Omgekeerde WAF - "Epilogue"
Moderator: Beheerdersteam
Re: Omgekeerde WAF - Bouwfase "Epilogue"
Ik vind het keigaaf, echter, de sinaasappelhuid zoals te zien op de foto is eigenlijk jammer voor zo'n mooie speaker. Is ie gerold met de roller, of gespoten?
Buiten dit; breathtaking!!!
Buiten dit; breathtaking!!!
Re: Omgekeerde WAF - Bouwfase "Epilogue"
Ik vind de zwart/wit combi echt wel chique, en ik wil niet lullig doen, maar...
De afwerking vind ik best wel een beetje bedroevend
Zoals Wowly ook zegt, jammer voor zo'n mooie speaker.
De afwerking vind ik best wel een beetje bedroevend
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Omgekeerde WAF - Bouwfase "Epilogue"
Ik ben het helemaal met jullie eens. Maar het is zo vreselijk moeilijk om dit strak te krijgen zonder spuitcabine! Ik heb het inderdaad met een roller gedaan. Ik weet niet goed hoe ik dit mooi moet krijgen. Het strak schuren en lakken is steeds zo'n heidens karwei! Ik zie nu al op tegen de 2de kast.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Omgekeerde WAF - Bouwfase "Epilogue"
die egale kleuren zijn toch prima met folie te doen? ik heb de witte kast van Hans daarmee gedaan, en op t vlakke MDF zag zelfs dat dunne prutspul dat ik gebruikte er prima uit.
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Omgekeerde WAF - Bouwfase "Epilogue"
Ja dat heb ik dus aan de andere kant er op zitten en dat is retestrak maar als ik hier folie zeg dan krijg ik de volle lading. Bijna vloeken in de kerk. 
Re: Omgekeerde WAF - Bouwfase "Epilogue"
Jij bent nu eenmaal beter met folie als met de roller.
Houtfolie suggereert echt, en die witte folie heeft dat niet, in die zin.
Ik zou zelf eerder dan de voorzijde met een zijdemat of zo een spetterlak/structuurspray doen.
Dan krijg je naar mijn idee een mooie balans met de glanzende zijkanten.
Iets gelikter.
maar dan niet met je tong doen. 
Houtfolie suggereert echt, en die witte folie heeft dat niet, in die zin.
Ik zou zelf eerder dan de voorzijde met een zijdemat of zo een spetterlak/structuurspray doen.
Dan krijg je naar mijn idee een mooie balans met de glanzende zijkanten.
Iets gelikter.
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Omgekeerde WAF - Bouwfase "Epilogue"
Waarom ook al weer niet naar de spuiter brengen?
Budget?
Budget?
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3259
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: Omgekeerde WAF - Bouwfase "Epilogue"
op 7 januari posttie zo maar ff een ideetje....en op 7 april staan daar een paar jetsers van prachtspekers.
Chapeau! Ik vind ze schitterend geworden
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Omgekeerde WAF - Bouwfase "Epilogue"
Ja, daar ben ik voor zulke kasten een paar honderd euro kwijt. Dat vind ik echt teveel voor alleen een kleurtje.wouter schreef:Waarom ook al weer niet naar de spuiter brengen?
Budget?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Omgekeerde WAF - Bouwfase "Epilogue"
en dat folie zal er nu dus al welopzitten, heeft-ie immers al 2 uur de tijd voor gehadMechanicalAnimal schreef:op 7 januari posttie zo maar ff een ideetje....en op 7 april staan daar een paar jetsers van prachtspekers.
maar psies wat Hans zegt: voor een egaal kleurtje zal niemand je aanvallen als je dat met folie doet.
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3259
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: Omgekeerde WAF - Bouwfase "Epilogue"
spuiten vindt ik ook erg veel geld kosten. Ik zal niet zeggen dat het duur is, want dat is weer een ander verhaal.Vinculum schreef:Ja, daar ben ik voor zulke kasten een paar honderd euro kwijt. Dat vind ik echt teveel voor alleen een kleurtje.
Voor de Galactica's kreeg ik een offerte van 550 euro ex BTW per speaker bij een autospuiter
Re: Omgekeerde WAF - Bouwfase "Epilogue"
Folie is juist ideaal met zo'n wit vlak. Dacht ja dat die fabrieksspeakers vaak gespoten zijn.......not!
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Omgekeerde WAF - Bouwfase "Epilogue"
Ja ik ben nu toch stiekem weer aan het kijken naar een folie, maar dan deze keer niet 1 van 4 euro uit de bouwmarkt.
Verven is echt een *piep* karwei.
Verven is echt een *piep* karwei.
Re: Omgekeerde WAF - Bouwfase "Epilogue"
Mocht je gaan voor een hoogglans folie, dan moet je evengoed de verflaag superstrak schuren. Anders zie je de oneffenheden alsnog in de folie.
