Hypex 400AD probleempje

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
redheinz

Hypex 400AD probleempje

Bericht door redheinz »

Ik heb een aantal Hypex versterkers:
2 stereo 400AD, 1 3 kanaals 180AD.
Met 1 van mijn stereo 400AD's heb ik een klein probleempje, al vanaf het begin, de andere versterkers hebben daar geen last van..
Ingredienten in de versterker zijn:
2*4 FTCAPS 80V 10.000uF
2 UcD400AD's
2 * gelijkrichting 35A van LCaudio
LCaudio softstart
Fotootjes:
AfbeeldingAfbeelding
De versterker moet ik eerst (met signaal) hard zetten. Dan plopt er iets en doen de units het verder normaal/goed. Zolang ik mijn Voorversterker niet hard heb gezet gebeurt er dus niets....
iemand een idee waar dit aan ligt?
sterremuur
Contacteer:

Bericht door sterremuur »

Ik zou de softstart verdenken.

;)
redheinz

Bericht door redheinz »

Die staat idd. onder verdenking, ik dacht dat er misschien een zelfbouw-dingetje in zat maar ik had er een LC in gezet. Ik heb er nog 1 die ik kan proberen. Ik vind het ook wel lijken op een buffer ofzo op de Hypex.... Maar daar heb ik weinig verstand van. Ik zal eens met open kap doormeten wat er gebeurt....
markje

Bericht door markje »

Trek hem er eens gewoon tussenuit?

Groeten Mark
redheinz

Bericht door redheinz »

markje schreef:
Trek hem er eens gewoon tussenuit?

Groeten Mark
Ook een optie. Ik vermoed wel dat de automaat dat niet trekt, of eerder nog de zekering in de versterker. Maar is ook een goed plan....
markje

Bericht door markje »

Als je 1 trafo pakt, trekt ie dat wel, ben maar niet bang. Ik schakel 5*225VA tegelijk aan en uit en dat gaat ook goed (5 UcD180's) Ook de zekeringen bij de behuizingen trekken dat (1A).

Je moet uitsluiten (of niet) dat het de softstart is en niet wat daarna zit (voeding, UcD400 enz) en dat kan alleen door per deel te testen.

Groeten Mark
redheinz

Bericht door redheinz »

markje schreef:
Als je 1 trafo pakt, trekt ie dat wel, ben maar niet bang. Ik schakel 5*225VA tegelijk aan en uit en dat gaat ook goed (5 UcD180's) Ook de zekeringen bij de behuizingen trekken dat (1A).

Je moet uitsluiten (of niet) dat het de softstart is en niet wat daarna zit (voeding, UcD400 enz) en dat kan alleen door per deel te testen.

Groeten Mark
Nouja, uiteindelijk gaat het niet over de trafo maar om de grootte van je buffercapaciteit.... Maar ik ben met je eens dat je 1 kant wel moet kunnen trekken zonder softstart.
Moet ik alleen ff tijd voor hebben... Nu heb ik net een nieuwe reciever gekocht, dus ben ik ook daar weer lekker mee bezig...
Ik ga eerst maar eens het apparaat openen en meten wat voor spanning er aan de caps hangt. Als dat na starten gewoon 63V is dan ligt het niet aan de softstart.
markje

Bericht door markje »

Ja, klopt, in dat geval doet een iets zwaardere zekering wonderen (2A oid). Ja, als je voedingsspanning goed is, zit het niet in de softstart.

Groeten Mark
Leeuwarden

Bericht door Leeuwarden »

En? Al opgelost?
redheinz

Bericht door redheinz »

Leeuwarden schreef:
En? Al opgelost?
Net vader geworden van een 2ling. Dus de laatste weken niet echt meer tijd voor gehad/genomen.
Leeuwarden

Bericht door Leeuwarden »

Kijk eens aan! Gefeliciteerd! Alles wel? Eén-eiig?
Plaats reactie