6 kanaals poweramp

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

NurEinTier

Bericht door NurEinTier »

Ik wilde eerst 2 Behringer A 500 voor de bas en mids
http://www.behringer.com/a500/index.cfm?lang=ENG
en een zelfbouw ucd voor de tweets.
Maar toen sprak ik iemand die HT aanlegt als snabbel maar eigenlijk mixer is; "Behringer is pure bagger" en "gebruik altijd dezelfde versterkers", waarom dat laatste weet ik niet meer.
Als budget poweramp was volgens hem de T-amp serie "No Bullshit en gewoon goed".
Daarom zit ik nu te kijken naar T-amp TA1050 MK-X.
http://www.thomann.de/de/tamp_ta1050ii_endstufe.htm
Eerlijk gezegd heb ik mijn twijfels en mooi is anders maar met mijn budget is de keuze beperkt. :cry:
NurEinTier

Nee dat kan niet kloppen, deze amp bij tweeters inzetten kan ze alleen maar opblazen.
Gezien zijn Ht achtergrond zal hij wel iets anders bedoeld hebben met "gebruik altijd dezelfde versterkers".
Waarschijnlijk had hij het over voor, achter, center en sub.
]eep
Contacteer:

Bericht door ]eep »

mag het ook een 6x 20W T-amp zijn? Ik weet een 3x TA2020 incl voeding (dus 230V in) voor €50. Van ArjenShenzen.
markje

Bericht door markje »

NurEinTier schreef:
Waarschijnlijk had hij het over voor, achter, center en sub.
Waarschijnlijk wel.

Ik weet niet hoe hoog je tolerantiegrens ligt, maar de fan van mijn pc hoor je niet als je zit te praten, maar bij de 1e film heb ik me dermate lopen storen in de stille stukken dat hij de meterkast in verdwenen is. Maw: mijn tolerantiegrens ligt niet zo hoog en ik moet niks meer met een actieve koeling in de woonkamer wat gebruikt wordt als ik een film zit te kijken.

Groeten Mark
NurEinTier

Mijn pc staat ook in de andere kamer. :D
De volgende zal een stille HT pc worden, puur voor films en muziek.

Ondertussen heb ik enkele hifi winkels bezocht.
Mooie normale speakers gehoord voor acceptabele prijzen maar niet 1 had het geluid wat ik zoek.
Enkel Esl en Magnepan komen in de buurt.
Magnepan 12 waren heel goed. Gitaar zoals een gitaar klinkt, stemmen geweldig, helaas de drums waren aardig maar meer niet.
Martin Logan Purity (actief klasse D), geweldig, minder mooi totaal beeld dan Magnepan maar met een verassend goede upper bas. De onderste bas was troebel.
Jammer dat ik geen metal bij me had. Ik heb het vermoeden dat de klappen van Wagner en Tool ook voor beide boxen teveel zal zijn.
De ML kosten 3800 euro, mijn budget ligt eigenlijk rond de 2500 voor speakers en versterker....

Ben ook bij Speakerland langs geweest. Helaas waren de luisterruimtes voor de betere speakers bezet daarom moest ik mij beperken tot de middenklasse.
Om brutaal te zijn ik vond het echt helemaal niks. Mijn huidige setje is net zo slecht en voor die prijs heb ik betere kant-en-klaar speakers gehoord.

Nog even over de peerless sds 6inch gehad wat mij een leuke mid leek voor een line-array maar er werd mij verteld dat deze driver niet geschikt is als redelijke mid. Meer een woofer voor budget speakers. :cry:

Zelfbouw speakers staan even op een laag pitje.
Het mid en hoog van Magnepan en Ml krijg ik niet uit mijn hoofd.
Het wordt nog even zoeken naar een winkel met de goedkopere Ml modellen en de Magnepan 16.
Plaats reactie