zet anders ff een filmpje up jijbuisArno schreef:Jammer dat je net iets te ver weg woont, anders kwam ik het even voordoen![]()
in elk geval: gewoon oefenen op wat resthout
(iets zegt me dat je wel wat hebt liggen)
Moderator: Beheerdersteam
zet anders ff een filmpje up jijbuisArno schreef:Jammer dat je net iets te ver weg woont, anders kwam ik het even voordoen![]()
Da's mijn indruk ook, veel mensen walsen daar nogal overheen, maar dat gebeurt hier wel meer de laatste tijd.dre schreef:luisteren naar z`n tips zou al heel wat zijn.......
Ook nog genoeg mensen die erg blij zijn met alle tips, en commentaar die je krijgt op het forum.SSassen schreef:Da's mijn indruk ook, veel mensen walsen daar nogal overheen, maar dat gebeurt hier wel meer de laatste tijd.dre schreef:luisteren naar z`n tips zou al heel wat zijn.......
Ook al ben je het er niet mee eenscobaltjeh schreef:Ook nog genoeg mensen die erg blij zijn met alle tips, en commentaar die je krijgt op het forum.SSassen schreef:Da's mijn indruk ook, veel mensen walsen daar nogal overheen, maar dat gebeurt hier wel meer de laatste tijd.dre schreef:luisteren naar z`n tips zou al heel wat zijn.......
Daar valt gewoon erg veel van te leren!
goede tips.Wowly schreef:Je kunt de hoeken met een goede zaag zagen uit de hand; in het begin even goed in de gaten houd dat je goed langs het vlak gaat. Houd vlees over om de hoeken later mooi bij te schaven. Met geduld en goede belichting krijg je supervlakke facetten die je niet persé hoeft te "fineren" met mdf. Houd er wel rekening mee dat als je verlijmde mdf-stukken hebt deze "kops" later zeer waarschijnlijk zullen gaan werken waardoor je naadjes gaat zien.
Als het schaven te lastig is kun je ze met grof schuurpapier op een plank afschuren. Door de vlakke plank krijg je ook een mooi glad vlak. Alleen duurt het een stuk langer hahaha.
Ook al zie je het vaak gebeuren; met je zaag (koop geen slechte zaag) zonder geleiders werken. Je zaag is na enkele halen al stuk (de tandjes zijn meteen vervormd door de geleiders en kan niet goed meer "ruimen"). probeer je onderarm in de juiste richting te houden als je zaagt, je onderarm stuurt, niet je hand of je pols. Houd dat in gedachten als je zaagt en het zagen loopt" heerlijk (tenminste, in droog hout)
kom de boel wel langsbrengenArno schreef:Jammer dat je net iets te ver weg woont, anders kwam ik het even voordoen![]()
okay dan! enne...neuj.......ik denk dat ik wel een paar jaar weer vooruit kandre schreef:gewoon doen,kwaad kan het zeker niet!
of je moet hierna weer snel een nieuw plan gaan bouwen
Als ik het goed onthouden heb is dat in het laagste facet aan de onderzijde van een van de laagkasten toch?ToTo schreef:Ondanks alle behandelingen is er bij mij toch 1 barstje ontstaan.
Dus ik zou voor zoveel mogelijk fineren met MDF of zoiets gaan.
Of het geheel moet makkelijk bij te werken zijn qua lak.
Als ze eenmaal staan wil je ze niet meer verplaatsen![]()
Of je moet een tweede hernia willen.
Christian postte een hele mooie tip zoals hij een schuin facer heeft gefreest aan zijn luidspreker.Wowly schreef:Slim gedacht, dat van die bovenfrees! Dat is natuurlijk helemaal goed.
Ik ga het fineren met MDF nog wel even bekijken als alternatief. De hele boel moet dan wel op zijn kop hier.Wowly schreef:Ik zou trouwens ruud's advies opvolgen. Zelfs met zijn voorbereidingen en laksoort was het mdf niet te temmen. Bij mijn refmons zitten ook 4mm mdf plaatjes op de facetten. Deze zijn niet in verstek gemaakt tegen elkaar, maar kops. Zelfs nu zie je nog een héle kleine doortekening van een van de kopse zijden van zo'n 4 mm plaatje onder het fineer (paperbacked fineer). Dus ook dan blijf je kans houden op werking. tsja, je werkt nu eenmaal met hout hé? die pro's zoals Arno werken vaak met de regel "gelijk is ongelijk" en zorgen voor een v-naadje op naden, of dat hout elkaar duidelijk overlapt kops. Dan kan het hout werken wat het wil, het blijft ook op de langere termijn zeer fraai.
Dan moet je ze eerst nog wel opgetild krijgenMechanicalAnimal schreef:ook handig met ZBA-meetingen, gewoon achter in een aanhanger smijten
Dude schreef:
Scheeld je weer n paar trappe