Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz
Moderator: Beheerdersteam
SSassen
Berichten: 11528 Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:
Bericht
door SSassen » do 31 mar 2011, 23:23
Sterk tegeltje hoor, ik heb 'm even aan de Sander kloptest onderworpen en hij is met vlag en wimpel geslaagd
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen - Audio liefhebber pur sang
Pjotr
Berichten: 36747 Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek
Bericht
door Pjotr » do 31 mar 2011, 23:44
Tweety schreef:
Mompelt iets van, hmm blijkbaar niet opgevallen dat mijn post ook niet helemaal serieus bedoelt was. Lijkt me niet aan te raden om houtlijm aan het mengsel toe te voegen, die je vervolgens in een houten mal giet en dan verwacht dat die na uitharding te verwijderen is..
Ohhhh.. dat is wel een doordenkertje
Zo gek is het nog niet, het is onder kunstenaars niet ongebruikelijk om aan gips witte houtlijm toe te voegen ter versterking en dat komt gewoon uit de mal. Of dat ook nut heeft zou ik ook niet weten.
@Sander
Dus de tegel heeft gewonnen? Ben jezelf nog heel
Arno
Berichten: 3397 Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht
Bericht
door Arno » vr 01 apr 2011, 17:45
Ik heb trouwens de testtegeltjes in een koelkastdoosje gegoten, en hier krijg je een beetje een indruk van hoe mooi glad het kan worden.
Bijlagen
dre
Berichten: 17580 Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk
Bericht
door dre » vr 01 apr 2011, 18:57
ik wilde net gaan zeiken om foto`s!
dat ziet er echt super uit zeg!
SSassen
Berichten: 11528 Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:
Bericht
door SSassen » vr 01 apr 2011, 19:27
dre schreef: ik wilde net gaan zeiken om foto`s!
dat ziet er echt super uit zeg!
Zo glad als babybilletjes! Maar riekt er niet naar hoor
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen - Volleerd verhuisdozenuitpakker
Pjotr
Berichten: 36747 Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek
Bericht
door Pjotr » vr 01 apr 2011, 20:33
Mooi geworden Arno
,
Maar zo'n glad resultaat krijg je ook met aluminium cement + zilverzand hoor. Belangrijkste is hoe glad de mal is.
dre
Berichten: 17580 Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk
Bericht
door dre » vr 01 apr 2011, 20:39
ik zal morgen eens kijken........
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823 Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:
Bericht
door Henkjan » vr 01 apr 2011, 21:44
dre schreef: ik wilde net gaan zeiken .....
nee, dat was Sander z'n BR poort
Pjotr
Berichten: 36747 Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek
Bericht
door Pjotr » vr 01 apr 2011, 21:51
Henkjan schreef: dre schreef: ik wilde net gaan zeiken .....
nee, dat was Sander z'n BR poort
Bij jou ook al?
Wij hebben gewone toiletpotten hier in huis en dat bevalt prima
SSassen
Berichten: 11528 Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:
Bericht
door SSassen » vr 01 apr 2011, 21:59
Pjotr schreef: Henkjan schreef: dre schreef: ik wilde net gaan zeiken .....
nee, dat was Sander z'n BR poort
Bij jou ook al?
Wij hebben gewone toiletpotten hier in huis en dat bevalt prima
Er wordt niet gezeken, in, of over, mijn bassreflex poort, afgesproken?
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen - Volleerd verhuisdozenuitpakker
TubeHead
Berichten: 1949 Lid geworden op: ma 16 feb 2009, 23:00
Locatie: Arnhem
Bericht
door TubeHead » zo 03 apr 2011, 11:32
fantastische resultaat Arno! Nooit gedacht dat zoiets super strak/glad kon worden.
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823 Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:
Bericht
door Henkjan » zo 03 apr 2011, 11:40
dre schreef: er zijn er wel die onder de kloptest bezweken zijn!
en, is het jou wel gelukt?
Arno schreef: Ik heb trouwens de testtegeltjes in een koelkastdoosje gegoten, en hier krijg je een beetje een indruk van hoe mooi glad het kan worden.
zo, ook de foto maar eens goed bekeken nu ik achter de PC zit (
nadeel van internetten op de foon is dat foto's niet goed te zien zijn ), en dat ziet er idd erg glad uit zo.