Zijdeglans rules voor de doehetzelvers.
Zijdeglans rules voor de doehetzelvers.
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Omgekeerde WAF - Bouwfase "Epilogue"
Haha ja dat had ik ook al begrepen. Een vriend van mijn oom is eigenaar van 1 van de grootste folie en carwrapbedrijven van Nederland. Hij heeft topspul! Een mogelijk idee van hun is om niet gewoon wit te nemen maar een soort parelmoerwit en matzwart op de voorkant/bovenkant. Niet gewoon mat maar een folie genaamd DarkSide. What's in a name. Ik zal eens even vroeten op de site. Er is ook een heel mooie geanodiseerd wit, wel mat maar heel mooi. Ook minder gevoelig qua ondergrond.
Ik ga de kasten in ieder geval in de grond zetten en glad schuren. Dan is er een mooie basis voor de folie. Dat is niet zo erg maar de aflak is zo frustrerend omdat je voor je ogen de stofdeeltjes erop ziet vallen.
Ik ga de kasten in ieder geval in de grond zetten en glad schuren. Dan is er een mooie basis voor de folie. Dat is niet zo erg maar de aflak is zo frustrerend omdat je voor je ogen de stofdeeltjes erop ziet vallen.
- Surpass
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 34
- Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 14:46
- Locatie: Eindhoven
Re: Omgekeerde WAF - Bouwfase "Epilogue"
En toch durf ik te beweren dat je met een goede 2k lak (DD-lak bijvoorbeeld) na polijsten een resultaat kan bereiken dat niet van spuiten te onderscheiden is.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Omgekeerde WAF - Bouwfase "Epilogue"
Da's net als in de reclame... Hé nou is ie paars... en nou is ie groen... 
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Omgekeerde WAF - Bouwfase "Epilogue"
nee, da's van die flipflop, dat is te veel riceboyracer.
Re: Omgekeerde WAF - Bouwfase "Epilogue"
Goed laten uitharden, als de verflaag voldoende dik is met commandant cleaner (grof) een keer voorbewerken, dan met fijne cleaner nawerken, en alle sporen zijn weg.
- Surpass
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 34
- Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 14:46
- Locatie: Eindhoven
Re: Omgekeerde WAF - Bouwfase "Epilogue"
Los van het feit dat de ts de afwerking met folie gaat proberen, wil ik toch even kwijt dat bovenstaande tip met commandant geen goede is. Als je al wilt gaan polijsten dan is enige juiste methode volgens mij de volgende: Alleerst moet je volledig uitgeharde lak helemaal vlak schuren met fijn schuurpapier (nat ong. Korrel 600 tot 1500). Hierna kun je machinaal gaan polijsten, maar niet met het ouderwetse Commandant maar met een goed polijstmiddel als b.v. 3M fast cut plus. Vervolgens moet je voor een strak resultaat met bijvoorbeeld 3M finale aan de gang, om af te sluiten met een was.
Re: Omgekeerde WAF - Bouwfase "Epilogue"
gewoon een paar keer rollen,en dan een paar maanden laten staan.
en het laatste laagje iets verdunnen
dan kun je `m prima polijsten.
eventueel wil ik je best helpen(mits een beetje in de regio)
en het laatste laagje iets verdunnen
dan kun je `m prima polijsten.
eventueel wil ik je best helpen(mits een beetje in de regio)
Re: Omgekeerde WAF - Bouwfase "Epilogue"
Een tijdje in stilte gevolgd, maar dit is zeker een prachtig exemplaar om in huis te hebben 
Heel erg mooi gemaakt
Heel erg mooi gemaakt
Re: Omgekeerde WAF - Bouwfase "Epilogue"
Surpas, je hebt helemaal gelijk, dat is beterSurpass schreef:Los van het feit dat de ts de afwerking met folie gaat proberen, wil ik toch even kwijt dat bovenstaande tip met commandant geen goede is. Als je al wilt gaan polijsten dan is enige juiste methode volgens mij de volgende: Alleerst moet je volledig uitgeharde lak helemaal vlak schuren met fijn schuurpapier (nat ong. Korrel 600 tot 1500). Hierna kun je machinaal gaan polijsten, maar niet met het ouderwetse Commandant maar met een goed polijstmiddel als b.v. 3M fast cut plus. Vervolgens moet je voor een strak resultaat met bijvoorbeeld 3M finale aan de gang, om af te sluiten met een was.
(Uiteraard hangt het er van af hoeveel tijd je ergens aan wilt besteden... in een vorig leven heb ik ooit een auto moeten opschuren... en nog een keer... en nog een keer... dus ik ben niet meer zo van de schuurderige
Maar met zulke mooie speakers is dat misschien wel de moeite waard.
