Nee sorry, die heb ik zelf hard nodig voor de verbouwing hier in m'n huisknuisje schreef:... Heb je ook Gamma kadobonnen?![]()
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen - Werkt aan z'n sociale vaardigheden
Moderator: Beheerdersteam
Nee sorry, die heb ik zelf hard nodig voor de verbouwing hier in m'n huisknuisje schreef:... Heb je ook Gamma kadobonnen?![]()
Stuur die PDF dan nog maar een keer want ik kan 'm niet meer vindenPjotr schreef:Druk je er toch een paar bij
Inderdaad! Door de uitstekende print van Knuisje ben ik voor nu afgestapt van de UCD's voor mijn actieve luidsprekers. Mijn budget is daar heel erg blij mee.knuisje schreef:Doe maar naar mij. Heb je ook Gamma kadobonnen?SSassen schreef:+1, u begrijpt het volkomen, waar mag de kadobon naartoe?![]()
knuisje - Werkt aan z'n soldeervaardigheden
Waarom zou je zo min mogelijk willen als onder een bepaalde grenswaarde ook volstaat?SSassen schreef:Mijn insteek is om van bron tot weergever een audioketen te hebben die zelf zo min mogelijk toevoegt (of weglaat) van het door de bron geproduceerde signaal, om dan een versterker te gaan gebruiken zoals de Tripath is vloeken in de kerk.k.p. schreef:Mee eens?
gr Kevin
Omdat er niet zoiets bestaat als een vaste grenswaarde. Maskering treedt bijvoorbeeld op als de weergever aanzienlijk meer vervormt dan de versterker en vice versa. Waar luister je dan naar? En waar leg je dan de grenswaarde? De enige juiste manier is om de audioketen an-sich te bekijken en dat betekent dus dat je feitelijk uitgaat van het aloude spreekwoord: de ketting is zo sterk als de zwakste schakel.b_force schreef:Waarom zou je zo min mogelijk willen als onder een bepaalde grenswaarde ook volstaat?
Laten we in het belang van de discussie nu eens stellen dat er zoiets is als een vaste grenswaarde. Dan kan je stellen dat voor een versterker een grenswaarde A een minimum vereiste is, waar A ligt en wat voor dimensie A heeft doet er even niet toe. Voor de voorversterker stel je grenswaarde B als minimum. Ook voor de bron, de weergever, etc. stel je zo grenswaardes (C, D, E, etc.) op. Bekijk nu de audioketen eens als geheel, wat valt je dan op?b_force schreef:Ik wil juist zeggen dat het valt of staat met de hoorbare grenswaarde.
Alles onder die grenswaarde is weggegooide moeite (gehoormatig gezien uiteraard).
Dus behoorlijk bepalend technisch aspect (de waarnemer = wij, zelf)
Natuurlijk doe ik dat wel.dre schreef:bart,streef jij niet naar een zo goed/reeel mogenlijk geluid dan?
als ik het zo lees vind jij ongeveer in de richting een prima niveau......
terwijl je met jouw capaciteiten zeker in staat ben om op zeer hoog niveau te komen.....
da`s toch zonde van je tijd?
dit lijkt mij juist de meest motiverende en leerzame weg........Uiteraard is een andere weg ALLES zo goed mogelijk maken als maar kan.
Naar mijn mening is dat de "lompe" "quick & dirty" oplossing.
Je weet immers absoluut niet waar je nu de meeste moeite insteekt of in moet steken
(buiten het feit dat je misschien helemaal niet meer weet wat je nu aan het doen bent).
Weggegooide moeite als blijkt dat het dus uiteindelijk ook met minder kan.
(en je het verschil toch niet waarneemt)
Je lijkt jezelf tegen te spreken.dre schreef:dit lijkt mij juist de meest motiverende en leerzame weg........Uiteraard is een andere weg ALLES zo goed mogelijk maken als maar kan.
Naar mijn mening is dat de "lompe" "quick & dirty" oplossing.
Je weet immers absoluut niet waar je nu de meeste moeite insteekt of in moet steken
(buiten het feit dat je misschien helemaal niet meer weet wat je nu aan het doen bent).
Weggegooide moeite als blijkt dat het dus uiteindelijk ook met minder kan.
(en je het verschil toch niet waarneemt)
maar ieder z`n eigen weg naar zijn audio heaven zeg maar.....
ik vind:beter 1 goed project als een hoop klein geklooi in de marge(kost trouwens net zo veel)
voel je je aangesproken?Overigens respecteer en accepteer ik anderen altijd.
Snap niet zo goed dat het er nu bij wordt gehaald, want dat is volgens mij nooit ter discussies gesteld.
Moeilijkste weg is kwantificeren van de grenswaarden.dre schreef:als je de `moeilijkste`weg al niet probeert......
Ik dacht dat ik morgen(ochtend) pas terug zou zij.SSassen schreef:Ik heb aangevinkt op m'n kalender dat je zondag pas reageert, vanwaar deze haast? Waren ze je nu al zat bij de familie?![]()
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen - HiFi gecertificeerd forumlid
Waar heb je mij dat zien beweren?dre schreef:dus alles wat in theorie zo is is in de praktijk ook zo?
dan krijg je nog heel wat voor je kiezen kerel!