Tripath amp of Hypex UcD - Budgetair besproken

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

b_force
Ook commercieel actief
Contacteer:

Re: Tripath amp of Hypex UcD

Bericht door b_force »

SSassen schreef:
b_force schreef:
Overigens weer ronduit irritant dat men weer lompe grappen loopt te maken in een serieuze discussie.
Ik denk dat je daar zelf de hand in hebt Bart, wie begint er nu te zeveren over de kostprijs en prijs/kwaliteit verhouding? Dat laatste is bij de UcD modules ronduit uitstekend, daarmee is feitelijk alles gezegd. Als je het geld er niet voor over hebt dan koop je toch een Tripath voor twee tientjes op eBay? ...

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen - Werkt aan z'n sociale vaardigheden
Dat is jou mening Sander.

Dat betekent nog niet dat iedereen die mening heeft.
Gaat om respecteren van een mening van een ander.
Het is tamelijk irritant om zo'n mening als grap weg te zetten.
(tegen het vernederende aan naar mijn mening)

Of de prijs/kwaliteit verhouding van Hypex "uitstekend" is, is ook niks anders dan een subjectieve beoordeling.
Aangezien jij niet weet of deze geluidstechnisch gezien het beter doet dan een Tripath.
Je hebt een vermoeden, maar die kun je vooralsnog niet hard maken met kwantitatieve resultaten.
(als je dat wel wist was dit hele topic niet eens nodig geweest)
Laatst gewijzigd door b_force op do 14 apr 2011, 17:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

b_force schreef:
Overigens weer ronduit irritant dat men weer lompe grappen loopt te maken in een serieuze discussie.
Ik ben het hier mee eens, er kan gewoon gediscussieerd worden zonder flauw te gaan doen. Als je het idee hebt dat een ander je niet begrijpt of niet eens kan zijn met je standpunt, onthoud je dan van die discussie.

Wowly
b_force
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door b_force »

Wowly schreef:
b_force schreef:
Ik ben het hier mee eens, er kan gewoon gediscussieerd worden zonder flauw te gaan doen. Als je het idee hebt dat een ander je niet begrijpt of niet eens kan zijn met je standpunt, onthoud je dan van die discussie.

Wowly
Of vraag iig wat iemand er mee bedoelt.
Leeuwarden

Bericht door Leeuwarden »

Ach de een zijn definitie van flauw zijn zal we anders zijn als de ander zijn definitie van flauw doen. Feitelijk een weinig zinvolle bijdrage aan de discussie om dat op te merken aangezien het niet aan de hand is maar dat zal dan wel weer samenhangen met mijn definitie van flauw doen.
SSassen
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Ik vind 't flauw om in een technische discussie opeens te gaan zeveren over kostprijs en prijs/kwaliteit verhouding, da's in mijn optiek behoorlijk off-topic. En ja, dan kan je kennelijk wat flauwe c.q. lompe opmerkingen terugkrijgen, ik kan me daar wel iets bij voorstellen, alhoewel ik me deze keer heb onthouden van commentaar (zie signature).

Met vriendelijke groet,

SSassen
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Wowly schreef:
b_force schreef:

Wowly
Jan?

En dan krijgt dus de zeveraar het laatste woord? Dus feitelijk moet iedereen zich maar schikken naar zijn nukken? Sorry, maar da's dus een discussie moedwillig om zeep helpen doordat je iemand niet op een beetje plagende manier mag laten weten dat hij spijkers op laag water aan het zoeken is? Volgens mij heeft er hier iemand behoorlijk lange tenen ...

In deze discussie is het hele kostprijs en prijs/kwaliteit verhaal off-topic, de discussie gaat immers over technische details, niet over wat anders, waarom dan degene die off-topic gaat nog even een veer in z'n kont stoppen? Ik snap het niet? Kan je dat misschien uitleggen?

Met vriendelijke groet,

b_force
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door b_force »

SSassen schreef:
Ik vind 't flauw om in een technische discussie opeens te gaan zeveren over kostprijs en prijs/kwaliteit verhouding, da's in mijn optiek behoorlijk off-topic. En ja, dan kan je kennelijk wat flauwe c.q. lompe opmerkingen terugkrijgen, ik kan me daar wel iets bij voorstellen, alhoewel ik me deze keer heb onthouden van commentaar (zie signature).

Met vriendelijke groet,

Dan kun je ook gewoon op een volwassen manier vertellen dat je dat onzinnig vindt en dan de rest gewoon voor je houden.

Waar het om gaat is of een bepaalde techniek significant "beter" is dan een andere techniek.
Welke dus uiteindelijk geluidstechnisch gezien (hoorbaar) "beter" is.

Als nuance neem je dan uiteraard een kostprijs mee om zo een beter beeld te krijgen hoeveel je met zo'n verbetering opschiet.
Zo kun je een beter beeld krijgen welke aanpassingen je aan je totale set kunt doen om de meeste verbetering te krijgen.
Waarom heb ik inmiddels al drie keer duidelijk proberen te maken.

