Beste forumleden,
Een tijdje geleden heb ik een subwoofermodule van Mivoc gekocht in Duitsland bij Technik Outlet Hamm.
Op zich werkt het naar tevredenheid, maar er is een kleinigheidje: de module gaat om de haverklap uit.
Gezien de tonen (hoogte en volume) varieert het op basis van het uitgangssignaal van de receiver.
Dat uitgangssignaal staat al op maximale uitsturing.
Hoe kan ik de ingangsgevoeligheid verhogen van de module? Helaas heb ik geen schema en zelfs geen type aanduiding meer...
Het is een "el cheapo" OEM uiitvoering van de AM 80, met minder uitgangsvermogen.
Ik hoop dat een van jullie een simpele oplossing heeft...
Groet,
Frank
Ingangsgevoeligheid Mivoc subwoofermodule
Moderator: Beheerdersteam
Re: Ingangsgevoeligheid Mivoc subwoofermodule
Hallo Teigetje,
Ik heb hetzelfde euvel met de 150W module van Conrad, bij een te laag volume van de receiver schakelt de module af, om met een piek in het signaal (bij de TV meestal de reclame, die er platgecomprimeert in klapt...)
Ik heb de 'easy way out' genomen en de module gewoon 'aan' gezet, de signaal detectie gebruik ik niet meer.
Als ik de receiver uit zet, is het uitzetten van de submodule al de volgende handeling geworden.
Groeten, Jan.
Ik heb hetzelfde euvel met de 150W module van Conrad, bij een te laag volume van de receiver schakelt de module af, om met een piek in het signaal (bij de TV meestal de reclame, die er platgecomprimeert in klapt...)
Ik heb de 'easy way out' genomen en de module gewoon 'aan' gezet, de signaal detectie gebruik ik niet meer.
Als ik de receiver uit zet, is het uitzetten van de submodule al de volgende handeling geworden.
Groeten, Jan.
Ik heb zelf ook de Mivoc am-80 subversterker en ik heb hem ook altijd aan staan.
Qua stroomverbruik maakt het eigenlijk niks uit. in Stand-by neemt hij 5-6watt en als hij aan staat neemt hij 6-7 watt.. Dus daar hoef je het al niet voor te doen..
Wat hij neemt als hij uitstaat weet ik niet, maar kan ik als ik thuis kom wel even snel meten.
Qua stroomverbruik maakt het eigenlijk niks uit. in Stand-by neemt hij 5-6watt en als hij aan staat neemt hij 6-7 watt.. Dus daar hoef je het al niet voor te doen..
Wat hij neemt als hij uitstaat weet ik niet, maar kan ik als ik thuis kom wel even snel meten.
Lieuwe en pompebled,
Bedankt voor de tip! Eigenlijk erg simpel inderdaad... Dat ik daar zelf dan weer niet op kom... Zal wel iets met de haarkleur te maken hebben
.
Klein minpuntje: ik hoor nu een lichte brom wanneer het signaal erg klein is
Mogelijk een aardlus? De receiver en subwoofer zitten niet op hetzelfde stopcontact, zou dat de oorzaak kunnen zijn?
Groet, Frank
Bedankt voor de tip! Eigenlijk erg simpel inderdaad... Dat ik daar zelf dan weer niet op kom... Zal wel iets met de haarkleur te maken hebben
Klein minpuntje: ik hoor nu een lichte brom wanneer het signaal erg klein is
Groet, Frank
De sub heeft als het goed is niet eens een geaarde stekker. Is de bron geaard?
Die van mij is helemaal stil, maar de bron zit wel geaard (niet via een geaard stopcontact, maar via een omweg naar de kabelaansluiting
).
Indien je een jack->2xtulp kabel gebruikt, trek dan een van de 2 stekkertjes los, misschien helpt dit?
Die van mij is helemaal stil, maar de bron zit wel geaard (niet via een geaard stopcontact, maar via een omweg naar de kabelaansluiting
Indien je een jack->2xtulp kabel gebruikt, trek dan een van de 2 stekkertjes los, misschien helpt dit?