Mijn pc staat ook in de andere kamer.
De volgende zal een stille HT pc worden, puur voor films en muziek.
Ondertussen heb ik enkele hifi winkels bezocht.
Mooie normale speakers gehoord voor acceptabele prijzen maar niet 1 had het geluid wat ik zoek.
Enkel Esl en Magnepan komen in de buurt.
Magnepan 12 waren heel goed. Gitaar zoals een gitaar klinkt, stemmen geweldig, helaas de drums waren aardig maar meer niet.
Martin Logan Purity (actief klasse D), geweldig, minder mooi totaal beeld dan Magnepan maar met een verassend goede upper bas. De onderste bas was troebel.
Jammer dat ik geen metal bij me had. Ik heb het vermoeden dat de klappen van Wagner en Tool ook voor beide boxen teveel zal zijn.
De ML kosten 3800 euro, mijn budget ligt eigenlijk rond de 2500 voor speakers en versterker....
Ben ook bij Speakerland langs geweest. Helaas waren de luisterruimtes voor de betere speakers bezet daarom moest ik mij beperken tot de middenklasse.
Om brutaal te zijn ik vond het echt helemaal niks. Mijn huidige setje is net zo slecht en voor die prijs heb ik betere kant-en-klaar speakers gehoord.
Nog even over de peerless sds 6inch gehad wat mij een leuke mid leek voor een line-array maar er werd mij verteld dat deze driver niet geschikt is als redelijke mid. Meer een woofer voor budget speakers.
Zelfbouw speakers staan even op een laag pitje.
Het mid en hoog van Magnepan en Ml krijg ik niet uit mijn hoofd.
Het wordt nog even zoeken naar een winkel met de goedkopere Ml modellen en de Magnepan 16.