Blanda Rapide MiniDSP ++ Project

Complete sets, maar ook bijvoorbeeld hifi-meubels

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project

Bericht door hannesie »

:mrgreen: Het was om even te kijken hoeveel ruimte ik had in de breedte.

Inderdaad, I2S moet zo kort mogelijk, ik had juist wat soepele afgeschermde kabel gevonden (Prefer).
Laatst gewijzigd door hannesie op ma 04 apr 2011, 15:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
cobaltjeh
Berichten: 1583
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 14:12
Locatie: Dongen

Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project

Bericht door cobaltjeh »

Helemaal duidelijk :oops: , ben benieuwd of je dat nog gaat merken in kwaliteit.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project

Bericht door hannesie »

Het paneeltje van Scheaffer is binnen. :mrgreen: :oops:

De aansluitingen voor de Optische en USB voor het afregelen aan de achterzijde zijn
redelijk tot goed te noemen.
Echter, stom rund dat ik ben, :roll: heb ik de gaten voor de gebalanceerde uitgangen wel gemeten maar blijkbaar niet gecorrigeerd. :evil:

Ze moeten 23 mm zijn, dus een millimeter te klein om ze juist via de achter/binnenzijde te monteren.

Dat word dus schuren of zo, ik heb wel een 24 mm hout speedboor maar dus geen 23 mm metaal boor.
IMG_1360a.jpg
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project

Bericht door knuisje »

Ziet er mooi uit! Jammer van de te kleine gaten. Dat wordt vijlen.
Gebruikersavatar
cobaltjeh
Berichten: 1583
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 14:12
Locatie: Dongen

Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project

Bericht door cobaltjeh »

Mooi paneeltje, ik ga binnekort aan de voorkant beginnen.

Heb je geen nabewerking van het paneel gedaan? Het lijkt er op dat de gaten gewoon alu kleur zijn.

Jammer dat je de vijl er bij moet passen, ik zou zeggen voorzichtig met een vijl, dremel aan de gang.
Of je zou een trappenboor van precies de maat moeten hebben.
Gebruikersavatar
MichaelB
Berichten: 2060
Lid geworden op: vr 04 jul 2008, 10:49
Locatie: Soest

Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project

Bericht door MichaelB »

Ik heb hetzelfde gehad met een aansluiting. Daar voor heb ik zo'n slijpmop in m'n boorkolom gezet en in het gat geduwd (zodat het een beetje vast zit). Zet je boormachine aan en ga voorzichtig op en neer. Ben je zo klaar en het is nog steeds een mooi rond gat.
KM613H.jpg
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project

Bericht door Wowly »

idd trappenboor zou ideaal zijn. Ik heb er hier drie liggen die je kunt lenen, maar helaas zit er geen 23 tussen, wel 22 en 24....
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project

Bericht door hannesie »

Ik was vanmorgen even bij mijn zus en zag iets dergelijks liggen als dat, goed idee. :sure:
Afbeelding

Lijkt mij inderdaad een goede optie, beter als vijlen, dat doe ik vast niet zo goed en snel als dit tooltje.
cobaltjeh schreef:
Heb je geen nabewerking van het paneel gedaan? Het lijkt er op dat de gaten gewoon alu kleur zijn.
Ik heb inderdaad de gaten gelaten als te zien, er komen geen delen in beeld en de tekst is dan in alu, heb ik bij mijn huidige doos Pre ook.
Laatst gewijzigd door hannesie op ma 18 apr 2011, 21:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36744
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project

Bericht door Pjotr »

hannesie schreef:
Ik was vanmorgen even bij mijn zus en zag iets dergelijks liggen als dat, goed idee. :sure:
Afbeelding

Lijkt mij inderdaad een goede optie, beter als vijlen, dat doe ik vast niet zo goed en snel als dit tooltje.
Wat moet jouw zus daar nou mee? :shock: :hide:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project

Bericht door hannesie »

Pjotr schreef:
hannesie schreef:
Ik was vanmorgen even bij mijn zus en zag iets dergelijks liggen als dat, goed idee. :sure:

Lijkt mij inderdaad een goede optie, beter als vijlen, dat doe ik vast niet zo goed en snel als dit tooltje.
Wat moet jouw zus daar nou mee? :shock: :hide:
Ik moest even zoeken tussen het gereedschap van mijn overleden zwager. :oops: , ben daar dus niet bekend mee en vond daar zelfs (elektrisch) gereedschap van meer dan 40 jaar geleden, die waren bij mij al jaren niet meer in gebruik, of versleten.
Gebruikersavatar
cobaltjeh
Berichten: 1583
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 14:12
Locatie: Dongen

Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project

Bericht door cobaltjeh »

hannesie schreef:
cobaltjeh schreef:
Heb je geen nabewerking van het paneel gedaan? Het lijkt er op dat de gaten gewoon alu kleur zijn.
Ik heb inderdaad de gaten gelaten als te zien, er komen geen delen in beeld en de tekst is dan in alu, heb ik bij mijn huidige doos Pre ook.
Ah natuurlijk anders moet je ook weer extra betalen voor het inkleuren van de letters, goh dat is wel slim. Daar had ik nog niet aan gedacht.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project

Bericht door hannesie »

Ik heb het geprobeerd met een schuurrollertje van Dremel maar die was te groot, paste niet.