Jij vindt het ver gezocht, ik vind het de essentie van het hele experiment.
Als ik met een dergelijke verbetering geen bal opschiet is het nogal onzin om daar veel werk in te gaan steken namelijk.
SSassen
Contacteer:

Bericht door SSassen »

b_force schreef:
Als nuance neem je dan uiteraard een kostprijs mee om zo een beter beeld te krijgen hoeveel je met zo'n verbetering opschiet.
Waarom heb ik inmiddels al drie keer duidelijk proberen te maken.
Nou, nuance, je hangt er nogal wat aan op.

Als kostprijs zo'n groot goed was en prijs/prestatie zaligmakend dan reden we allemaal in een Hyundai Atos en dronken we Lidl cola (en koffie), toch? Gelukkig is prijs/prestatie niet altijd zaligmakend en kiezen veel mensen voor een produkt op andere gronden dan prijs/prestatie. Ik rij bijvoorbeeld niet in een Hyundai Atos omdat dat hok niet vooruit te branden is en een weglegging heeft als een natte krant. Dat ik van de auto die ik wél rij en die die tekortkomingen niet heeft vier Atos-jes kan kopen is mijn keuze toch? Zowel de Hyuandai Atos als mijn auto brengen me van A naar B en als ik me netjes aan de geldende snelheidslimieten hou ook nog eens in dezelfde tijd. Heb ik nu teveel betaald voor mijn auto, of heeft deze een slechte prijs/prestatieverhouding?

Met vriendelijke groet,

Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

SSassen schreef:
[..... waarom dan degene die off-topic gaat nog even een veer in z'n kont stoppen? Ik snap het niet?
dat laatste is wel duidelijk ja.... :wink: er wordt alleen wat gezegd over dat er niet zo lomp gedaan hoeft te worden, het lijkt er op dat je overal wat achter zoekt :roll:
Leeuwarden

Bericht door Leeuwarden »

Dat kan je ook omdraaien.
SSassen
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Henkjan schreef:
SSassen schreef:
[..... waarom dan degene die off-topic gaat nog even een veer in z'n kont stoppen? Ik snap het niet?
dat laatste is wel duidelijk ja.... :wink: er wordt alleen wat gezegd over dat er niet zo lomp gedaan hoeft te worden, het lijkt er op dat je overal wat achter zoekt :roll:
Oorzaak > gevolg, of moet ik 't even uitleggen? :D

Met vriendelijke groet,

b_force
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door b_force »

SSassen schreef:
Heb ik nu teveel betaald voor mijn auto, of heeft deze een slechte prijs/prestatieverhouding?
Die vraag kan ik niet beantwoorden.

Om dit als voorbeeld te gebruiken.
Wat je met deze auto hebt kunnen doen is bepaalde specificaties vergelijken met andere auto's en voor jezelf bepalen of jij de meerprijs waard vindt.
Buiten deze specificaties om heb jij kennelijk ook de proef op de som genomen om inderdaad vast te stellen dat jij de meerprijs waard vindt.

En dat laatste is nu juist de essentie van mijn verhaal.
We weten de specificaties, we weten hoe het theoretisch werkt.
Nu nog proefondervindelijk vaststellen of dat praktisch ook tot uiting komt (en hoeveel) en of dan wellicht die meerprijs waardig is.

Om het toch over zelfbouw te hebben.
Misschien is met een paar tweaks een Hyundai Atos tot een racemonster te maken voor de fractie van de prijs.
Laatst gewijzigd door b_force op do 14 apr 2011, 18:36, 2 keer totaal gewijzigd.
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Jongens moet dat ge-therapeuter nou? Dit is een forum over zelfbouw audio en als zodanig nogal praktisch. Om elkaar de mores te leren zijn er andere fora.
hannesie
Contacteer:

Bericht door hannesie »

Wat mij juist het blijkbaar als enige :mrgreen: interesseert is dan, hoor ik door de andere methode van bouwen met chip het verschil.

Het is een bepaald principe van ontwerpen die mogelijkerwijs hoorbaar is.

Dan kan het zijn dat je er langer voor wilt sparen, om dan een duurdere opzet te kiezen, als blijkt dat zoiets juist het geval is. :sure:
SSassen
Contacteer:

Bericht door SSassen »

b_force schreef:
Wat je met deze auto hebt kunnen doen is bepaalde specificaties vergelijken met andere auto's en voor jezelf bepalen of jij de meerprijs waard vindt.
Buiten deze specificaties om heb jij kennelijk ook de proef op de som genomen om inderdaad vast te stellen dat jij de meerprijs waard vindt.
Zullen we weer on-topic Bart? Of meld je anders even aan op het Autoweek forum o.i.d. :D

Met vriendelijke groet,

b_force
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door b_force »

SSassen schreef:
b_force schreef:
Zullen we weer on-topic Bart? Of meld je anders even aan op het Autoweek forum o.i.d. :D

Met vriendelijke groet,

Volgens mij kwam jij met dit voorbeeld hoor?
Is nog steeds on topic.
Inhoudelijk blijft het hetzelfde verhaal.
Er is nu ter illustratie een auto genomen.

