projekt egalisatiemortel
Moderator: Beheerdersteam
Re: projekt egalisatiemortel
Ik ben er ook bang voorhannesie schreef:Dat gaat dus helemaal goed komen.
Re: projekt egalisatiemortel
De testbaffle is van 18mm mdf, prutkwaliteit. De uiteindelijke baffles worden van 30mm mdf. Over de afwerking zit ik nog diep te peinzen. Ik zou de baffles kunnen laten spuiten, maar dan heb ik het niet zelf gedaan. Zelf doen, en dan met een half resultaat met stofjes etc. te zitten is uiteraard ook niet waar ik op zit te wachten.Pjotr schreef:Wat is/wordt het? MDF of fraai wit geolied berken of essen?
Ik zou er wel iets aparts mee willen doen, maar ik weet nog niet wat.
Re: projekt egalisatiemortel
Zoals ik al suggereerde, fineren in een lichte houtsoort en met witte olie afwerken. Dat moet dan wel je smaak zijn en in je interieur passen.Arno schreef:De testbaffle is van 18mm mdf, prutkwaliteit. De uiteindelijke baffles worden van 30mm mdf. Over de afwerking zit ik nog diep te peinzen. Ik zou de baffles kunnen laten spuiten, maar dan heb ik het niet zelf gedaan. Zelf doen, en dan met een half resultaat met stofjes etc. te zitten is uiteraard ook niet waar ik op zit te wachten.Pjotr schreef:Wat is/wordt het? MDF of fraai wit geolied berken of essen?
Ik zou er wel iets aparts mee willen doen, maar ik weet nog niet wat.
Anders geolied donker hout als je dat mooier vindt. Ik denk dat de uitstraling van natuurlijk hout met olie geconserveerd erg fraai combineert met het natuurlijke steenachtige van mortel.
Re: projekt egalisatiemortel
Hout is mooi. Ik zat zelf meer te denken aan iets van 'geroest staal-look'. Alsof het een baffle is van 30mm dik staal dat een lange tijd buiten heeft gestaan. Maar dat is lastig.
Re: projekt egalisatiemortel
Kan wel maar wordt erg donker. Vrienden van mijn ouders hebben daar de schouw van de open haard van gemaakt: Diep ingeroest staalplaat met daar overheen een matte vernislaag. Denk dat het makkelijker is om een fraaie roodbruine fineer uit te zoeken. Iets van Mahonie ofzo. Zelf vind ik dat lichte op jouw foto wel mooi.
Re: projekt egalisatiemortel
Corton staal??
Ik dacht dat je nog van die dikke Bamboe had staan, mooie lijntjes, transparant wit? erbij of over?
Ik dacht dat je nog van die dikke Bamboe had staan, mooie lijntjes, transparant wit? erbij of over?
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: projekt egalisatiemortel
Ikzelf ben erg gecharmeerd van het uiterlijk van kops berkenmultiplex en een transparante lak.Arno schreef:Ik zou er wel iets aparts mee willen doen, maar ik weet nog niet wat.
Gaat er denk ik erg fraai uitzien in combinatie met het beton, al die streepjes.
Als je daar een baffle van 30mm van wilt maken dan ben je wel ff bezig, worden een hoop stripjes zagen en aan elkaar plakken.
Re: projekt egalisatiemortel
Uhh...?? Jij wil er een zebra van maken?MechanicalAnimal schreef:Als je daar een baffle van 30mm van wilt maken dan ben je wel ff bezig, worden een hoop stripjes zagen en aan elkaar plakken.
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: projekt egalisatiemortel
Overdrijven is ook een kunst he
wordt echt fraai, supermooi contrast, trust me
wordt echt fraai, supermooi contrast, trust me
Re: projekt egalisatiemortel
Dat had ik wel, maar dat kan ik op de een of andere manier nergens meer vindendre schreef:ja arno,bamboe!
Ik heb nog genoeg berken plexwood liggen, maar dat is niet wat ik wil. Eigenlijk wil ik helemaal geen houtMechanicalAnimal schreef:Ikzelf ben erg gecharmeerd van het uiterlijk van kops berkenmultiplex en een transparante lak.
Gaat er denk ik erg fraai uitzien in combinatie met het beton, al die streepjes.
Als je daar een baffle van 30mm van wilt maken dan ben je wel ff bezig, worden een hoop stripjes zagen en aan elkaar plakken.
