De betere tang band?

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
JeroenKV
Berichten: 1243
Lid geworden op: za 22 jan 2005, 20:28

De betere tang band?

Bericht door JeroenKV »

Ik zoek naar een tangband die liefst ongefiltert / gecorrigeert toe te passen is als breedbander. Welke van de drie vinden jullie beter?

W3-871S
W4-655SA
W4-657SC

De W3 loopt het verst door, maar de W4-655SA loopt mooi vlak. Meer info op http://www.tb-speaker.com

Ben benieuwd naar jullie mening!!
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

Beste Jeroen

Ik zou die papieren met fase plug nemen die loopt erg mooi, stond ook in de laatste hobby hifi. Werkt het niet heb je altijd nog een heel erg mooi midden luidsprekertje.

Groeten Roland
JeroenKV
Berichten: 1243
Lid geworden op: za 22 jan 2005, 20:28

Bericht door JeroenKV »

Roland schreef:
Beste Jeroen

Ik zou die papieren met fase plug nemen die loopt erg mooi, stond ook in de laatste hobby hifi. Werkt het niet heb je altijd nog een heel erg mooi midden luidsprekertje.

Groeten Roland
Bedankt, ik had zelf ook al een beetje die voorkeur. Ik zit te denken om hem gesloten in te zetten. Hier geven ze een inhoud van 0.9 liter aan http://www.lautsprechershop.de/hifi/ind ... ngband.htm
Wat vind jij hiervan met een mooie woofer (en eventueel een supertweeter) er bij?

Open baffle zou ook nog een optie kunnen zijn. :-k

Welke Hobbyhifi was dat? Ik heb hem niet gezien.
Gebruikersavatar
Masuji
Berichten: 84
Lid geworden op: do 19 mei 2005, 10:35
Locatie: Ravels-Eel Belgium

Bericht door Masuji »

Ik heb enkel ervaring met de W3-871s.

Deze heb ik zowel gefilterd als ongefilterd beluisterd in mijn Lancetta's.

Ze klinken wel dynamischer zonder, maar met het HE filter gedetailleerder.

De CT209's komen eerdaags binnen, dus als ik ze klaar heb zal ik die ook
testen met en zonder filter.

Je zou anders zelf een keer moeten luisteren en ervaren.

De overige units doen kwa specs zeer hoog scoren al zeg ik het zelf.
Voor dat beetje geld zul je aan deze units geen slechte koop doen.

Koop ze allen en testen maar :)
JeroenKV
Berichten: 1243
Lid geworden op: za 22 jan 2005, 20:28

Bericht door JeroenKV »

Masuji schreef:
Ik heb enkel ervaring met de W3-871s.

Deze heb ik zowel gefilterd als ongefilterd beluisterd in mijn Lancetta's.

Ze klinken wel dynamischer zonder, maar met het HE filter gedetailleerder.

De CT209's komen eerdaags binnen, dus als ik ze klaar heb zal ik die ook
testen met en zonder filter.

Je zou anders zelf een keer moeten luisteren en ervaren.

De overige units doen kwa specs zeer hoog scoren al zeg ik het zelf.
Voor dat beetje geld zul je aan deze units geen slechte koop doen.

Koop ze allen en testen maar :)
Ik ben benieuwd naar de CT209's!! Gebruik je die voor HT?

De W4-655SA loopt erg mooi. Ik denk er over om deze te combineren met een goede woofer en evetueel supertweeter. Ik wil alle units dan in een open baffle opzet.

Een andere optie is de W4 in een gesloten kast. 0.9 liter lijkt mij alleen zo klein?

Hoe zou de W3-871S het eigenlijk doen open baffle? (Loopt wel mooi door naar kde 20khz.... heb ik geen tweeter nodig) :-k
JeroenKV
Berichten: 1243
Lid geworden op: za 22 jan 2005, 20:28

Bericht door JeroenKV »

Ik lees een stuk over een W3-871S in een open baffle. De baffle is 50cm breed (door vleugels naar achter) en afgefiltert op 150hz, daaronder is een sub nodig. Klinkt goed!! O:)

Ik ben bezig met DIY ESL's waarbij ik 2 dipole subs wil maken met de Peerless XXLS12's, die doorlopen tot 150hz. Voor de ESL's zijn we nog wel even bezig met trafo's, maar de tangbands zijn aardig om meer te leren over dipole!! Ik ben ook erg benieuwd hoe ze zich verhouden tot de ESL's!! 8)
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

JeroenKV schreef:
Ik lees een stuk over een W3-871S in een open baffle. De baffle is 50cm breed (door vleugels naar achter) en afgefiltert op 150hz, daaronder is een sub nodig. Klinkt goed!! O:)
linkje?

[verkoopmode aan]ik heb nog wel een paar W3-371 liggen als je t zelf wil horen[/verkoopmode uit]
JeroenKV
Berichten: 1243
Lid geworden op: za 22 jan 2005, 20:28

Bericht door JeroenKV »

Henkjan schreef:
JeroenKV schreef:
Ik lees een stuk over een W3-871S in een open baffle. De baffle is 50cm breed (door vleugels naar achter) en afgefiltert op 150hz, daaronder is een sub nodig. Klinkt goed!! O:)
linkje?