Toen eens gekeken bij de concurrent, Proxxon die had dan 20 mm, maar dat werkt dus niet echt met een boormachine. :cry:

Getob, en het word dan ook niet echt mooier, dus nu maar de Bax-shop de betere passende besteld, de Neutrik NC3MAH.
NC3MAH.jpg
Het gat wat in de achterzijde is gemaakt is eigenlijk voor de PCB uitvoering, dat kan ik beter aan de binnenzijde oplossen, praktisch denken het dat. :oops:
Dus niet tegen de stroom inzwemmen, maar dan meegaan in de fout die ik al had gemaakt. :D

Het paneel wat aan de achterzijde zit is te "kostbaar" om mee te dollen.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project

Bericht door hannesie »

Om de Neutrik's in het achterpaneel te bevestigen heb je schroefjes nodig. :oops:


Ik ben dus op zoek gegaan naar die specifieke schroefje die dan goed in de kunststof passen.

Dat is dus een eindeloze weg. :twisted:

Alle bouwmarkten bezocht, geen goede schroef voor dat soort kunststof te vinden, een speciaal zaak had het ook niet.
Bij mijn RelaiXed had ik schroefjes gebruikt uit een kapotte videorecorder, maar die had is dus niet meer, weggebracht naar de Vuilstort/milieustraat.

Vandaag dus maar eens gaan kijken of er misschien daar ook de oplossing te vinden is. :D

Ja, die was er maar ik mocht geen apparaat meenemen om de schroefjes eruit te halen, het word 24 uur bewaakt en het mocht dus niet van de toezichthouders.
Ik kon dus wel even een schroevendraaier lenen, en dus de schroefjes eruit gedraaid buiten het zicht van de camera, (een oude Denon) en ook maar gelijk een paar voetjes die er onder zaten ook maar even geconfisqueerd. :mrgreen:
IMG_1423.JPG
Het zit nu dus prima.... :rock:
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project

Bericht door knuisje »

Slim! :mrgreen:
Gebruikersavatar
blueznl
Berichten: 469
Lid geworden op: vr 21 sep 2007, 21:40

Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project

Bericht door blueznl »

Er zijn (waren?) 'getrapte ruimers' welke op een boormachine passen, waarmee je het gat kunt opboren.

(Een soort kerstboom op een steeltje.)

Er zijn ook tapse soortgelijke ruimers, maar dan moet je wat vaker meten :-)
Gebruikersavatar
cobaltjeh
Berichten: 1583
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 14:12
Locatie: Dongen

Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project

Bericht door cobaltjeh »

Vreemd dat ze zoveel moeite doen, om het ''vuil'' te bewaken. Bij mij mag iedereen mijn oude rotzooi gratis komen halen hoor :lol:.

Maar die pluggen vallen er erg mooi in!
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project

Bericht door hannesie »

blueznl schreef:
Er zijn (waren?) 'getrapte ruimers' welke op een boormachine passen, waarmee je het gat kunt opboren.
(Een soort kerstboom op een steeltje.)
Er zijn ook tapse soortgelijke ruimers, maar dan moet je wat vaker meten :-)
Ik heb ze in mijn handen gehad, maar net geen 23 mm wel 22/24 in de trapje, net niet je van het.
Ik heb nu, de deels opgeschuurde zichtbare, opening in de wand even met een zwarte viltstift bewerkt, en de andere past zuigend. :D
Ik ga nu maar eens serieus vaart maken, maar wel rustig aan. :lol:

Ik moet nog even kijken of die ene HK-Dac nog wel goed functioneert, ik heb wat zitten klooien, controle is dan wel op zijn plaats voor dat we er definitief verder aan gaan solderen.
cobaltjeh schreef:
Vreemd dat ze zoveel moeite doen, om het ''vuil'' te bewaken. Bij mij mag iedereen mijn oude rotzooi gratis komen halen hoor :lol:.
Er is blijkbaar het 1 en ander wel eens weggehaald op een minder nette wijze, vervolgens de trafo e.d. er uit slopen voor het koper en dan gedumpt op een hoek van de straat, tevens werd er wel eens zonder controle gedumpt, althans werd mij verteld.
Blijkbaar is dat de reden voor het continue bewaken. :mrgreen:

Die inbouw Neutriks zijn ook maar €0,90 p/st :lol:
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project

Bericht door b_force »

Deze dingen bedoel je? :wink:

http://www.borentappenschuren.nl/catego ... appenboren

Daar zit wel 22,5mm en 23,5mm tussen
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project

