Aktief filter naar ontwerp van Bryston 10b, uitvoerbaar?
Moderator: Beheerdersteam
- Paul groot
- In memoriam †
Aktief filter naar ontwerp van Bryston 10b, uitvoerbaar?
Hoi,
Ik overweeg een aktief filter te bouwen naar het ontwerp van de Bryston 10b.
Ik heb de schema's en daarop vermeld staan de componenten.
(Ik heb er zo een (B10b) 2de hands aangeboden gekregen voor een redelijke prijs, maar ............tja, dan niks te prutsen)
Dus kopen en solderen maar, niet?
Ik speel nu met de minidsp maar ik denk altijd; Dat kan wellicht beter.?
Heeft een van jullie dit avontuur reeds eerder geprobeerd? en zo ja, welke obstakels waren het lastigst?
Ik zal verslag doen als ik begin, met fotos natuurlijk.
gr
Paul
Ik overweeg een aktief filter te bouwen naar het ontwerp van de Bryston 10b.
Ik heb de schema's en daarop vermeld staan de componenten.
(Ik heb er zo een (B10b) 2de hands aangeboden gekregen voor een redelijke prijs, maar ............tja, dan niks te prutsen)
Dus kopen en solderen maar, niet?
Ik speel nu met de minidsp maar ik denk altijd; Dat kan wellicht beter.?
Heeft een van jullie dit avontuur reeds eerder geprobeerd? en zo ja, welke obstakels waren het lastigst?
Ik zal verslag doen als ik begin, met fotos natuurlijk.
gr
Paul
Re: Aktief filter naar ontwerp van Bryston 10b, uitvoerbaar?
Voor die redelijke prijs heb je natuurlijk wel een fraai professioneel gebouwd apparaat dat redelijk waardevast is. Het is nog maar de vraag of je voordeliger uit bent én het zelfde afwerkingsniveau krijgt.
Maar als solderen je lust en je leven is; wat let je.
- Paul groot
- In memoriam †
Voordeliger misschien wel een beetje,richard schreef:Voor die redelijke prijs heb je natuurlijk wel een fraai professioneel gebouwd apparaat dat redelijk waardevast is. Het is nog maar de vraag of je voordeliger uit bent én het zelfde afwerkingsniveau krijgt.
solderen en een beetje bouwen is onwijs leuk,
mooier (afwerking) dat het origineel zal die zeker niet worden.............
Ik twijfel nog..........
Als de componenten relatief eenvoudig te krijgen zijn....?
Ik ga binnen kort met Robert D even inventarisren............dat weet ie nog niet.
Dan zal ik de knoop doorhakken...........
Bouwen is wel erg leuk hoor.........
- b_force
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
Paul, volgens mij was jij een buizenliefhebber toch?
Waarom niet een actief filter met buizen?
Waarom niet een actief filter met buizen?
- anonamemouse
Ik zou de Bryston kopen, hem openschroeven en gaan klooien en verbeteren. Zelfs in een Bryston kan een en ander vervangen en aangepast worden...
- Paul groot
- In memoriam †
..........effe een paar dagen "weg" geweest.
Op het moment dat ik afgelopen maandag in Minsk aankwam..... een gekkehuis................een bom in de metro............
Met alle respect voor de slachtoffers...........Dat is in een politiestaat geen lolletje...........
affijn, dit is een audio forum.
@Robert....thanks.......ik heb er zin in..
@martijn,
de minidsp is kwa prijs/kwaliteit verhoudings gewijs een "no brainer".
Die doe ik nooit meer weg.............
Je kan met de software het eea lekker instellen en spelen met allerlei setting en filtertjes......kortom..........onwijs leuk "speelgoed" dat voor de audioot ook nog (bij mij) verbeteringen gaf nadat ik het spoeltje er op het laag tussenuit kom mikken.
@anonamemouse
is een optie, maar als de inhoud "bekend" is kun je mijns insziens vanuit dat gegeven meteen al iets bouwen dat wellicht in de basis al geschikt of gewenst is kwa opzet (buizen).
Moet je wel weten wat je doet, of gaat doen, en dan moet ik volledig op Robert rekenen,............ik bouw zonder enige kennis van zaken zoals bekend, maar plak de rommel aan mekaar en kijk wat er gebeurt..........
Desondanks, onwijs leuk.......
Op het moment dat ik afgelopen maandag in Minsk aankwam..... een gekkehuis................een bom in de metro............
Met alle respect voor de slachtoffers...........Dat is in een politiestaat geen lolletje...........
affijn, dit is een audio forum.
@Robert....thanks.......ik heb er zin in..
@martijn,
de minidsp is kwa prijs/kwaliteit verhoudings gewijs een "no brainer".
Die doe ik nooit meer weg.............
Je kan met de software het eea lekker instellen en spelen met allerlei setting en filtertjes......kortom..........onwijs leuk "speelgoed" dat voor de audioot ook nog (bij mij) verbeteringen gaf nadat ik het spoeltje er op het laag tussenuit kom mikken.
@anonamemouse
is een optie, maar als de inhoud "bekend" is kun je mijns insziens vanuit dat gegeven meteen al iets bouwen dat wellicht in de basis al geschikt of gewenst is kwa opzet (buizen).
Moet je wel weten wat je doet, of gaat doen, en dan moet ik volledig op Robert rekenen,............ik bouw zonder enige kennis van zaken zoals bekend, maar plak de rommel aan mekaar en kijk wat er gebeurt..........
Desondanks, onwijs leuk.......
- anonamemouse
Ik neem aan dat je deze tekening hebt?
Misschien is het wel handig om te weten dat die niet helemaal compleet is. Er ontbreken wat cruciale kleine dingetjes... Het is dus niet een kwestie van alles op de tekening kopen en in elkaar freubelen... Dit weet ik omdat een vriend van me heeft geprobeerd een van de versterkers na te buowen, het ding niet aan de praat kreeg, emailde met James Tanner (eigenaar van Bryston) en toen te horen kreeg dat het niet echt slim zou zijn om alles zo open en bloot online te gooien...
Maar voor een techneut is het voldoende om een eventueel kapot apparaat weer aan de praat te kunnen krijgen...
Misschien is het wel handig om te weten dat die niet helemaal compleet is. Er ontbreken wat cruciale kleine dingetjes... Het is dus niet een kwestie van alles op de tekening kopen en in elkaar freubelen... Dit weet ik omdat een vriend van me heeft geprobeerd een van de versterkers na te buowen, het ding niet aan de praat kreeg, emailde met James Tanner (eigenaar van Bryston) en toen te horen kreeg dat het niet echt slim zou zijn om alles zo open en bloot online te gooien...
Maar voor een techneut is het voldoende om een eventueel kapot apparaat weer aan de praat te kunnen krijgen...
- Paul groot
- In memoriam †
inderdaad..................die.......anonamemouse schreef:Ik neem aan dat je deze tekening hebt?
O, niet compleet.......
Dan is alle advies en hulp welkom.
Dus ik kan niet een bak componentjes halen en de boel in elkaar zetten..........
Als je tips hebt tav de cruciale onderdelen,
Dank
Paul