Conrad Plate amp Bromt.
Moderator: Beheerdersteam
Conrad Plate amp Bromt.
Sinds een poosje heb ik het probleem dat mijn Plate amp van conrad Bromt.
Is er iemand die enig idee heeft wat dit zou kunnen zijn?
Ik vind het namelijk ondanks het lage volume van de brom erg irritant.
Groet Harm.
Is er iemand die enig idee heeft wat dit zou kunnen zijn?
Ik vind het namelijk ondanks het lage volume van de brom erg irritant.
Groet Harm.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Re: Conrad Plate amp Bromt.
Zo in 1 keer, spontaan? Iets veranderd aan de ingang, andere kabels gebruikt met juist wel/geen massa? Kun je trouwens eenvoudig proberen, als je niets aan de ingang(en) hebt hangen of deze hebt kortgesloten, bromt 'ie dan ook nog?
Zoja, iets in de voeding gaar, elco's oid? Werkt de versterker op zich nog goed, of vervormd het geluid?
Zoja, iets in de voeding gaar, elco's oid? Werkt de versterker op zich nog goed, of vervormd het geluid?
In geval van niets aangesloten bromt ie ook maar iets minder.
Weet niet of ie vervormt heb wel het idee dat ie minder output geeft. Maar dat kan ook slechts een idee zijn.
Het is volgens mij begonnen nadat mijn reciever ook vreemd is gaan doen.
Heb het ding ooit eens overgenomen van iemand die er ook bij vermeld heeft dat ie niet helemaal goed was.
Hij heeft het vervolgens tijden lang goed gedaan en zomaar ineens (na een paar maanden) begon ie korte ruis pulsen tegeven.
Los contact??
De ruispulsen zijn volgens mij op een hoger volume dan dat het gewone audio signaal wordt weergegeven en komt over alle speakers tegelijk.
Misschien dat dit de plate amp van de sub ook beschadigd heeft?
Harm.
Weet niet of ie vervormt heb wel het idee dat ie minder output geeft. Maar dat kan ook slechts een idee zijn.
Het is volgens mij begonnen nadat mijn reciever ook vreemd is gaan doen.
Heb het ding ooit eens overgenomen van iemand die er ook bij vermeld heeft dat ie niet helemaal goed was.
Hij heeft het vervolgens tijden lang goed gedaan en zomaar ineens (na een paar maanden) begon ie korte ruis pulsen tegeven.
Los contact??
De ruispulsen zijn volgens mij op een hoger volume dan dat het gewone audio signaal wordt weergegeven en komt over alle speakers tegelijk.
Misschien dat dit de plate amp van de sub ook beschadigd heeft?
Harm.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Het is te vaag om er zo wat van te zeggen, er is dus wel iets met de versterker zelf aan de hand, en kan ook voeding zijn. Kom je maar op 1 manier achter: meten.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
je hebt beide sticky topics over brommende/zoemende versterkers gelezen?
@ Hj.
Heb er doorheen gekeken maar had het idee dat het hier ging om de versterker zelf
Het gaat in dit geval om een bromtoon op de uitgang van de Sub amp
Groet,
Harm
Heb er doorheen gekeken maar had het idee dat het hier ging om de versterker zelf
Het gaat in dit geval om een bromtoon op de uitgang van de Sub amp
Groet,
Harm
- b_force
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
Ik zit eerder te denken aan een paar rotte elco's of de verbinding naar die elco's.
Heren,
dank voor al jullie input hier.
Het probleem denk ik inmiddels gevonden te hebben. Het gebrom is iig afgenomen tot een bijna niet hoorbaar niveau.
De oorzaak was waarschijnlijk de twee miniscule elcotjes die over de ingang (of uitgang kan ik me zo niet meer voor de geest halen) zitten
deze zagen er iig niet lekker meer uit. Over eentje zelfs een dikke bruine streep.
Heb hier een beetje wat aan gebogen en gedaan en het probleem lijkt verholpen in eerste instantie (los contact?).
Ik kan alleen de waarden niet achterhalen dus vervangen is nog geen optie.
Kan iemand mij hier misschien nog mee helpen?
Fotos volgen binnenkort.
dank voor al jullie input hier.
Het probleem denk ik inmiddels gevonden te hebben. Het gebrom is iig afgenomen tot een bijna niet hoorbaar niveau.
De oorzaak was waarschijnlijk de twee miniscule elcotjes die over de ingang (of uitgang kan ik me zo niet meer voor de geest halen) zitten
deze zagen er iig niet lekker meer uit. Over eentje zelfs een dikke bruine streep.
Heb hier een beetje wat aan gebogen en gedaan en het probleem lijkt verholpen in eerste instantie (los contact?).
Ik kan alleen de waarden niet achterhalen dus vervangen is nog geen optie.
Kan iemand mij hier misschien nog mee helpen?
Fotos volgen binnenkort.