Hier een oude schets met sketchup om een beetje de indeling te zien, wanden worden allemaal bekleedt met 12,5mm gipsplaat.
De bedoeling is dat het straks een studeerkamer gaat worden, maar mijn desktop pc komt er ook te staan voor me andere 2 hobby's (Foto/Video/Muziek).
Het is dus de bedoeling dat de ruimte stil(ler) wordt mbt omgevingsgeluiden en burengeluid, maar ook wil ik geen overlast bezorgen wanneer ik eens me eigen muziek wil horen
Nu heb ik zelf geen ervaring met het Gamma Geluidsisolatie, maar kom het vaak tegen als ik google.
Zijn er mensen met ervaring met dit spul? Is het nu werkelijk beter wat betreft demping tov het glaswol?
Heb met kerst 2010 een eindejaarsfeest gehad in Dalfsen bij Hof van Heden, en ik moet zeggen dat zo'n fantastische studio van Jan Kisjes ook weer niet het streven is (wanden van 1,5m dik
Wel vertelde de man dat de deuren ook gedempt waren, maar dan icm verschillende materialen. Hij gaf aan dat de combinatie van gips/fermacell en hardboard/spaanplaat bijzonder goed werkt en misschien nog wel een beter resultaat geeft dan de meeste mensen doen verwachten.
Zelf ben ik timmerman van beroep, van maatwerk prefab elementen tot complete chalets/dakkapellen. Maar ook maatwerk kozijnen en deuren van hardhout is mij niet vreemd, dus ik ben niet schuw voor het verwerken van verschillende materialen en verschillende bouwwijzes
Maar nu komt de cruciale vraag:
Welke vorm of materiaalkeuze van geluidsisolatie passen jullie toen of raden jullie aan?
Muren van een halve meter dik is uiteraard geen optie, maar om onze woning (uit '71) toch een beetje geluidsarm te maken ben ik best bereid iets creatiefs te doen en hier eventueel een DIY van te maken.
Het vrij van rechtstreeks contact met vloer en gordingkap is al wel een kunst opzich, maar als ik toch bezig ga dan wil ik het ook goed aanpakken
Alvast bedankt,
Groeten Eduard