg je als er twee tegelijk bezig zijn.![]()
tipje wellicht:
http://shop.merford.nl/particulier_nede ... oam-p.html