[verkoopmode aan]ik heb nog wel een paar W3-371 liggen als je t zelf wil horen[/verkoopmode uit]
Heb ze net besteld.... 8) Ga er lekker mee experimenteren, zo kan ik ervaring opdoen met het dipole concept!! Als het bevalt kan ik er altijd een paar bijplaatsen voor een dipole line array!! :-k
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

Deze unit is als ik dat zo inschat 1 van de weinige mids die je met een eerste orde mid/hoog filter zou kunnen gebruiken.

Leuk hou ons op de hoogte, ben erg nieuwsgierig mooi speakertje!
JeroenKV
Berichten: 1243
Lid geworden op: za 22 jan 2005, 20:28

Bericht door JeroenKV »

Roland schreef:
Deze unit is als ik dat zo inschat 1 van de weinige mids die je met een eerste orde mid/hoog filter zou kunnen gebruiken.

Leuk hou ons op de hoogte, ben erg nieuwsgierig mooi speakertje!
Ik wil hem eerst alleen combineren met een dipole woofer voor het laag (Peerless XXLS12). Eens kijken hoe hij zich verhoudt t.o.v. een ESL of een Scanspeak Ref monitor!!
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

in de Lancetta klinken ze erg goed in elk geval, wel sterkere bundeling dan met tweet. speel ze wel ff in, bij mij moesten ze echt een flinke stapel CDs loskomen

maaruh: hoe ziet die dipool er nou uit?
JeroenKV
Berichten: 1243
Lid geworden op: za 22 jan 2005, 20:28

Bericht door JeroenKV »

Ik heb geen foto, maar de beschrijving is een baffle van 22 inch breed die dmv vleugels compact is gehouden.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

JeroenKV schreef:
Ik heb geen foto, maar de beschrijving is een baffle van 22 inch breed die dmv vleugels compact is gehouden.
is die beschriujving ergens on-line?
JeroenKV
Berichten: 1243
Lid geworden op: za 22 jan 2005, 20:28

Bericht door JeroenKV »

Henkjan schreef:
JeroenKV schreef:
Ik heb geen foto, maar de beschrijving is een baffle van 22 inch breed die dmv vleugels compact is gehouden.
is die beschriujving ergens on-line?
Ergens op www.diyaudio.com
JeroenKV
Berichten: 1243
Lid geworden op: za 22 jan 2005, 20:28

Bericht door JeroenKV »

Ik heb de Tangbands in een open baffle van 30 bij 50 cm geplaatst. De baffle wordt rechtgehouden met stroken van 10 bij 50 cm. Vanaf 150hz filter ik actief 12db af naar mijn Scanspeak ref monitors. De curve was natuurlijk niet mooit vlak, maar ik heb mijn Behringer DSP8024 ingezet om alles digitaal te corrigeren (vooral de afval onder de 300hz, rest viel erg mee). De speakers heb ik 50cm van de muur opgesteld en sterk ingedraaid (kruizen voor de luisterpositie). Ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben!!! Niet verwacht dat een speakertje van 18 euro dit kan...... zet mij wel aan het denken!!

Ik denk dat ik er 2 Gradient woofers open baffle bij zet (22 euro p.s.). Gebruik ik een simpel 12 db passief filter en trek alles recht met mijn Behringer. Lekker experimenteren terwijl ik op mijn ESL trafo's wacht!!
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

heb je nog een correctienetwerkje gebruikt?
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Henkjan schreef:
heb je nog een correctienetwerkje gebruikt?
Vast niet. Hij zegt toch dat ie alles digitaal gecorrigeerd heeft.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

deepspace schreef:
Henkjan schreef:
heb je nog een correctienetwerkje gebruikt?
Vast niet. Hij zegt toch dat ie alles digitaal gecorrigeerd heeft.
valt niet mee dat lezen :oops:
JeroenKV
Berichten: 1243
Lid geworden op: za 22 jan 2005, 20:28

Bericht door JeroenKV »

Klopt, de DSP van de Behringer lost dat op.

Hoe werken correctienetwerken eigenlijk?
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

JeroenKV schreef:
Klopt, de DSP van de Behringer lost dat op.

Hoe werken correctienetwerken eigenlijk?
Zelfde als jou DSP, alleen dan analoog, en niet actief :-k
JeroenKV
Berichten: 1243
Lid geworden op: za 22 jan 2005, 20:28

Bericht door JeroenKV »

deepspace schreef:
JeroenKV schreef:
Klopt, de DSP van de Behringer lost dat op.

Hoe werken correctienetwerken eigenlijk?
Zelfde als jou DSP, alleen dan analoog, en niet actief :-k
Ik zoek wat theorie hoe zo'n netwerkje te bouwen!! :roll:
Plaats reactie