Bericht door hannesie »

hannesie schreef:
Ik moet nog even kijken of die ene HK-Dac nog wel goed functioneert, ik heb wat zitten klooien, controle is dan wel op zijn plaats voor dat we er definitief verder aan gaan solderen.
Die inbouw Neutriks zijn ook maar €0,90 p/st :lol:
Ik heb het maar even aangesloten en het speelt inderdaad nog zoals het moet. :mrgreen:
IMG_1429.jpg
Waar ik eerst dacht dat de tikken in het volume een aarde kwestie was , denk ik nu dat de relais die ik heb gebruikt niet helemaal vrij zijn van "fouten", bij de volumes die ik meestal niet gebruik bij normaal luisteren gaat het goed, maar ga ik het verder open schroeven (volume) dan kom ik bij de relais die bijna nooit gebruikt worden en hoor ik tikken, maar toch wel duidelijk dat die bij ongebalanceerd niet voorkomen. :?: , toch een aarde probleem bij de RelaiXed :idea:

Nou ja als het met de minidsp maar niet gebeurd. :)
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project

Bericht door hannesie »

Even een bericht van voortgang.

Afgelopen week was ik in Wijk aan Zee, en dat is dan niet meer zo ver van Julianadorp waar knuisje woont.

We hebben daar de soldeerbout maar even opgewarmd, na eerst wat te kletsen en luisteren.

Er is dus nu een + je en een -netje :mrgreen:
Om het verhaal duidelijker weer te geven, we hebben de CS8416 receiverchip gedemonteerd, het minnetje dus :lol: , er zit dus nu een chip minder opm de print, en vervolgens de soldeerpunten van die chip gebruikt om het I2S signaal van de MiniDsp naar de HK-Dac te leiden, gelijk ook maar even wat met het lijmpistool de aansluitingen gefixeerd om dat het wat kwetsbaar is in mijn handen. :oops:
Dat moet dus het duidelijke + je worden.
Het plusje komt dus op naam van Knuisje die mij hier heel erg mee heeft geholpen.
Hier bleek ook weer, kennis :idea: is macht.
Bedankt Peter. :!:

:sure:
IMG_1439.JPG
Daarnaast is het voor mij de eerste keer dat ik verschillende printen in een kast moest bouwen.

Ik had iemand eens een truc zien doe met iets van kneedklei.
Dat heb ik niet, maar wel dubbelzijdig plakband. :mrgreen:
IMG_1430.JPG
Ook voor de voeding van de DSP een opzet.
IMG_1432.JPG
Ik constateer nu ook dat ik de uitsparingen voor de MiniDsp beter wat meer naar de zijkant had kunnen plaatsen, het is met de aansluitingen van de digitale ingangen toch wel wat krap.

Het ging zo makkelijk met dubbelzijdige plakband dat ik dacht het kan ook wel zonder, en gelijk ga ik de mist in, ik moet nu erg royale gaatjes maken. :oops: :oops: :roll:
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project

Bericht door knuisje »

Graag gedaan hannesie. In eerste instantie kregen we geen geluid. Alle verbindingen en instellingen gecontroleerd maar niets hielp. Tot we op het lumineuze idee kwamen om de spanning op de HK-dac te zetten. :lol:
Vergeet niet een massadraadje te trekken tussen AGND op de HK-dac en de xlr-connectors.

p.s. je harp-cd klinkt heel mooi bij mij. :D
Gebruikersavatar
cobaltjeh
Berichten: 1583
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 14:12
Locatie: Dongen

Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project

Bericht door cobaltjeh »

Kijk die hkdac is flink onder handen genomen :).

Kastje krijgt langzaam aan wat vulling. Gaat stiekem toch veel tijd in zitten. :D

Gaat de voorkant ook door schaeffer gemaakt worden?
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project

Bericht door hannesie »

Voor het frontpaneel wil ik mijn broer aardig aankijken, die heeft een draaibank en professionele boor en frees mogelijkheden zonder computer. :)

Hij heeft toen ook de voorzijde van mijn RelaiXed gedaan, nu gaan we dus een graadje moeilijker.

Als ik alles eerst met schilderstape afplak, en vervolgens daar de afmetingen op afteken gaat dat prima.
Eerst maar eens zien zien dat we de boel goed kunnen afstellen, dan komt het frontje ook wel. :sure:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project

Bericht door hannesie »

Tussendoor word er op andere vlakken ook nog wel gescoord.

Het is nog in een pril stadium, maar ik zie al wel, met wat zwarte structuurspray dat er weer iets moois van gemaakt kan worden.
De Blanda schalen met de Dayton 215 - 8-8 met nu zo ongeveer 10 liter volume. :rock:

Ik ben benieuwd, naast de Hypex 180 van Knuisje en de SMPS voedingen, in een klein kastje (in de stijl van Vinculum zijn metalen/aluminium vouwkasten) kan het best wel eens heel leuk worden voor het aansturen van dit geheel.
Yep, ik krijg er best zin in. :D
Bijlagen
Afbeelding 081.jpg
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project

Bericht door dre »

gaaf! 8)
Plaats reactie