Specs W4-655C

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Ronkel

Specs W4-655C

Bericht door Ronkel »

Beste forummers, ik zat eens te kijken naar een 4" mid met hoge power-handling en hoog rendement. Iets veel beters dan een Tangband W4-655C ben ik niet tegengekomen, maar de specs daarvan zijn me niet helemaal duidelijk.

Op Spectrumaudio staat een power handling van 40 W (RMS?) vermeld. De datasheet van de W4-655SA vermeldt 40 W RMS, de datasheet van de W4-655SH vermeldt 25 W RMS.

Heeft iemand enig idee hoe het zit met de W4-655C versie? Henkjan misschien? :mrgreen:
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Re: Specs W4-655C

Bericht door Henkjan »

qua harde getallen voor belastbaarheid is het datasheet het enige dat ik heb. maar voor hoge belastbaarheid kan je beter naar wat anders dan een breedbander kijken lijkt me, die zijn licht gehouden met dus ook een lichte spreekspoel. hoe wil je 'm precies gaan inzetten?
Ronkel

Re: Specs W4-655C

Bericht door Ronkel »

Henkjan schreef:
qua harde getallen voor belastbaarheid is het datasheet het enige dat ik heb. maar voor hoge belastbaarheid kan je beter naar wat anders dan een breedbander kijken lijkt me, die zijn licht gehouden met dus ook een lichte spreekspoel. hoe wil je 'm precies gaan inzetten?
Ik had in eerste instantie ook gekeken naar alternatieven, maar 4" midwoofers hebben allemaal zo'n laag rendement, vandaar dat ik op dit ding uitkwam. Ik wilde kijken of het wat is als OB mid vanaf 500 Hz (en mocht dat niet zo zijn, gewoon in een kastje bouwen, speakertje voor 'erbij').

De spreekspoeldiameter van alle varianten is gewoon 25 mm trouwens, dus ik vraag me af waar het verschil in power handling dan vandaan komt. Je ziet dat ook bij de W4-657.
Plaats reactie