Omgekeerde WAF - "Epilogue"

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: Omgekeerde WAF - Bouwfase "Epilogue"

Bericht door Wowly »

Ik vind het keigaaf, echter, de sinaasappelhuid zoals te zien op de foto is eigenlijk jammer voor zo'n mooie speaker. Is ie gerold met de roller, of gespoten?

Buiten dit; breathtaking!!!
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: Omgekeerde WAF - Bouwfase "Epilogue"

Bericht door Arno »

Ik vind de zwart/wit combi echt wel chique, en ik wil niet lullig doen, maar...
De afwerking vind ik best wel een beetje bedroevend :hide: Zoals Wowly ook zegt, jammer voor zo'n mooie speaker.
Gebruikersavatar
Vinculum
Berichten: 3206
Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Re: Omgekeerde WAF - Bouwfase "Epilogue"

Bericht door Vinculum »

Ik ben het helemaal met jullie eens. Maar het is zo vreselijk moeilijk om dit strak te krijgen zonder spuitcabine! Ik heb het inderdaad met een roller gedaan. Ik weet niet goed hoe ik dit mooi moet krijgen. Het strak schuren en lakken is steeds zo'n heidens karwei! Ik zie nu al op tegen de 2de kast.
Gebruikersavatar
JeroenGRT
Berichten: 344
Lid geworden op: vr 07 nov 2008, 23:16

Re: Omgekeerde WAF - Bouwfase "Epilogue"

Bericht door JeroenGRT »

Ben erg benieuwd hoe ze klinken...! Mooi hoor!
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Omgekeerde WAF - Bouwfase "Epilogue"

Bericht door Henkjan »

die egale kleuren zijn toch prima met folie te doen? ik heb de witte kast van Hans daarmee gedaan, en op t vlakke MDF zag zelfs dat dunne prutspul dat ik gebruikte er prima uit.
Gebruikersavatar
Vinculum
Berichten: 3206
Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Re: Omgekeerde WAF - Bouwfase "Epilogue"

Bericht door Vinculum »

Ja dat heb ik dus aan de andere kant er op zitten en dat is retestrak maar als ik hier folie zeg dan krijg ik de volle lading. Bijna vloeken in de kerk. ;)
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Omgekeerde WAF - Bouwfase "Epilogue"

Bericht door hannesie »

Jij bent nu eenmaal beter met folie als met de roller. :mrgreen:
Houtfolie suggereert echt, en die witte folie heeft dat niet, in die zin.

Ik zou zelf eerder dan de voorzijde met een zijdemat of zo een spetterlak/structuurspray doen.

Dan krijg je naar mijn idee een mooie balans met de glanzende zijkanten.

Iets gelikter. :) maar dan niet met je tong doen. :D
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Omgekeerde WAF - Bouwfase "Epilogue"

Bericht door wouter »

Waarom ook al weer niet naar de spuiter brengen?

Budget?
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3259
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: Omgekeerde WAF - Bouwfase "Epilogue"

Bericht door MechanicalAnimal »

:shock:

op 7 januari posttie zo maar ff een ideetje....en op 7 april staan daar een paar jetsers van prachtspekers.

Chapeau! Ik vind ze schitterend geworden :D .
Gebruikersavatar
Vinculum
Berichten: 3206
Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Re: Omgekeerde WAF - Bouwfase "Epilogue"

Bericht door Vinculum »

wouter schreef:
Waarom ook al weer niet naar de spuiter brengen?

Budget?
Ja, daar ben ik voor zulke kasten een paar honderd euro kwijt. Dat vind ik echt teveel voor alleen een kleurtje.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Omgekeerde WAF - Bouwfase "Epilogue"

Bericht door Henkjan »

MechanicalAnimal schreef:
op 7 januari posttie zo maar ff een ideetje....en op 7 april staan daar een paar jetsers van prachtspekers.
en dat folie zal er nu dus al welopzitten, heeft-ie immers al 2 uur de tijd voor gehad :lol:

maar psies wat Hans zegt: voor een egaal kleurtje zal niemand je aanvallen als je dat met folie doet.
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3259
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: Omgekeerde WAF - Bouwfase "Epilogue"

Bericht door MechanicalAnimal »

Vinculum schreef:
Ja, daar ben ik voor zulke kasten een paar honderd euro kwijt. Dat vind ik echt teveel voor alleen een kleurtje.
spuiten vindt ik ook erg veel geld kosten. Ik zal niet zeggen dat het duur is, want dat is weer een ander verhaal.

Voor de Galactica's kreeg ik een offerte van 550 euro ex BTW per speaker bij een autospuiter :shock: weliswaar in het LandRover-kleurtje Pennine Grey maar toch
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: Omgekeerde WAF - Bouwfase "Epilogue"

Bericht door Wowly »

Folie is juist ideaal met zo'n wit vlak. Dacht ja dat die fabrieksspeakers vaak gespoten zijn.......not!
Gebruikersavatar
Vinculum
Berichten: 3206
Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Re: Omgekeerde WAF - Bouwfase "Epilogue"

Bericht door Vinculum »

Ja ik ben nu toch stiekem weer aan het kijken naar een folie, maar dan deze keer niet 1 van 4 euro uit de bouwmarkt.
Verven is echt een *piep* karwei.
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: Omgekeerde WAF - Bouwfase "Epilogue"

Bericht door Arno »

Mocht je gaan voor een hoogglans folie, dan moet je evengoed de verflaag superstrak schuren. Anders zie je de oneffenheden alsnog in de folie.

