projekt egalisatiemortel
Moderator: Beheerdersteam
Re: projekt egalisatiemortel
Ik heb het al gladgestreken met een spons. Dat ging eigenlijk heel goed. Uiteindelijk denk ik dat ik de achterkant nog ga schuren, maar niet polijsten.
Re: projekt egalisatiemortel
Weet je zeker dat, als je zo een massa giet, het binnen 24 uur is uitgehard?
Re: projekt egalisatiemortel
Ik denk het wel, aangezien de uitharding door een chemische reactie geschiedt. Het moet dan natuurlijk nog wel drogen.
Maar zeker weten doe ik het niet, aangezien het allemaal nogal experimenteel is.
Maar zeker weten doe ik het niet, aangezien het allemaal nogal experimenteel is.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: projekt egalisatiemortel
staat dat niet op de zak? ik weet wel dat sommige betonsoorten pas na meerdere dagen op sterkte zijn
Re: projekt egalisatiemortel
De hoeveelheid maakt niet uit, de mortel bindt met het water. Daarom moet je het ook een paar dagen dagen afdekken zodat het water niet verdampt en de buitenkant genoeg de tijd krijgt om al het water te binden. Overmaat aan water verdampt later maar daarvan wordt het niet sterker. Met teveel water wordt het alleen maar poreuzer en daardoor minder sterk. Te weinig water en je houdt een gedeelte ongebonden mortel waardoor het ook minder sterk wordt. Het duurt meestal een weekje voordat het zijn eindsterkte bereikt. Maar zoals Henkjan al aangeeft, dat hoort allemaal op de zak te staan en anders het gegevensblad op internet Googlen.teacher schreef:Weet je zeker dat, als je zo een massa giet, het binnen 24 uur is uitgehard?
Re: projekt egalisatiemortel
Mijn ervaring met (gewoon) beton en bekistingen, wacht minstens 3 dagen en haal dan pas de bekisting er af. Voor die tijd is de beton bros en breekbaar, daarna is het vele malen sterker. Bij het verwijderen van een bekisting is het altijd een beetje wrikken, voordat je het weet druk je de hoekpunten uit elkaar.
(volgens mij kunnen die paar dagen er nu ook nog wel bij!
)
(volgens mij kunnen die paar dagen er nu ook nog wel bij!
Re: projekt egalisatiemortel
Na 3 uur kun je er op lopen. Dus ook hierin verschilt het van normaal beton.
Re: projekt egalisatiemortel
Als je kan wachten, zou ik wachten.
Nu je er zoveel werk in gestoken hebt zou het zonde zijn weer van voor afaan te moeten beginnen omdat je niet een dagje langer hebt gewacht.
Nuja, je zal waarschijnlijk de mal wel kunnen hergebruiken? Dan moet je enkel opnieuw gieten. Maar toch, wat geeft het om een dagje extra te wachten en zeker te zijn?
Een zondag op je lui gat zitten is ook eens leuk. (trust me, I know.
)
Nu je er zoveel werk in gestoken hebt zou het zonde zijn weer van voor afaan te moeten beginnen omdat je niet een dagje langer hebt gewacht.
Nuja, je zal waarschijnlijk de mal wel kunnen hergebruiken? Dan moet je enkel opnieuw gieten. Maar toch, wat geeft het om een dagje extra te wachten en zeker te zijn?
Een zondag op je lui gat zitten is ook eens leuk. (trust me, I know.
Re: projekt egalisatiemortel
Te laat!rho schreef:Als je kan wachten, zou ik wachten.
Het pellen ging bijzonder makkelijk. De bekisting viel er zowat vanaf toen ik hem los schroefde.
Het resultaat is niet hetzelfde als het proeftegeltje. Er zitten veel meer kleine luchtbelletjes in. Vooralsnog hou ik het erop dat het door een reactie met het ontkistingsmiddel komt, maar daar zal ik nog een proefje aan wagen.
Het mooie is wel dat het er nu precies uitziet zoals ik me in eerste instantie had voorgesteld; het industriële effect wat je bij betonnen pilaren ziet.
Re: projekt egalisatiemortel
Dit...dit is wel heel erg gaaf.... Naast de Termino van Dre wordt wordt dit de ZBA speaker van 2011!!
Echt super Arno!
Echt super Arno!
Re: projekt egalisatiemortel
even gewoon blijven doen!
arno:het ziet er geweldig uit!
jammer van die belletjes,maar ik zou het zeker als geslaagd zien!
misschien even een stucadoor inhuren!
arno:het ziet er geweldig uit!
jammer van die belletjes,maar ik zou het zeker als geslaagd zien!
misschien even een stucadoor inhuren!
Re: projekt egalisatiemortel
OK, dan wacht je niet.
Maar nu ze er toch uit zijn zal ik mijn mening ook maar geven zeker?
Ziet er ... stevig uit!
En die afgeronde hoeken zijn ook mooi gelukt.
Best wel een heel fraai resultaat he!
Nou, gelukkig dat je daar geen dag extra op hebt moeten wachten. Nu kan je je zondag tenminste nog nuttig besteden en verder aan je speakers werken.

Maar nu ze er toch uit zijn zal ik mijn mening ook maar geven zeker?
Ziet er ... stevig uit!
En die afgeronde hoeken zijn ook mooi gelukt.
Best wel een heel fraai resultaat he!
Nou, gelukkig dat je daar geen dag extra op hebt moeten wachten. Nu kan je je zondag tenminste nog nuttig besteden en verder aan je speakers werken.
Re: projekt egalisatiemortel
Nu kan je dus de tweede storten, en het resultaat dan hetzelfde krijgen, dan word het wel erg mooi man.
Hoeveel ga je er per week maken/halen?
Leuk voor een surroundsetje.
Hoeveel ga je er per week maken/halen?
Leuk voor een surroundsetje.
Laatst gewijzigd door hannesie op zo 22 mei 2011, 10:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: projekt egalisatiemortel
Laat die termino maar winnen hoorRizzo schreef:Dit...dit is wel heel erg gaaf.... Naast de Termino van Dre wordt wordt dit de ZBA speaker van 2011!!
Echt super Arno!
Ach, ik vind het echt niet jammer. Ik zou eerder zeggen integendeel. Zo vind ik ze echt stoer.dre schreef:arno:het ziet er geweldig uit!![]()
jammer van die belletjes,maar ik zou het zeker als geslaagd zien!
Dat gladde van het proeftegeltje is mooi, en dit ook
Re: projekt egalisatiemortel
Eerst ga ik deze heel vertraagd laten drogen, en kijken wat er gebeurt. Mocht de kast toch gaan scheuren...hannesie schreef:Nu kan je dus de tweede storten, en het resultaat dan hetzelfde krijgen, dan word het wel erg mooi man.![]()
![]()
Hoeveel ga je er per week maken/halen?
Leuk voor een surroundsetje.
Re: projekt egalisatiemortel
Geweldig om te zien
ps.
Die uitsparing voor het logo doet me een beetje denken aan een Cylon uit Battlestar Galactica
ps.
Die uitsparing voor het logo doet me een beetje denken aan een Cylon uit Battlestar Galactica