Waar het dus om gaat (als we even vertalen naar audio) is dingen in perspectief zetten.
Of je dus beter kunt investeren in een versterker of bijvoorbeeld in andere componenten, kabels, akoestiek (noem het maar op).
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

Leeuwarden schreef:
wat bedoel je Jan?

zullen we dit topic maar ff opschonen? ik was een paar pagina's geleden al in de war van de vreselijke versterkertechnische details, nu blijft iedereen maar op elkaar reageren en wordt er niet meer over het onderwerp gesproken
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

SSassen schreef:
Henkjan schreef:
SSassen schreef:
Oorzaak > gevolg, of moet ik 't even uitleggen? :D
krijg ik dan inzicht in de diepe krochten van jou geest? is mss wel handig :sure:
dre

Bericht door dre »

yep,zeiken om het zeiken begint het meer op te lijken :roll:
SSassen
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Henkjan schreef:
Leeuwarden schreef:
wat bedoel je Jan?

zullen we dit topic maar ff opschonen? ik was een paar pagina's geleden al in de war van de vreselijke versterkertechnische details, nu blijft iedereen maar op elkaar reageren en wordt er niet meer over het onderwerp gesproken
En dan vraag je aan mij of ik het snap? Da's precies waar het misgaat, dat geef ik nu al de hele tijd aan ... kennelijk is het kwartje bij jou nu ook gevallen? :D

Met vriendelijke groet,

dre

Bericht door dre »

8)
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

SSassen schreef:
ik schreef:
..... nu blijft iedereen maar op elkaar reageren en wordt er niet meer over het onderwerp gesproken
En dan vraag je aan mij of ik het snap? Da's precies waar het misgaat, dat geef ik nu al de hele tijd aan ...
dat is allang duidelijk, waar ik op doel is jouw reactie op de post van Wowly over "lompe grap", dat kon ik absoluut niet in verband brengen met veren in iemands bibs
SSassen
Contacteer:

Bericht door SSassen »

b_force schreef:
Waar het dus om gaat (als we even vertalen naar audio) is dingen in perspectief zetten.
Of je dus beter kunt investeren in een versterker of bijvoorbeeld in andere componenten, kabels, akoestiek (noem het maar op).
Je hoeft niet elke discussie die kant op te trekken Bart, soms is een goede technische discussie ook wel eens lekker, gewoon geen gezever maar harde feiten en daar dan over discussieren. Niet alles hoeft in perspectief, sterker nog, als je alles in perspectief gaat zien kun je DIY ook wel vergeten, het loont namelijk niet als je een kosten/baten analyse doet, alleen is het wel vreselijk leuk en daar doen de meesten het om.

Met vriendelijke groet,

b_force
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door b_force »

SSassen schreef:
b_force schreef:
Je hoeft niet elke discussie die kant op te trekken Bart, soms is een goede technische discussie ook wel eens lekker, gewoon geen gezever maar harde feiten en daar dan over discussieren. Niet alles hoeft in perspectief, sterker nog, als je alles in perspectief gaat zien kun je DIY ook wel vergeten, het loont namelijk niet als je een kosten/baten analyse doet, alleen is het wel vreselijk leuk en daar doen de meesten het om.
Daar ben ik het niet mee eens (een paar redenen heb ik al gegeven) maar laten we die discussie maar even laten voor wat het is.

Inmiddels zijn de punten (eindelijk) duidelijk
SSassen
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Wowly schreef:
b_force schreef:

Wowly
Goed, voor Henkjan, ik leg 't even uit:

Bart = zeveren over kostprijs en prijs/prestatie
Lost boys (= de rest) = interessante discussie over UcD en Tripath

Reactie Jan, vrij vertaald naar eigen inzicht komt ongeveer neer op:
Wowly schreef:
Goh Bart, interessant om eens naar kostprijs en prijs/prestatie te kijken, daar had ik niet aan gedacht. Jammer dat de rest zo flauw doet, want dat is wel een onderbelicht punt in deze discussie. Gek dat de anderen dat niet begrijpen, technische details doen d'r toch niet toe, het gaat om het kostenplaatje. Wat zou het toch fijn zijn als die anderen eens ophielden met die technische discussie en zich afzijdig hielden van de discussie want ze begrijpen het kennelijk niet. Desalniettemin goed punt Bart, chapeau!
Daarbij volledig voorbijgaand aan het feit dat dit géén discussie was waarin kostprijs en prijs/prestatie een discussiepunt is, het ging over de technische implementatie en verschillen tussen UcD en Tripath.

Duidelijk zo? Of moet ik nog ergens iets toelichten? Oh, en niet verkeerd opvatten he! Het is allemaal ter lering en vermaak ...

Met vriendelijke groet,

Plaats reactie