Zijdeglans rules voor de doehetzelvers.
Gebruikersavatar
Vinculum
Berichten: 3206
Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Re: Omgekeerde WAF - Bouwfase "Epilogue"

Bericht door Vinculum »

Haha ja dat had ik ook al begrepen. Een vriend van mijn oom is eigenaar van 1 van de grootste folie en carwrapbedrijven van Nederland. Hij heeft topspul! Een mogelijk idee van hun is om niet gewoon wit te nemen maar een soort parelmoerwit en matzwart op de voorkant/bovenkant. Niet gewoon mat maar een folie genaamd DarkSide. What's in a name. Ik zal eens even vroeten op de site. Er is ook een heel mooie geanodiseerd wit, wel mat maar heel mooi. Ook minder gevoelig qua ondergrond.

Ik ga de kasten in ieder geval in de grond zetten en glad schuren. Dan is er een mooie basis voor de folie. Dat is niet zo erg maar de aflak is zo frustrerend omdat je voor je ogen de stofdeeltjes erop ziet vallen.
Gebruikersavatar
Surpass
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 34
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 14:46
Locatie: Eindhoven

Re: Omgekeerde WAF - Bouwfase "Epilogue"

Bericht door Surpass »

En toch durf ik te beweren dat je met een goede 2k lak (DD-lak bijvoorbeeld) na polijsten een resultaat kan bereiken dat niet van spuiten te onderscheiden is.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Omgekeerde WAF - Bouwfase "Epilogue"

Bericht door Henkjan »

parelmoer :rock:
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Omgekeerde WAF - Bouwfase "Epilogue"

Bericht door Leeuwarden »

Da's net als in de reclame... Hé nou is ie paars... en nou is ie groen... :shock:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Omgekeerde WAF - Bouwfase "Epilogue"

Bericht door Henkjan »

nee, da's van die flipflop, dat is te veel riceboyracer.
Gebruikersavatar
blueznl
Berichten: 469
Lid geworden op: vr 21 sep 2007, 21:40

Re: Omgekeerde WAF - Bouwfase "Epilogue"

Bericht door blueznl »

Goed laten uitharden, als de verflaag voldoende dik is met commandant cleaner (grof) een keer voorbewerken, dan met fijne cleaner nawerken, en alle sporen zijn weg.
Gebruikersavatar
Surpass
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 34
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 14:46
Locatie: Eindhoven

Re: Omgekeerde WAF - Bouwfase "Epilogue"

Bericht door Surpass »

Los van het feit dat de ts de afwerking met folie gaat proberen, wil ik toch even kwijt dat bovenstaande tip met commandant geen goede is. Als je al wilt gaan polijsten dan is enige juiste methode volgens mij de volgende: Alleerst moet je volledig uitgeharde lak helemaal vlak schuren met fijn schuurpapier (nat ong. Korrel 600 tot 1500). Hierna kun je machinaal gaan polijsten, maar niet met het ouderwetse Commandant maar met een goed polijstmiddel als b.v. 3M fast cut plus. Vervolgens moet je voor een strak resultaat met bijvoorbeeld 3M finale aan de gang, om af te sluiten met een was.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Omgekeerde WAF - Bouwfase "Epilogue"

Bericht door dre »

gewoon een paar keer rollen,en dan een paar maanden laten staan.
en het laatste laagje iets verdunnen :wink:
dan kun je `m prima polijsten.

eventueel wil ik je best helpen(mits een beetje in de regio)
Gebruikersavatar
EppeRRR
Berichten: 669
Lid geworden op: di 08 dec 2009, 22:57
Locatie: Hoogeveen

Re: Omgekeerde WAF - Bouwfase "Epilogue"

Bericht door EppeRRR »

Een tijdje in stilte gevolgd, maar dit is zeker een prachtig exemplaar om in huis te hebben :D

Heel erg mooi gemaakt :D
Gebruikersavatar
blueznl
Berichten: 469
Lid geworden op: vr 21 sep 2007, 21:40

Re: Omgekeerde WAF - Bouwfase "Epilogue"

Bericht door blueznl »

Surpass schreef:
Los van het feit dat de ts de afwerking met folie gaat proberen, wil ik toch even kwijt dat bovenstaande tip met commandant geen goede is. Als je al wilt gaan polijsten dan is enige juiste methode volgens mij de volgende: Alleerst moet je volledig uitgeharde lak helemaal vlak schuren met fijn schuurpapier (nat ong. Korrel 600 tot 1500). Hierna kun je machinaal gaan polijsten, maar niet met het ouderwetse Commandant maar met een goed polijstmiddel als b.v. 3M fast cut plus. Vervolgens moet je voor een strak resultaat met bijvoorbeeld 3M finale aan de gang, om af te sluiten met een was.
Surpas, je hebt helemaal gelijk, dat is beter :-) Maar Commandant is gewoon een poets / polijstmiddel, en dat is wat ik eigenlijk bedoelde, maar ja, die merknaam zit er zo ingebakken...

(Uiteraard hangt het er van af hoeveel tijd je ergens aan wilt besteden... in een vorig leven heb ik ooit een auto moeten opschuren... en nog een keer... en nog een keer... dus ik ben niet meer zo van de schuurderige :-))

Maar met zulke mooie speakers is dat misschien wel de moeite waard.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”