kabel voor spdif (intern)
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
kabel voor spdif (intern)
is deze kabel:
http://nl.farnell.com/jsp/search/produc ... ku=3855302
een goede voor een spdif signaal over korte afstand ?
http://nl.farnell.com/jsp/search/produc ... ku=3855302
een goede voor een spdif signaal over korte afstand ?
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: kabel voor spdif (intern)
Prima te gebruiken!Henkjan schreef:is deze kabel:
http://nl.farnell.com/jsp/search/produc ... ku=3855302
een goede voor een spdif signaal over korte afstand ?
Ik heb overigens nog meters coax liggen, stukje hebben?
Je kunt ook gewoon dropveter gebruiken als het moet hoor
Re: kabel voor spdif (intern)
Wat noem jij korte afstand?
Ik ben van mening dat een stukje standaard coax net zulke goede resultaten geeft.
Ik ben van mening dat een stukje standaard coax net zulke goede resultaten geeft.
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: kabel voor spdif (intern)
Volkomen mee eens.ray5150 schreef:Wat noem jij korte afstand?
Ik ben van mening dat een stukje standaard coax net zulke goede resultaten geeft.
Beetje redelijke coax is prima afgeschermd etc.
Data voor internet is over het algemeen een stuk gevoeliger.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: kabel voor spdif (intern)
nou, intern in een kast. dus laat t eens 10cm zijn. deze leek me wel mooi dunray5150 schreef:Wat noem jij korte afstand?
Ik ben van mening dat een stukje standaard coax net zulke goede resultaten geeft.
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: kabel voor spdif (intern)
Je kunt bv ook microfoonkabel nemen dan.
Om hiervoor nu helemaal aparte te gaan bestellen bij Farnell
Om hiervoor nu helemaal aparte te gaan bestellen bij Farnell
Re: kabel voor spdif (intern)
Toch niet als je daarmee je cinch pluggies aansluit intern. Verstier je mooi de 75 ohm afskluitimpedantie van je high end S/PDIF kabelb_force schreef:Je kunt bv ook microfoonkabel nemen dan.
Om hiervoor nu helemaal aparte te gaan bestellen bij Farnell
Die Farnell kabel is op zich prima kabel Henkjan, beetje aan de prijs en erg stug. Je kunt ook een stukkie Tasker RGB 75 videokabel halen bij HEC in Delft voor een eurie de meter, dat werkt prima en is 75 ohm. Diameter is 2,5 mm en gebruik ik voor zowat alles intern waar signaal doorgaat, ook S/PDIF.
Heb je niet nog een oude Scart of VGA kabel liggen? Zit ook mooi dun 75 ohm coax in en nog in verschillende kleurtjes ook.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: kabel voor spdif (intern)
vast wel, bedankt voor de tipPjotr schreef:Heb je niet nog een oude Scart of VGA kabel liggen? Zit ook mooi dun 75 ohm coax in en nog in verschillende kleurtjes ook.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: kabel voor spdif (intern)
daar zit dus niet altijd een coax in, gewoon enkele draden. wel mooie kleurtjes.Henkjan schreef:vast wel, bedankt voor de tipPjotr schreef:Heb je niet nog een oude Scart of VGA kabel liggen? Zit ook mooi dun 75 ohm coax in en nog in verschillende kleurtjes ook.
Re: kabel voor spdif (intern)
Klopt, vooral bij goedkope SCART kun je dat aan treffen. Maar bij VGA kabels niet, heb ik vaak genoeg gerecycled voor de binnenkant.
- Tom Magchielse
- Berichten: 1139
- Lid geworden op: vr 16 apr 2010, 13:32
- Locatie: Borger (Dr)
Re: kabel voor spdif (intern)
We hebben het hier wel eens vaker over gehad. Bepalend is de impedantie (afwijkende impedantie geeft reflecties , en dat kan in extreme gevallen tot jitter en bitfouten leiden) en de kwaliteit van de afscherming. De SPDIF ontvanger is ~20 MHz breed, bij een gevoeligheid van 200 mV o.i.d, en dus behoorlijk storinggevoelig. Bij grote lengtes (> 10m) met gebruik van afgeschermde audio kabel i.p.v coax kan jitter optreden door de beperkte bandbreedte van dat soort kabel. Bij geringe lengtes (1-2m) valt dat wel mee. De bandbreedte van coax is voldoende tot lengtes van 50m en meer.
groet, Tom
groet, Tom
Re: kabel voor spdif (intern)
Da's leuk goochelen met cijfers Tom, maar daaruit kun je niet concluderen "Dat het wel mee valt". Daar is wel meer voor nodig.
Maar goed, het zal heus wel werken en geen mens die dat beetje extra jitter hoort
Maar goed, het zal heus wel werken en geen mens die dat beetje extra jitter hoort
Re: kabel voor spdif (intern)
Goed idee van die SCART kabel, en laten we dit stukje kabel inderdaad niet onderschatten. Het karakteristiek aansluiten is het belangrijkste, anders gaan we dat aan het geluid echt wel merken.