Re: projekt egalisatiemortel
bamboe kun je zo krijgen,maar ik heb het idee dat dat wat te gewoontjes is 
Re: projekt egalisatiemortel
Kom ik toch weer in de buurt van gieten
-Ik word moe van mezelf-
-Ik word moe van mezelf-
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: projekt egalisatiemortel
okayArno schreef:Ik heb nog genoeg berken plexwood liggen, maar dat is niet wat ik wil. Eigenlijk wil ik helemaal geen hout
Wat dacht je van, als je toch aan het gieten bent, dat composiet waar ze keukenbladen van gieten?
Mooie quartz-granieten baffle
Re: projekt egalisatiemortel
Arno schreef:Kom ik toch weer in de buurt van gieten![]()
-Ik word moe van mezelf-
ik wordt weer trots op je!
gewoon doen!
Re: projekt egalisatiemortel
Maak dan een contrast met zwart Perspex, lekker contrasterend.
Glimt lekker in het donker. en je kunt er je haar in kammen, kan je weer met een spiegel minder in huis door.
Glimt lekker in het donker. en je kunt er je haar in kammen, kan je weer met een spiegel minder in huis door.
Re: projekt egalisatiemortel
Nou ja, je kunt ook een heleboel bamboestokjes aan elkaar lijmen: Een beetje van Dre en een beetje van het MechanicalAnimaldre schreef:bamboe kun je zo krijgen,maar ik heb het idee dat dat wat te gewoontjes is
Arno, wat dacht je van de MDF baffle afwerken met lijm/kunsthars met zilverzand/strandzand er in gestrooid? Of met dat spul wat bij Hans op de vloer ligt?
Laatst gewijzigd door Pjotr op wo 04 mei 2011, 22:01, 1 keer totaal gewijzigd.
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: projekt egalisatiemortel
Weet jij hoeveel kindervingers daar in huis aanwezig zijn op sommige tijden?hannesie schreef:Maak dan een contrast met zwart Perspex
Goed bezigPjotr schreef:Nou ja, je kunt ook een heleboel bamboestokjes aan elkaar lijmen: Een beetje van Dre en een beetje van het MechanicalAnimaldre schreef:bamboe kun je zo krijgen,maar ik heb het idee dat dat wat te gewoontjes is![]()
Arno, wat dacht je van de MDF baffle afwerken met lijm/kunsthars met zilverzand/strandzand er in gestrooid?
Re: projekt egalisatiemortel
Mijn vrouw heeft dat een keer gedaan. Die moest stenen zuilen maken voor een kunstwerk maar is handiger met polyester. Was ook een stuk lichter en makkelijker te vervoeren.MechanicalAnimal schreef:..........en dat zandstrooiverhaal is ook leuk
Ik denk dat je bij een bedrijf voor gietvloeren best wel wat ideeën kunt opdoen w.d.b.
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: projekt egalisatiemortel
handy!Pjotr schreef:Mijn vrouw heeft dat een keer gedaan. Die moest stenen zuilen maken voor een kunstwerk maar is handiger met polyester. Was ook een stuk lichter en makkelijker te vervoeren.
Ik denk dat je bij een bedrijf voor gietvloeren best wel wat ideeën kunt opdoen w.d.b.
ook een goeie, gietvloeren kun je in elke RAL-kleur krijgen die je maar wilt.
Re: projekt egalisatiemortel
Ik heb nog wel een paar staaltjes liggen in verschillende korrelgrotes.
En het adres heb ik er ook wel bij.
En het adres heb ik er ook wel bij.
Re: projekt egalisatiemortel
Dit ga je natuurlijk niet geloven, maar exact dat idee is in mijn hoofd ook al de revue gepasseerd.Pjotr schreef:Arno, wat dacht je van de MDF baffle afwerken met lijm/kunsthars met zilverzand/strandzand er in gestrooid?
Re: projekt egalisatiemortel
Dat geloven we inderdaad nietArno schreef:Dit ga je natuurlijk niet geloven, maar exact dat idee is in mijn hoofd ook al de revue gepasseerd.
Ik heb een adresje in Alblasserdam, niet duur, en ik heb ook nog een zakje van die korrels liggen hier.
Wel grijs gemêleerd.
Mijn surfplank heb ik destijds ook bestrooid met zilverzand voor de antislip.
