needle 2 weg?

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
pcw
Berichten: 53
Lid geworden op: do 05 aug 2010, 9:46

needle 2 weg?

Bericht door pcw »

hoihoi. ik heb van mijn moeder deze set gekregen:

Afbeelding

zou het goed zijn deze in needles te zetten of zou het 2 weg problemen opleveren ten nadelen van geluid. heb een setje gemaakt voor mijn dochter met goedkope pc speakers/versterker die ik heb gesloopt voor speakers en versterkertje.
zou deze set van creative voor beter geluid zorgen of niet? zou het zonde vinden de creatives te slopen voor teleurstellend resultaat daar ze nieuw zijn :D
pascal
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: needle 2 weg?

Bericht door Henkjan »

hoe breed zijn die dingen? als ongeveer net zo breed als een Needle dan heb je een goede kans op succes
pcw
Berichten: 53
Lid geworden op: do 05 aug 2010, 9:46

Re: needle 2 weg?

Bericht door pcw »

als ik de voorkant van de chassis zo bekijk is het zelfde maat als bij de goedkope setjes en vele andere speakertjes die men erin bouwt
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: needle 2 weg?

Bericht door Henkjan »

en hoeveel cm is dat?
pcw
Berichten: 53
Lid geworden op: do 05 aug 2010, 9:46

Re: needle 2 weg?

Bericht door pcw »

10 cm breed zijn de creatives
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: needle 2 weg?

Bericht door Henkjan »

Needle is standaard 12cm, maar die kan je natuurlijk makkelijk ook 10cm breed maken
pcw
Berichten: 53
Lid geworden op: do 05 aug 2010, 9:46

Re: needle 2 weg?

Bericht door pcw »

is natuurlijk wel dun kunstof van die creative set. volgens wat speurwerk in de snelle zijn het 3" speakers wat erin zitten. zou dus zelfde zijn als bij needle.
denk ik toch maar wat mdf laten zagen en speakers slopen.
vraag is nu dan nog? hoge toner boven of onder de breedbander plaatsen?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: needle 2 weg?

Bericht door Henkjan »

ik zou t net zo doen als bij de donor
Vuurkat
Berichten: 2008
Lid geworden op: di 11 dec 2007, 16:36

Re: needle 2 weg?

Bericht door Vuurkat »

Ik meende dat die woofertjes iets kleiner waren: 2,5". Maar dat maakt denk ik niet veel uit.

Ik ben trouwens wel benieuwd hoe die speakertjes er aan de binnenkant uit zien.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”