grote spannings val op versterker uitgang

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

johan283
Berichten: 556
Lid geworden op: vr 12 nov 2010, 15:27

Re: grote spannings val op versterker uitgang

Bericht door johan283 »

Ok thkx.

Ik denk als bij jouw de speakers met de spanningszwaai geen problemen hebben.....
Ik kies voor de makkelijke optie en laat denk ik de HS gewoon aanstaan en de gloei spanning uit
Gebruikersavatar
onieper
Berichten: 54
Lid geworden op: za 16 sep 2006, 11:35
Locatie: Apeldoorn

Re: grote spannings val op versterker uitgang

Bericht door onieper »

Ik ben een echte zuinige Nederlander en gebruik nog steeds hetzelfde buisje. En dat kan omdat ik 'm steeds uitzet.
Die E288CC zijn inmiddels knap duur volgens mij. Als je ze nog kunt vinden...

Als je alleen de gloeispanning uitzet zal de spanningszwaai bij inschakelen evengoed optreden, maar dan beginnend vanaf 200V ipv. vanaf 0V
Het leuke is dat je het kan afmaken zoals je zelf mooi vind, werken doet het al

Laat aub het vervolg van je project zien, ik zal het zeker volgen
johan283
Berichten: 556
Lid geworden op: vr 12 nov 2010, 15:27

Re: grote spannings val op versterker uitgang

Bericht door johan283 »

Naja de spanningszwaai treedt op zowel bij het uit- als het inschakelen van de versterker.
Ik ben ook zuunig en moet nog even nadenken wat ik doen.

Mogelijk toch een relais met inschakelvertraging voor de luidsprekers zetten.

b.v. een relais van amplimo, helaas heeft dat relais 24 volt nodig, dus een extra trafo is dan weer nodig
johan283
Berichten: 556
Lid geworden op: vr 12 nov 2010, 15:27

Re: grote spannings val op versterker uitgang

Bericht door johan283 »

De spanningszwaai op de uitgang is er zowel bij het aan- als uitschakelen van de gloeispanning.
En het maakt niet uit of ik eerst de hoog of gloeispanning aanzet.
Het is gewoon een inschakel verschijnsel behorende bij dit type buis cq schakeling.

Enige manier om dit echt te de luidsprekers los te koppelen bij uit of aan-schakelen.

Ik zat te denken toch weer te denken aan de eerder genoemde amplimo luidpspreker relais van 24 Volt en deze dan met de hand aan en uitschakelen. Dan een 24 Volt trafo om daarmee het relais aan te sturen.

Anders moet ik in de weer met digitale logica of iets dergelijks... :oops:
Gebruikersavatar
onieper
Berichten: 54
Lid geworden op: za 16 sep 2006, 11:35
Locatie: Apeldoorn

Re: grote spannings val op versterker uitgang

Bericht door onieper »

het eenvoudigst lijkt mij om je niet druk te maken om die spanningszwaai
er gebeurt niks naars met je speakers, die zijn tenslotte gemaakt om heen en weer te gaan :mrgreen:
Plaats reactie