Arno schreef: Ik ga verder niet testen. Het eerstvolgende wat ik giet, is de daadwerkelijke kast. Niet geschoten...
hou je ons nog langer in spanning hierover?
Arno
Berichten: 3397 Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht
Bericht
door Arno » zo 03 apr 2011, 12:10
Henkjan schreef: Arno schreef: Ik ga verder niet testen. Het eerstvolgende wat ik giet, is de daadwerkelijke kast. Niet geschoten...
hou je ons nog langer in spanning hierover?
Ik moet de mal nog wat aanpassen omdat ik op de hoeken de holle latjes er in wil hebben zodat ik op de hoeken een radius van 22mm mee kan gieten. Maar ik ben momenteel erg druk met andere dingen...
dre
Berichten: 17580 Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk
Bericht
door dre » zo 03 apr 2011, 19:55
gisteren de tegeltjes eens bekeken......
nou,dat kan volgens mij alleen maar geweldig worden!
nu alleen nog een baffle van egalisatiemortel!
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823 Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:
Bericht
door Henkjan » zo 03 apr 2011, 21:11
gewoon uit 1 stuk maken. de ruimte binnenin kan je EPS (a.k.a. tempex of piepschuim) voor nemen, dat laat zich na uitharding van t beton mooi oplossen met benzine oid.
MechanicalAnimal
Berichten: 3260 Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn
Bericht
door MechanicalAnimal » ma 04 apr 2011, 18:17
Henkjan schreef: dat laat zich na uitharding van t beton mooi oplossen met benzine oid.
subtiel
SSassen
Berichten: 11528 Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:
Bericht
door SSassen » ma 04 apr 2011, 18:43
MechanicalAnimal schreef: Henkjan schreef: dat laat zich na uitharding van t beton mooi oplossen met benzine oid.
subtiel
<plaatje>]
Geeft meteen een zeer artestiek vlammenpatroon op de mortel, blanke lak erover en klaar ... d'r zijn kunstwerken waar minder tijd en werk inzit die voor bedragen met zes nullen van eigenaar wisselen ...
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen - De vriendelijkheid zelve
Arno
Berichten: 3397 Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht
Bericht
door Arno » wo 06 apr 2011, 17:04
MechanicalAnimal schreef: Arno,
welke mortel heb je nou precies gebruikt? Hoe heet 't spul?
Zeg ik lekker niet!
MechanicalAnimal
Berichten: 3260 Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn
Bericht
door MechanicalAnimal » wo 06 apr 2011, 17:06
AAAAAAAAaaaaaaaaaaaaaarrrgghhhhhhhhh
*gggrrrmmmbbllllllmopperdemopper*
Pjotr
Berichten: 36747 Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek
Bericht
door Pjotr » wo 06 apr 2011, 17:32
Arno schreef: Ik heb bij Hornbach maar eens twee zakken standaard vloeregaliseer gehaald...........
'Tis gewoon tuincentrum zooi
SSassen
Berichten: 11528 Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:
Bericht
door SSassen » wo 06 apr 2011, 17:40
Pjotr schreef: Arno schreef: Ik heb bij Hornbach maar eens twee zakken standaard vloeregaliseer gehaald...........
'Tis gewoon tuincentrum zooi
De brandende vraag is nu of dit wel audiofiel genoeg is?
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen - De vriendelijkheid zelve
Arno
Berichten: 3397 Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht
Bericht
door Arno » wo 06 apr 2011, 17:43
MechanicalAnimal schreef: AAAAAAAAaaaaaaaaaaaaaarrrgghhhhhhhhh
*gggrrrmmmbbllllllmopperdemopper*
Hahaha, geintje.
Het is Vloeregaliseer van Hornbach eigen merk. Komt in zakken van 25kg, en kost 19,95 per zak. 25kg tezamen met 5.7 liter water levert ongeveer 16.5 liter mortel op.
Arno
Berichten: 3397 Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht
Bericht
door Arno » wo 06 apr 2011, 17:50
SSassen schreef: De brandende vraag is nu of dit wel audiofiel genoeg is?
Voor sommigen vast niet. Maar ik heb hier al twee audiofiele klopgasten op bezoek gehad, en die vonden het schitterend.